انتقال شارژ همراه اول از خطوط دائمی و اعتباری

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
انتقال اعتبار
اگر می‌خواهید از خط دائمی یا اعتباری همراه اول به یک خط اعتباری همراه اول اعتبار منتقل کنید، این مطلب را بخوانید؛ روش‌های انجام آن را توضیح داده‌ایم.
تبلیغات

یکی از راه‌هایی که برای شارژ کردن اعتبار پولی خطوط اعتباری همراه اول وجود دارد، انتقال شارژ از یک خط دیگر است. فرقی ندارد آن خط دیگر از خطوط دائمی همراه اول محسوب می‌شود یا جزو خط‌های اعتباری؛ به هر حال راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از خط یک همراه اول به یک خط اعتباری این اپراتور شارژ انتقال دهید.

برای انتقال شارژ از یک خط همراه اول به خط دیگر شرایطی وجود دارد و همچنین، شما باید هزینه پرداخت کنید. اگر می‌خواهید با تمام جزئیات و همچنین هزینه استفاده از این سرویس آشنا شوید در این مطلب با زومیت همراه باشید.

شرایط انتقال شارژ به خط اعتباری همراه اول

اگر به‌عنوان صاحب خط اعتباری همراه اول به هر دلیلی احتیاج دارید که از خط همراه اول دیگری به شما اعتبار انتقال داده شود، تفاوتی ندارد که آن خط دائمی باشد یا اعتباری. هرچند روش انتقال اعتبار از خطوط اعتباری با خطوط دائمی تفاوت دارد اما در هر دو نوع سیم‌کارت امکان انتقال اعتبار فراهم شده است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قرار باشد از خط دائمی همراه اول به خط اعتباری شارژ منتقل شود باید مبلغ انتقال اعتبار به اضافه کارمزد سرویس (۴۰ تومان به‌ اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده) کمتر از میزان ۶۰ درصد سقف بدهی مجاز خط دائمی مشترک انتقال‌دهنده باشد.

این نکته را هم فراموش نکنید که اگر بدهی مشترکان خطوط دائمی همراه اول به ۶۰ درصد مبلغ ودیعه‌شان برسد، امکان استفاده از سرویس انتقال وجه را نخواهند داشت. هر زمان که این مشترکان بدهی خود را بپردازند می‌توانند باز هم از این سرویس استفاده کنند.

انتقال اعتبار از خطوط اعتباری همراه اول هم شرایطی دارد که فقط در صورت برخورداری از این شرایط انتقال اعتبار ممکن خواهد بود. مشترکان خطوط اعتباری که قصد انتقال شارژ به خط اعتباری دیگری را دارند باید تا مبلغی را انتقال دهند که پس از کسر آن مبلغ از اعتبار خودشان همچنان حداقل ۵۰۰ تومان (۵ هزار ریال) از اعتبارشان برای خط خودشان باقی بماند.

بنابراین، اگر به‌عنوان دارنده خط اعتباری قصد انتقال ۱۰ هزار تومان اعتبار به خط دیگری را دارید باید حداقل به میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعتبار داشته باشید تا پس از انتقال همچنان ۵۰۰ تومان اعتبار برای خودتان باقی بماند.

پس از انتقال اعتبار مبلغی که منتقل شده است به قبض بعدی مشترکان خطوط دائمی اضافه می‌شود و اگر هم شخصی اعتبار را از خط اعتباری منتقل کرده باشد، مبلغ انتقال داده‌شده از موجودی اعتبار خط انتقال‌دهنده کسر خواهد شد.

کمترین و بیشترین میزان اعتبار قابل انتقال چقدر است؟

برای مبلغی که می‌توانید از خطوط دائمی و اعتباری همراه اول به یک خط اعتباری دیگر از همین اپراتور اعتبار انتقال دهید، حداق و حداکثر مشخصی وجود دارد. بنابراین، شما این امکان را ندارید که هر مبلغی را که مایل بودید به خط دیگری انتقال دهید.

کف و سقف انتقال اعتبار برای خطوط دائمی و اعتباری تفاوتی ندارد. چه صاحب خط اعتباری همراه اول باشید و چه دارنده خط اعتباری این اپراتور، در هر انتقال اعتبار حداقل یک هزار تومان و حداکثر ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید منتقل کنید.

همچنین این را هم در نظر داشته باشید که مبلغ اعتباری که قصد منتقل کردن به خط اعتباری دیگری را دارید باید مضربی از یک هزار تومان باشد. بنابراین، مبالغ خارج از این مضرب، مبلغی کمتر از ۱۰۰۰ تومان و مبلغی بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان قابل انتقال نیست.

هزینه انتقال شارژ به خط اعتباری همراه اول

در هر مرتبه انتقال شارژ از خطوط همراه اول، علاوه بر مبلغی که انتخاب می‌کنید به یک خط اعتباری همراه اول انتقال دهید، باید هزینه‌ای هم به‌عنوان هزینه انتقال اعتبار پرداخت کنید.

در محاسبه این هزینه تفاوتی ندارد که شما مشترک خط دائمی همراه اول هستید یا خط اعتباری؛ به هر حال باید در هر بار استفاده از سرویس انتقال اعتبار، مبلغ ۴۰ تومان به‌ اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید.

روش‌های انتقال شارژ به خط اعتباری همراه اول

حالا که با تمام نکات مهم مربوط به انتقال اعتبار به خطوط اعتباری همراه اول آشنا شده‌اید لازم است از روش‌هایی که اپراتور همراه اول برای انجام این کار در نظر گرفته است، مطلع شوید. برای انتقال اعتبار چه مشترک خط دائمی باشید و چه دارنده خط دائمی همراه اول، می‌توانید از سه روشی که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد، استفاده کنید.

۱- انتقال اعتبار با استفاده از کد دستوری

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای انتقال شارژ به خطوط اعتباری همراه اول استفاده از کدهای دستوری به حساب می‌آید. البته این را در نظر داشته باشید که کد دستوری در نظر گرفته‌شده جهت انتقال اعتبار برای مشترکین خطوط دائمی همراه اول متفاوت با کدی است که برای مشترکین خطوط اعتباری تعیین شده است.

اگر مشترک خط اعتباری همراه اول هستید لازم است در صفحه کلید بخش تماس موبایلتان کد #142*10* را وارد کنید و روی گزینه تماس بزنید. بعد از وارد کردن این کد پیغامی به شما نمایش داده شده و از شما درخواست می‌شود که شماره خطی را که می‌خواهید به آن اعتبار انتقال دهید، وارد کنید.

در ادامه مبلغی را که می‌خواهید منتقل کنید، وارد کرده و پس از آن، منتظر باشید تا نتیجه درخواست انتقال شارژ در قالب پیامک به شما اطلاع داده شود. در صورت انجام انتقال، هزینه انتقال به علاوه مبلغی که منتقل کرده‌اید از اعتبار خط شما کسر خواهد شد.

اگر مشترک خط دائمی همراه اول هستید برای انتقال وجه از طریق کد دستوری باید کد اختصاصی خطوط دائمی را وارد کنید. این کد #141*10* است. ابتدا این کد را در شماره‌گیر موبایلتان بگیرید، در مراحل بعد شماره مورد نظر برای انتقال دادن وجه و مبلغی را که می‌خواهید منتقل کنید، وارد کرده و در انتظار نتیجه درخواست انتقال شارژ باشید. در صورتی که شرایط انتقال اعتبار را داشته باشید، مبلغی که مورد نظر برای انتقال و هزینه انتقال شارژ در قبض بعدی شما محاسبه خواهد شد.

۲- انتقال اعتبار از طریق همراه من

اپلیکیشن همراه من متعلق به اپراتور همراه اول در کنار خدمات مختلفی که به مشترکان این اپراتور ارائه می‌دهد امکان انتقال اعتبار را هم فراهم کرده است. اگر مشترک خط اعتباری هستید و قصد دارید از طریق اپلیکیشن از سرویس شارژی را به یک خط اعتباری دیگر منتقل کنید باید در میان خدمات مختلف این اپ گزینه «خدمات شارژ» را انتخاب کنید.

در ادامه، روی بخش «انتقال اعتبار» بزنید تا فرایند انتقال برایتان آغاز شود. در مرحله بعد، باید کدی را که برایتان ارسال شده وارد کنید و سپس، شماره مقصد را تایپ کنید. در آخرین مرحله مبلغی را که مایل به انتقال آن هستید وارد کنید و در انتظار پیغام نتیجه بررسی درخواست خود باشید.

چنانچه مشترک خط دائمی همراه اول هستید، بعد از مراجعه به اپلیکیشن همراه من، سرویس «انتقال اعتبار» را انتخاب کنید و سپس، کدی را که برایتان ارسال شده وارد کنید. در ادامه مبلغی را که می‌خواهید به خط دیگری منتقل کنید انتخاب کرده و بعد، شماره مقصد خود را هم درج کنید و درخواست انتقال بدهید تا پس از بررسی این درخواست نتیجه به شما نمایش داده شود.

۳- انتقال اعتبار از طریق پیامک

برای انتقال شارژ از خطوط دائمی و اعتباری همراه اول معمولا دو روش استفاده از کد دستوری و اپلیکیشن همراه من سریع‌تر و کاربردی‌تر است. با این حال، همراه اول امکان انتقال اعتبار از طریق پیامک را هم فراهم کرده و البته این روش همیشه در دسترس نیست و گاهی عملیات انتقال وجه از این طریق، ناتمام باقی می‌ماند.

ما در ادامه نحوه انتقال شارژ به خطوط اعتباری همراه اول با استفاده از پیامک را هم آموزش خواهیم داد اما هم‌چنان توصیه‌مان این است که از دو روش قبلی برای انجام این کار استفاده کنید تا کارتان سریع‌تر و با درصد خطای کمتری پیش برود.

برای این که بتوانید از طریق پیامک مبلغ مورد نظرتان را به یک خط اعتباری همراه اول منتقل کنید، باید به شماره ۸۹۱۱ پیامک بزنید. این شماره برای تمام خطوط دائمی و اعتباری یکسان است و مشترک هر یک از این خطوط که باشید باید به همین شماره پیامک ارسال کنید.

اگر سوالتان این است که در متن ارسالی برای این شماره باید چه چیزی بنویسید، باید با یک الگوی مشخص اطلاعات مورد نیاز برای انتقال را در پیامک خود بنویسید.

در قالب یک پیامک شماره‌موردنظر*مبلغ مورد نظر (به ریال) را وارد کنید. دقت داشته باشید که در ابتدای پیامک باید شماره‌ای که قصد انتقال شارژ را دارید وارد کنید، بعد * را وارد کنید و در ادامه، مبلغ مورد نظر برای انتقال را به ریال وارد کنید.

فراموش نکنید که در متن این پیامک نباید هیچ کلمه، حرف، علائم نگارشی، ایموجی یا عدد دیگری وارد کنید. همچنین، تمام این اطلاعات را به‌صورت پشت سر هم و بدون فاصله باید تایپ کنید. پس از نوشتن این اطلاعات پیامک را ارسال کنید. در ادامه، اگر همه چیز به‌درستی پیش برود در قالب یک پیامک نتیجه درخواست انتقال اعتبار به‌صورت پیامک به شما اعلام اطلاع داده خواهد شد.

از هر روشی که برای انتقال وجه استفاده کردید، یک نکته را فراموش نکنید: اگر شماره موبایلی که برای انتقال اعتبار به آن اقدام کرده‌اید، اشتباه وارد کنید مبلغ شارژ به آن شماره منتقل خواهد شد و راهی برای تصحیح آن و بازگشت وجه انتقال‌یافته وجود ندارد. پس هنگام وارد کردن شماره در فرایند انتقال وجه حواستان باشد که شماره صحیح را وارد کنید.

سوالات متداول زومیت

  • کد انتقال اعتبار همراه اول چیست؟

    کد انتقال برای خطوط دائمی همراه اول #141*10* و برای خطوط اعتباری همراه اول #142*10* است.

  • هزینه انتقال اعتبار همراه اول چقدر است؟

    هر انتقال اعتبار برای انتقال‌دهنده ۴۰ تومان به‌علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هزینه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات