کمپین محیطی جدید ازکی؛ از خرید بیمه تا دریافت اعتبار برای خرید کالا و خدمات
پلتفرم ازکی در کمپین محیطی جدید خود، با ارائه دو برابر مبلغ خرید بیمه در قالب اعتبار چهار قسطه به خریداران بیمه قصد دارد «هزینه» به «فرصت» تبدیل کند. این کمپین در دو فاز از ۱۵ مهرماه آغاز شده و تا ۵ آبانماه ادامه خواهد داشت و با شعار «بیمه بخر، اعتبار بگیر» تلاش میکند تجربه خرید بیمه را در ذهن کاربران بازتعریف کند.
در طرح جدید ازکی، هر کاربری که در بازه زمانی کمپین (۱۵ مهرماه تا ۵ آبانماه) بیمهنامه خود را بهصورت نقدی، اقساطی یا اعتباری (BNPL) از ازکی خریداری کند، معادل دو برابر مبلغ خرید بیمهنامه خود، وام اعتبار خرید کالا و خدمات از ازکی دریافت خواهد کرد.
بیمه خودرو، موتور، ثالث و بدنه مشمول این طرح میشود
این اعتبار در قالب وامی چهار قسطه به خریداران بیمه شخص ثالث خودرو و موتورسیکلت و بیمه بدنه ارائه میشود. همچنین، اعتباری که ازکی پس از خرید بیم به خریداران اعطا میکند، نیازی به معرفی ضامن ندارد و بدون سود است.
این اقدام فراتر از یک پیشنهاد تخفیفی ساده است و نوعی بازتعریف استراتژیک از مفهوم «خرید بیمه» در ذهن مخاطب ایرانی محسوب میشود. ازکی با اجرای این کمپین، سعی دارد یکی از چالشهای همیشگی کاربران در خرید بیمه یعنی «اجباری بودن هزینه برای بیمه» را رفع کند و جذابیت تازهای برای خرید بیمه ایجاد کند.
از «هزینه» به «فرصت» در کمپین جدید ازکی
این ذهنیت در جامعه ما جا افتاده که بیمه را نه یک «سرمایهگذاری» یا «خدمت»، بلکه یک «هزینه اجباری» تلقی میکنند. کمپین «اعتبار از خرید بیمه» با پذیرش این ذهنیت سعی کرده راهکاری به کاربران ارائه کند که در یک کلام میگوید: «حالا که این هزینه اجباری است، ما آن را برای شما به یک فرصت مالی سودمند تبدیل میکنیم.»
در کمپین ازکی ارزش خرید بیمه دوچندان میشود
این همان «مزیت متمایز» کمپین است؛ ازکی اولین پلتفرمی است که خرید بیمه را مستقیما به یک اعتبار مالی ملموس گره میزند. با ارائه اعتباری معادل دو برابر مبلغ بیمه، ارزش خرید برای کاربر به معنای واقعی کلمه دوچندان میشود.
بنابراین، برخلاف خرید از کانالهای سنتی آفلاین یا سایر پلتفرمها که همان صرف هزینه همیشگی است، ازکی به دنبال بزرگتر کردن زمین بازی است و قصد دارد مزیت مالی از خرید بیمه را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
یک استاندارد جدید از ارزش افزوده در بیمه آنلاین
احتمالا تبلیغات کمپین جدید ازکی را در روزهای اخیر در سطح شهر و روی بیلبوردها دیدهاید، چون این کمپین از نیمه مهرماه کلید خورده و تا پنجم آبانماه هم ادامه دارد. ازکی در این کمپین نهتنها تصمیمگیرندگان اصلی در خرید بیمه (یعنی افراد در بازه سنی ۳۰ تا ۶۵ سال) را هدف قرار داده، بلکه نسلهای Z و آلفا را نیز بهعنوان «گروه اثرگذار» در تصمیمات خانواده را هم در نظر گرفته است.
این نگاه چندلایه نشان میدهد ازکی با تکیه بر شفافیت و سادگی مکانیزم اعتبار (وام) به دنبال تعریف استاندارد جدیدی از ارزش افزوده در صنعت آنلاین بیمه و ایجاد یک تصویر برند قوی نزد نسلهای آینده است.
ازکی میخواهد یک محصول گرهخورده با اضطرار و هزینه را به یک پیشنهاد مالی جذاب تبدیل کند
طبیعتا افزایش سهم بازار هدف دیگری است که ازکی با اجرای این کمپین به دنبال تحقق آن است. این پلتفرم با اجرای کمپینی که قصد دارد انگیزه بیشتری برای خرید بیمه به کاربران بدهد، با تغییر نگرش ذهنی کاربر درباره هزینه کردن بیمه طبیعتا به افزایش فروش و سهم بازار آنلاین بیمه منجر میشود.
اما نکته مهم در این کمپین تاکیدی است که ازکی بر شفافیت در اجرای آن دارد. ازکی میگوید هیچ شرط خاص یا نکته پنهانی در اعطای اعتبار از طریق ازکی وام در این کمپین برای کاربران وجود ندارد. فقط خرید یک بیمه کافی است تا کاربران بتوانند دو برابر مبلغ بیمهشان اعتبار ۴ قسطه دریافت کنند.
در نهایت، کمپین «بیمه بخر، اعتبار بگیر» یک تصمیم هوشمندانه در بازار رقابتی بیمه است. ازکی با استفاده از ظرفیتهای زیرساختی خود توانسته است محصولی را که ذاتا با اضطرار و هزینه گره خورده است به یک پیشنهاد مالی جذاب و فرصتی برای خرید کالا و خدمات تبدیل کند.