تبلیغات اپل به سرعت در حال از دست دادن قدرت ترغیب مصرف‌کنندگان است؛ آمازون و ال‌جی در جایگاه نخست

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
یک مطالعه انجام گرفته توسط Ace Metrix در ایالات متحده نشان می‌دهد که با وجود بودجه 575.2 میلیون دلاری تبلیغات تلویزیونی اختصاص یافته توسط اپل تنها برای آمریکا، ترغیب ایجاد شده بواسطه تبلیغات اپل در میان بینندگان به سرعت در حال کاهش است. برند لوکس اپل از جایگاه اول در سال 2012 سقوط کرده و اکنون در جایگاه پنجم رنکینگ Ace Metrix قرار دارد.
تبلیغات

 مطالعات و رده‌بندی‌های صورت گرفته توسط Ace Metrix بر اساس ترکیبی از امتیازات مختلف مشتق شده از نظرسنجی‌های عمومی در خصوص جذابیت مشاهده و متقاعدکنندگی یک تبلیغ بدست می‌آید. آمازون که در سال 2012 پشت سر اپل رتبه دوم را در اختیار داشت در دوره جدید به‌ویژه در خصوص برند کیندل، جایگاه اپل را تصاحب نموده است. خرده‌فروش بزرگ آنلاین، این شاهکار را با بودجه‌ای به مراتب پایین‌تر یعنی در حدود 147.8 میلیون دلار رقم زده است. تبلیغات صورت گرفته با مرکزیت گوشی‌های LG و Samsung نیز یک پله بالاتر از تلاش‌های بازاریابی کوپرتینو نشینان قرار گرفته و حتی ویندوز فون نیز با احتساب کل محصولاتش متقاعدکننده‌تر از اپل ظاهر شده است.

apple-advertisement-fail

بر اساس گزارش Ace Metrix که توسط بیزینس اینسایدر منتشر شده، بخش اعظمی از موفقیت تلاش‌های بازاریابی کیندل آمازون از تمرکز تبلیغات این شرکت بر سادگی و کارایی محصولات این شرکت ناشی شده است. در طرف مقابل اپل همچنان تلاش می‌کند بینندگان تبلیغات خود را از جنبه احساسی تحت تاثیر قرار دهد که بر اساس آمار جدید به نظر می‌رسد دیگر همچون گذشته شیوه‌ای موثر و کارا محسوب نمی‌گردد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات