مدیرعامل کیوردچی: با هوش مصنوعی دنیای سئو و مقاله‌نویسی متحول خواهد شد

یک‌شنبه 14 اردیبهشت 1404 - 12:51
مطالعه 3 دقیقه
کیوردچی
«کیوردچی»، پلتفرم سئو محور فارسی‌زبان، با ابزارهای هوش مصنوعی چندمرحله‌ای، رادار سئو و نقشه کلمات ترند، به کاربران کمک می‌کند محتوای بهینه تولید کند.
تبلیغات

بنیان‌گذار کیوردچی باور دارد که ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند دنیای سئو و مقاله‌نویسی بر اساس کلمات کلیدی را متحول کنند و آن‌ها با تمرکز روی این موضوعات به دنبال ارائه خدماتی مثل Answer The Public اما در سطح فراتر هستند.

به‌گزارش زومیت «اسماعیل نورمحمدی»، بنیان‌گذار کیوردچی، در نشست خبری این مجموعه از جزئیات تازه‌ای درباره مسیر سه‌ساله توسعه، چالش‌های فنی، ابزارهای جدید و آینده این پلتفرم سئو محور رونمایی کرد.

بنیان‌گذار «کیوردچی» اعلام کرد که این پلتفرم تحقیق کلمات کلیدی بیش از سه سال است در حال توسعه است و در این مسیر بارها با تغییر سیاست‌های گوگل با چالش مواجه شده‌اند. به گفته او، کیوردچی ابزاری است که به کاربران فارسی‌زبان کمک می‌کند تا متوجه شوند مردم در پلتفرم‌هایی مانند گوگل، یوتیوب، اینستاگرام و حتی دیجی‌کالا دقیقاً چه چیزی جست‌وجو می‌کنند.

هوش مصنوعی چندمرحله‌ای برای تولید محتوا

یکی از نقاط تمایز کیوردچی در مقایسه با ابزارهای مشابه، استفاده از یک سامانه هوش مصنوعی چندمرحله‌ای برای تولید محتوای بهینه‌شده سئو است. به گفته نورمحمدی، این سیستم ابتدا عناوین واردشده توسط کاربر را در گوگل جست‌وجو کرده و سپس نتایج را خلاصه می‌کند. در مرحله بعد، محتوا به زبان ساده‌ و روان‌تری بازنویسی شده و پس از آن توسط الگوریتم اختصاصی SEO Optimizer بهینه‌سازی می‌شود. در نهایت نیز برای هر مقاله تصویر تولید می‌شود تا نیاز کاربر به محتوای کامل و آماده تا حد زیادی برطرف شود.

رادار سئو و نقشه کلمات ترند؛ دو ابزار رایگان قدرتمند

محصول «رادار سئو» یکی دیگر از ویژگی‌های این پلتفرم است که به‌صورت ۲۴ ساعته فضای اینترنت را پایش می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا از میزان بازدید وب‌سایت‌های مختلف مطلع شوند. این سرویس به‌صورت رایگان ارائه می‌شود. همچنین کیوردچی نقشه‌ای زنده از کلمات ترند در ایران ارائه می‌کند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن در لحظه، محتوای مرتبط تولید کنند.

نمایش ترندهای دیجی‌کالا؛ ابزار جدید برای تولیدکنندگان محتوا و فروشندگان آنلاین

در این نشست، از ابزار تازه‌ای رونمایی شد که بر اساس آن کاربران می‌توانند ببینند مردم در دیجی‌کالا بیشتر چه چیزهایی را جست‌وجو می‌کنند. این قابلیت می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا، مدیران مارکتینگ و فروشندگان این پلتفرم بسیار کاربردی باشد تا استراتژی فروش خود را با رفتار واقعی کاربران تطبیق دهند.

عملکرد و آمارها

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تاکنون نزدیک به ۲۴ هزار مقاله با استفاده از سیستم هوش مصنوعی کیوردچی تولید شده و بیش از ۵۰ هزار کاربر از خدمات آن استفاده کرده‌اند. این پلتفرم طی بیش از ۱۰۷۰ روز فعالیت، بیش از ۸۰۰ هزار گزارش به کاربران ارائه داده و از ماه گذشته نیز به نقطه سر به سر رسیده و به گفته نورمحمدی طی ۱۴ ماه به سوددهی رسیده است.

بدون ذخیره داده کاربران، بدون سرمایه‌گذار

نورمحمدی در پاسخ به خبرنگار زومیت در جواب به این پرسش که امنیت کاربران چگونه تامین می‌شود گفت که هیچ‌گونه دیتای خصوصی از کاربران در این پلتفرم ذخیره نمی‌شود و امنیت اطلاعات آن‌ها به طور کامل تضمین شده است. او همچنین به زومیت خبر از مذاکرات بی‌نتیجه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری داد و گفت: «عددهایی که پیشنهاد می‌دادند تنها به اندازه هزینه یک غرفه نمایشگاهی بود. ما بیشتر به دنبال شریک تجاری هستیم تا سرمایه‌گذار صرف.»

الگویی بومی از «Answer the Public»

بنیانگذار کیوردچی در پاسخ به این پرسش که هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکار آنها لطمه بزند یا خیر گفت کیوردچی، نسخه بومی‌شده و هوش‌مصنوعی‌محور ابزارهایی مانند «Answer the Public» است که به‌طور خاص برای کاربران فارسی‌زبان طراحی شده و تیم آن با انتشار آپدیت‌های هفتگی تلاش می‌کند از ارتش ابزارهای جهانی هوش مصنوعی عقب نماند.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات