اینستاگرام میخواهد با هوش مصنوعی به جنگ هوش مصنوعی برود!
رسانههای اجتماعی بهطور مداوم درحال پیادهسازی هوش مصنوعی مولد در برنامههای خود هستند اما همانطور که در لینکدین و متا دیده میشود، این قابلیتها در درجهی اول با هدف کمک به بازاریابان و کسبوکارها طراحی شدهاند.
اسکرینشاتهایی که الساندرو پالوزی به اشتراک گذاشته است نشان میدهد متا رویکرد متفاوتی نسبت به اینستاگرام و استفاده از هوش مصنوعی در پیش گرفته و قصد دارد ویژگیهایی اضافه کند که بهطور مستقیم بر تجربهی کاربر تأثیر میگذارد.
اینستاگرام در حال کار روی برچسبهایی است که به کاربران کمک میکند عکسهای تولیدشده با هوش مصنوعی را از عکسهای واقعی تشخیص دهند. قابلیت مذکور میتواند تأثیر بسیار مهمی بر تجربهی کاربر داشته باشد و همچنین به جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست اطلاعات کمک خواهد کرد.
ویژگی جدید اینستاگرام به کاهش نگرانی کاربران درمورد تأثیرات منفی هوش مصنوعی مولد و تشخیص محتوای واقعی کمک میکند. این شبکهی اجتماعی همچنین از هوش مصنوعی برای سادهسازی فرایند ویرایش و ثبت عکس بهره میبرد.
ابزار Restyle اینستاگرام به کاربران اجازه میدهد تصاویر خود را به سبک هنری موردنظرشان تبدیل کنند. ابزار دیگر، AI Brush نام دارد که برای افزودن یا جایگزینی بخشهای خاصی از عکس شما در اسکرینشات مورد استفاده قرار میگیرد. این قابلیت همچنین عملکردی شبیه پاککن جادویی سامسونگ یا گوگل ارائه میدهد که به حذف اشیای ناخواسته در تصویر کمک میکنند.
پیش از این در زومیت گزارش دادیم که اینستاگرام در حال توسعهی چتبات هوش مصنوعی اختصاصی است که احتمالاً عملکردی شبیه My AI اسنپچت خواهد داشت و حالا بهنظر میرسد برنامههای بیشتری برای ادغام فناوری مذکور با پلتفرم خود دارد.
درحالحاضر تاریخ انتشار عمومی ابزارهای هوش مصنوعی جدید اینستاگرام مشخص نیست. البته متا از مدتها قبل اضافه کردن هوش مصنوعی به خدمات خود را آغاز کرده و این روند را با سرعت زیاد ادامه میدهد و بههمیندلیل انتظار میرود ویژگیهای جدید اینستاگرام بهزودی دردسترس کاربران قرار گیرند.