دادگاه: اسنپ در پرونده استفاده از سیم‌کارت‌های جعلی جرمی مرتکب نشده است

دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ و تپسی تاکسی اینترنتی
با حکم دادگاه کیفری، اسنپ از اتهامات وارده از سوی تپسی درباره‌ی ادعای استفاده از سیم‌کارت‌های جعلی برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران راننده تبرئه شد.
تبلیغات

یک سال قبل شورای رقابت، به‌دنبال شکایت تپسی از اسنپ به اتهام استفاده از سیمکات جعلی و تطمیع رانندگان تپسی، رویه اسنپ را ضدرقابتی تشخیص داد و این شرکت را به پرداخت جریمه‌ی نقدی محکوم کرد. این حکم مردادماه سال گذشته از سوی هیئت تجدیدنظر شورای رقابت هم تأیید شد.

حالا رأی جدیدی در این خصوص از سوی دادگاه کیفری صادر شده که به موجب آن، اسنپ از اتهامات وارده تبرئه شده است. دادگاه مذکور موضوع شکایتی را که علیه اسنپ ثبت شده و مواردی مانند دسترسی غیرمجاز، جعل رایانه‌ای (ساخت جعلی) و اخلال در نظم و تشویش اذهان عمومی را محرز ندانسته است.

پیش از ابلاغ این رأی از سوی دادگاه کیفری، شعبه ششم دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای نهادی بود که شرکت اسنپ را از همه اتهامات وارده در پرونده مذکور تبرئه کرده و قرار منع تعقیب را صادر کرده بود. به‌دنبال این رأی شعبه ششم دادسرای ویژه‌ی جرایم رایانه‌ای، شرکت تپسی اعتراض کرد و در مرحله‌ی بعد، پرونده برای بررسی به دادگاه کیفری ارجاع داده شد.

حالا این رأی پس از بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی دادگاه کیفری صادر شده که نشان می‌دهد اعتراض تپسی، به‌عنوان شاکی در این پرونده رد شده و قرار منع تعقیبی که از سوی شعبه ششم دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای صادر شده بود توسط دادگاه کیفری هم تأیید شده است. روابط عمومی اسنپ نیز این رأی دادگاه کیفری را تأیید کرده است.

در رأی دادگاه کیفری ذکر شده است که لایحه‌ی اعتراضی تقدیمی از سوی شاکی این پرونده، یعنی شرکت تپسی، دلیل و مدرکی را که باعث نقض رأی شعبه ششم دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای شود، ندارد و بنابراین، اتهامی متوجه شرکت اسنپ نمی‌شود.

حکم دادگاه کیفری مبنی بر اعلام برائت و تبرئه‌ی اسنپ از اتهامات مطرح‌شده قطعی و غیرقابل اعتراض است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات