در نیمه نخست امسال ۶٫۵ میلیون گوشی وارد کشور شده است؛ ارزش واردات از یک میلیارد دلار گذشت

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
آیفون ۱۵ پرو مکس و گلکسی S23 اولترا و شیائومی ۱۳ اولترا و هواوی P60 پرو در دست
جدیدترین آمارهای گمرک نشان می‌دهد در شهریور ۱۴۰۲ میزان واردات گوشی موبایل افزایش داشته و همچنین، ارزش دلاری واردات گوشی‌ بیش از دو برابر رشد کرده است.
تبلیغات

روابط عمومی گمرک ایران اعلام کرده که از فروردین تا شهریور ماه ۱۴۰۲ حدود ۶ میلیون و ۴۳۵ هزار دستگاه گوشی موبایل به کشور وارد شده و برای واردات این تعداد گوشی موبایل یک میلیارد و ۳۴۴ میلیون و ۱۸۷ هزار دلار صرف شده است.

آماری که پیش از این در خصوص پنج ماهه ابتدایی سال جاری منتشر شده بود نشان داد که ارزش گوشی‌های واردشده به کشور تا پایان مرداد ماه به یک میلیارد دلار نرسیده بود؛ اما آمارهایی که از میزان واردات تا پایان شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده نشان می‌دهد میزان واردات موبایل در آخرین ماه تابستان جهش داشته و ارزش دلاری واردات این کالا از یک میلیارد دلار عبور کرده است.

با توجه به اینکه آمارهای پنج‌ماهه‌ی نخست امسال نشان می‌داد در مدت مذکور مجموعاً ۹۱۳ میلیون دلار برای وارد کردن گوشی‌های موبایل به کشور صرف شده است، حالا آمارها عدد یک میلیارد و ۳۴۴ میلیون و ۱۸۷ هزار دلار را نشان می‌دهد که از افزایش ۴۳۱ میلیون و ۱۸۷ هزار دلاری حجم واردات گوشی موبایل به کشور خبر می‌دهد.

این آمارها به تفکیک شیوه واردات نیز اعداد و ارقام واردات گوشی تلفن همراه به کشور را گزارش کرده است. به این ترتیب، ۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۵۹۷ دستگاه به ارزش یک میلیارد دلار و ۱۸۵ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار به شیوه تجاری وارد کشور شده و همچنین، ۲۶۶ هزار و ۵۴۴ دستگاه به ارزش ۱۵۸ میلیون و ۴۰۳ هزار دلار نیز به شیوه مسافری به کشور وارد شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات