بیل‌گیتس: مایکروسافت نیز علاقمند به خرید WhatsApp بوده است

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس در حال ادامه‌ی تور رسانه‌ای خود به منظور دریافت کمک‌ها در جهت برنامه‌های بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس است. وی در آخرین مصاحبه و دیدار خود به سراغ مجله‌ی رولینگ‌استونز رفته است و در این گفتگو در مورد تحولات دنیای فناوری و همچنین مایکروسافت نیز سخنانی را به زبان آورده؛ یکی از مهم‌ترین نقاط برشمرده توسط وی مسئله‌ی تصاحب WhatsApp ‌توسط فیسبوک است.
تبلیغات

گیتس به این نکته اشاره کرده که تصاحب WhatsApp توسط فیس بوک شاهدی بر این مدعی است که سرویس‌های مبتنی بر کاربران بسیار ارزشمند هستند. همچنین وی عنوان کرده است که شاید در آینده شاهد عرضه‌ی سیستم‌ها و سرویس‌های دیگر مبتنی بر WhatsApp ‌باشیم. زمانی که خبرنگار مورد نظر در مورد علاقه‌ی گوگل به خرید WhatsApp‌ نیز نکاتی را بیان کرد، بیل‌گیتس با لبخندی اعلام کرد که شاید مایکروسافت نیز در چنین فکری بوده است، هرچند نمی‌توان به سراحت در مورد مبلغ خرید اظهار نظر کرد، اما چیزی که مشخص است این کمپانی بسیار ارزشمند است.

گیتس همچنین در مورد افزایش نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی افراد و افشای اطلاعات شخصی نیز اظهار نظر کرده است که با افزایش ارتباطات میزان این خطرها افزایش پیدا می‌کند. وی وضع قوانین جدیدی را به‌منظور جلوگیری از چنین خطراتی ضروری عنوان کرده است. در صورتی که شما 20 سال پیش طلاق گرفته باشید، هم‌اکنون همسایه‌ی مزاحم شما که خواستار فضولی در زندگی شخصی شما است، می‌تواند اینگونه اطلاعات را ازطریق اینترنت به دست آورد.

گیتس در مورد جاسوسی اطلاعات توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده نیز ادوارد اسنودن را مورد شماتت قرار داده است. گیتس اعتقاد دارد که اسنودن قانون را زیر پا گذاشته است، هرچند از نظر بیل‌گیتس دولت ایالات متحه نیز در این مورد باید پاسخگو باشد.

در مورد تبدیل شدن وی به مشاور فناوری ساتیا نادلا نیز بیل‌گیتس چنین اظهار نظر کرده است:

ساتیا از من خواست تا برنامه‌ی وی برای تولید محصولات را مرور کرده و در اخذ برخی تصمیمات وی را یاری نمایم.

بیل‌گیتس به این نکته اذعان کرده است که نرم‌افزارهای تولید این شرکت در دهه‌ نود میلادی به چیزی بیش از تغییرات ظاهری و بازنگری در کارکرد نیاز داشته و نیازمند تغییرات کلی به واسطه‌ی ورود به عصر کامپیوترهای سرویس‌های ابری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات