لنوو، شاید در آینده به جدی‌ترین رقیب سامسونگ در اکوسیستم اندروید تبدیل شود

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به خرید کمپانی موتورولا توسط غول در حال رشد چینی لنوو، در آینده‌ای نه چندان دور این کمپانی به اصلی‌ترین رقیب و تعقیب کننده‌ی سامسونگ در اکوسیستم اندروید بدل خواهد شد. غول چینی که در شرایط بحرانی بازار پی‌سی قادر به رشد و کسب سود از این بازار شده است، در سودای تبدیل شدن به یکی از قطبهای جهانی بازار ابزار‌های قابل حمل است و در این راه نفوذ در بازار چین و کشورهای توسعه یافته و همچنین شاه‌کلید بازار‌ آمریکای شمالی و اروپا را نیز در اختیار دارد.
تبلیغات

براساس پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های منابع آگاه در چرخه‌ی تولید ابزار‌های موبایل تایوان، لنوو دو فاکتور اساسی را در اختیار دارد که آن را تبدیل به یکی از تولیدکنندگان قوی در سطح جهان خواهد کرد. کمپانی چنینی در حال رشد هم‌اکنون از نفوذ و قدرت خوبی در بازار چین و همچنین بازار‌های در حال توسعه برخوردار است، همچنین تصاحب موتورولا این کمپانی را صاحب نفوذ انکارناپذیری در بازار آمریکای شمالی و اروپا کرده است که منجر به افزایش فروش و دامنه‌ی نفوذ محصولات لنوو خواهد شد.

در حال حاضر سامسونگ با در دست داشتن 65 درصد از اکوسیستم اندروید رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است. این کمپانی با رقیب کره‌ای خود یعنی ال‌جی با 7 درصد، اچ‌تی‌سی با 6 درصد، سونی و موتورولا به ترتیب با 5 و 4 درصد در حال تعقیب است. سامسونگ و سونی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون نسل جدید پرچمدارهای خود را معرفی کردند که انتظار می‌رود در ماه‌های آتی نیز اچ‌تی‌سی و ال‌جی نیز پرده از آخرین شاهکار خود بردارند.

با عرضه‌ی تلفن‌های رده بالا توسط کمپانی‌های نام آشنا شاهد عرضه‌ی این محصولات در بازار‌های جهانی در ماه‌های آتی خواهیم بود، از این‌رو موتورولا باید با تولید و عرضه‌ی محصولاتی در خور در جمع رقبا حاضر شده و توانایی خود را در این زمینه ثابت کند. با توجه به رابطه‌ی دیرینه‌ی موتورولا و اپراتور مخابراتی Verizon در عرضه‌ی تلفن‌های سری Droid موتورولا این کمپانی چینی یکی از شاه‌کلیدهای بازار ایالات متحده را در اختیار دارد که می‌تواند با استفاده‌ی صحیح از آن نام خود را به رقبا دیکته کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات