رشیدی کوچی: «طرح صیانت» بداخلاقی و لج‌بازی با مردم است

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اینترنت - طرح صیانت
طرح «صیانت» در حالی قرار است در صحن مجلس بررسی شود که نمایندگان مخالف می‌‌گویند جلوی بررسی غیرقانونی صیانت و فشار بر مردم را خواهند گرفت.
تبلیغات

در آستانه‌ی روزهای پایانی مجلس یازدهم و افزایش فشارها برای آوردن «طرح صیانت» به صحن مجلس، نمایندگان مخالف و موافق طرح صیانت بار دیگر در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند. موافقان این طرح که نام کامل ابتدایی آن «طرح صیانت از فضای مجازی» بود و بعدتر به «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» تغییر نام داد، موفق شد‌ه‌اند که آن را در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دهند اما مخالفان هم بر مقابله با صیانت پافشاری می‌کنند.

نماینده موافق: فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌خواهیم

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در نشست فراکسیون گام دوم انقلاب گفت: «برای تصویب طرح صیانت فقط باید به ما فرصت دهند که زمان بررسی آن در مجلس را تعیین کنیم.»

او با ابراز خشنودی از نهایی شدن طرح صیانت اعلام کرد:

برای رفع اشکالات جدی این طرح کار سنگینی انجام شد و در نهایت در کمیسیون مشترک نهایی شد. الان منتظر یک جلسه است که به ما فرصت بدهند زمان آن را تعیین کنیم و تمام. دادن این ۱۰ دقیقه زمان برای بررسی در صحن، همت می‌طلبد. دوستان باید بدانند که فضای مجازی که مقام رهبری از آن به‌عنوان «قتلگاه جوانان» یاد کرده‌اند، نیازمند ساماندهی است. رهاشدگی فضای مجازی آسیب‌های بزرگی را بر عرصه‌ی جوانان وارد کرده است؛ اما آنجاهایی که باید هزینه بدهیم، حاضر به هزینه‌دادن نیستیم.
- احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

این نماینده‌ی مجلس با بیان اینکه «در هیچ‌جای دنیا مثل ایران فضای مجازی این همه رها‌شده نیست»، خطاب به نمایندگان بعدی مجلس گفت: «بی‌تعارف بگویم، اگر در حکمرانی نگاهمان صرفاً به مخاطبین و بدون توجه به مصلحت آن‌ها باشد، این حکمرانی آسیب‌زا خواهد بود. مادامی که نمایندگان فکر کنند برای آینده‌شان به رأی مردم نیاز دارند، در مسیری حرکت کنند که هزینه پرداخت نکنند و برای حفظ مرزهای فرهنگ، هویت و سبک زندگی کارهای انقلابی نکنند، این مرزها در هم شکسته می‌شود و آسیبش را همه خواهیم دید.»

راستینه با گفته‌ها تأکید کرد: «امروز واقعاً این طرح منتظر ۱۰ دقیقه وقت مجلس است که هیئت‌رئیسه باید در دستور بیاورد و غائله تمام شود اما متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد.»

نماینده مخالف: مردم به اندازه کافی تحت فشار هستند

در مقابل این گفته‌ها جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس نتیجه تصویب طرح صیانت را افزایش فشار بر مردم دانسته است: «تا وقتی ما باشیم تلاش می‌کنیم حداقل در این مجلس طرح تصویب نشود. همین الان هم مردم به اندازه کافی تحت فشار هستند و اگر طرح تصویب شود این فشارها مضاعف خواهد شد.»

وقتی در مصاحبه‌ها می‌گوییم به دنبال «صیانت» هستند، این حرف را تکذیب می‌کنند و بعد می‌بینیم که باز طرح را به صحن می‌آوردند. این یک جور بداخلاقی است. من فکر می‌کنم کسانی که دنبال این طرح هستند، در مجلس دوازدهم تلاش می‌کنند که حرفشان را به کرسی بنشانند و لج‌بازی با مردم را ادامه دهند. امیدوارم در مجلس بعدی نمایندگانی باشند که جلوی این طرح را بگیرند.
- جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس

اینطور که پیدا است، احتمالاً این طرح جنجالی به‌زودی در صحن بررسی خواهد شد، آن هم درحالی‌که پیش‌تر یکی از نمایندگان گفته بود که صیانت «هیچ‌یک از مراحل قانونی و آیین‌نامه‌ای لازم را برای رسیدگی در مجلس طی نکرده است».

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات