نحوه دریافت ریز مکالمات سیمکارت همراه اول

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کاور مطلب ریز مکالمات همراه اول
چطور می توان ریز مکالمات سیمکارت همراه اول را دریافت کرد؟‌ آیا این کار به صورت آنلاین ممکن است؟ آیا این کار هزینه ای دارد؟
تبلیغات

دریافت ریز مکالمات یا پیامک‌های همراه اول قبلا فقط به صورت حضوری ممکن بود اما در حال حاضر شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن همراه من از ریز مکالمات خود مطلع شوید که مراحل آن را در این مقاله برایتان توضیح می‌دهیم.

روش‌های دریافت ریز مکالمات ورودی و خروجی متفاوت است. برای دریافت ریز مکالمات ورودی نیاز به تشکیل پرونده در مراجع قضایی دارید اما ریز مکالمات خروجی را می‌توانید به سادگی دریافت کنید. همچنین دریافت ریز مکالمات به صورت معمول صرفا توسط مالک ممکن است و برای دریافت ریز مکالمات شخص دیگر نیاز به تشکیل پرونده در مراجع قضایی و ارائه ادله کافی دارید.

سه روش برای دریافت ریز مکالمات خروجی خطوط دائمی و اعتباری وجود دارد. روش اول حضوری است که باید مالک خط با در دست داشتن کارت ملی و سیم‌کارت فعال به مراکز تلفن ثابت در تهران یا ادارات مشترکان تلفن همراه در سایر شهرها یا نمایندگی‌های همراه اول مراجعه کند و درخواست خود را مطرح کند.

اما راه ساده‌تر این است که از طریق اپلیکیشن همراه من یا پرتال همراه من ریز مکالمات خود را دریافت کنید.

در پرتال همراه من ابتدا باید وارد منوی صورت‌حساب شوید و پس از آن گزینه ریز مکالمات و گزارش کامل را انتخاب کنید.

دریافت ریز مکالمه در اپلیکیشن همراه من هم به سادگی امکان‌پذیر است و راهنمای تصویری آن را برایتان در ادامه آورده‌ایم.

ابتدا وارد برنامه همراه من شوید و حالت پیشرفته را انتخاب کنید. در این بخش از منوی پایین صفحه گزینه خدمات را انتخاب کنید، سپس از بین گزینه‌ها روی گزینه ریز مکالمات کامل کلیک کنید.

دریافت ریز مکالمات همراه اول
دریافت ریز مکالمات همراه اول

در اینجا باید انتخاب کنید که ریز مکالمات را در شاخه پیامک یا مکالمه می‌خواهید. در صفحه‌ی بعد بازه‌ی زمانی مورد نظرتان را برای دریافت ریز مکالمات انتخاب کنید، توجه کنید که حداکثر می‌توانید ریز مکالمات ۶ ماه گذشته را دریافت کنید. سپس باید کد احراز هویت را که برایتان پیامک می‌شود وارد کنید تا ریز مکالمات را مشاهده کنید.

دریافت ریز مکالمات همراه اول
دریافت ریز مکالمات همراه اول

توجه کنید که ریز مکالماتی که از طریق اپلیکیشن همراه من دریافت می‌کنید شامل تماس‌ها و پیامک‌های خروجی و فقط شماره تماس و طول مکالمه و زمان مکالمه است. اما ریز مکالماتی که از طریق مراجعه حضوری یا مراجعه به پرتال همراه من دریافت می‌کنید شامل تماس‌ها و پیامک‌های خروجی و جزئیات اینترنت و خدمات مبتنی بر محتواست. همچنین ریز مکالمات شامل تماس‌های از دست رفته نمی‌شود.

دریافت ریز مکالمات به صورت آنلاین هزینه‌ای ندارد اما اگر به صورت حضوری مراجعه کنید چاپ ریز مکالمات برایتان هزینه دارد. هزینه صفحه اول ۶ هزار تومان و بیشتر از آن برای هر صفحه ۲ هزار تومان باید هزینه پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید ریز مکالمات پیامک را به همراه متن پیامک دریافت کنید، نیاز به مراجعه به مراجع قضایی و تشکیل پرنده دارید و متن پیامک به دستور قاضی و به خود قاضی ارائه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات