اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات

شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مخابرات
اگر مشترک اینترنت ثابت شرکت مخابرات هستید، این مطلب را بخوانید تا برایتان توضیح دهیم برای اطلاع از باقیمانده حجم اینترنتتان چطور باید اقدام کنید.
تبلیغات

وقتی اینترنت می‌خرید و بسته‌ای را فعال می‌کنید نیاز دارید که مصرفتان را مدیریت کنید. باید بدانید بسته اینترنت همراه یا ثابتی که خریده‌اید، چه حجمی دارد و تا چه زمانی مهلت استفاده از آن را دارید. این مسئله هم مهم است که بدانید از حجم بسته اینترنتی که خریداری کرده‌اید چه میزان باقی مانده است.

تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت با روش‌هایی به مشترکان این امکان را می‌دهند که بتوانند میزان مصرف و همچنین باقیمانده حجم بسته اینترنت خود را مشاهده کنند. شرکت مخابرات، به‌عنوان یکی از ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت نیز این امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

اگر شما هم مشترک اینترنت شرکت مخابرات هستید با خواندن این مطلب می‎‌توانید با تمام روش‌های اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت این شرکت آشنا شوید و یاد بگیرید که از چه راه‌هایی می‌توانید این حجم باقیمانده را استعلام بگیرید.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات

مشترکان اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران از سه روش مختلف می‌توانند استعلام بگیرند تا مطلع شوند که چه میزان از اینترنتی که خریداری کرده‌اند هنوز باقی مانده است. برای انجام این کار سه روش وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • استفاده از سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات
  • استفاده از اپلیکیشن مخابرات
  • استفاده از کد دستوری
  • اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت از طریق سامانه مخابرات

    همه مشترکان اینترنت شرکت مخابرات پس از ثبت نام و دریافت این اینترنت صاحب یک پنل کاربری در سامانه مخابرات می‌شوند. این سامانه که سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات نام دارد خدمات مختلفی را به مشترکان و کاربران ارائه می‌کند؛ یکی از این خدمات امکان اطلاع پیدا کردن از حجم باقیمانده اینترنت مشترکان است.

    برای اینکه بتوانید به پنل خود در سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات دسترسی داشته باشید لازم است به نشانی www.adsl.tci.ir مراجعه کنید و با وارد کردن نام کاربری، گذرواژه و کد امنیتی وارد این سامانه شوید.

    با ورود به این سامانه صفحه اصلی پنل شخصی شما نمایش داده می‌شود. در همان صفحه اصلی با اعداد و نمودارهایی که سامانه به شما نمایش می‌دهد می‌توانید باقیمانده حجم اینترنت مخابرات خود را ببینید. در همین صفحه سایر اطلاعات مربوط به اینترنتی که دریافت کرده‌اید هم وجود دارد.

    سامانه مخابرات
    مرحله اول
    سامانه مخابرات
    مرحله دوم

    اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت از طریق اپلیکیشن مخابرات

    شرکت مخابرات ایران هم مانند سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت علاوه بر سامانه، برنامه کاربردی (اپلیکیشن) هم برای خدمات خود در نظر گرفته و به مشترکانش ارائه می‌کند. این اپلیکیشن که «مخابرات من» نام دارد در میان خدمات مختلف خود امکان مشاهده و اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت را هم فراهم کرده است.

    برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است اپ مخابرات من را دانلود و نصب کنید. پس از نصب، شماره موبایل خود را وارد کرده تا با استفاده از کد ورودی که برای شما ارسال می‌شود یا گذرواژه‌ای که خودتان انتخاب کرده‌اید، بتوانید وارد این اپلیکیشن شوید.

    با ورود به این اپلیکیشن در کنار انواع خدماتی که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید، این امکان هم به شما به‌عنوان مشترک اینترنت شرکت مخابرات امکان مشاهده حجم باقیمانده اینترنت و همچنین، مدت زمان باقیمانده بسته اینترنتی‌تان ارائه شده است. به این ترتیب، به‌راحتی می‌توانید اطلاعاتی را که می‌خواهید از این اپلیکیشن دریافت کنید. برای اطلاع بیشتر درباره مصرف اینترنت خود نیز می‌توانید به بخش «مشاهده جزئیات» بروید.

    مخابرات من
    ورود به اپلیکیشن مخابرات من
    مخابرات من
    مشاهده میزان مصرف
    مخابرات من
    مشاهده جزئیات مصرف

    اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت از طریق کد دستوری

    در کنار روش‌های پیشین که هر دو از روش‌های آنلاین برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت شرکت مخابرات هستند، یک روش دیگر هم وجود دارد که از طریق آن می‌توانید بدون نیاز به اینترنت مطلع شوید که چه میزان از حجم اینترنتی که خریداری کرده‌اید، باقی مانده است.

    این روش به سادگی و با شماره‌گیری یک کد دستوری در دسترس شما است. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید باید به بخش شماره‌گیر گوشی خود مراجعه کنید. در صفحه کلید این اعداد را بدون فاصله وارد کنید: #3*2*2020* سپس تماس را برقرار کنید تا کد برایتان فعال شود.

    در ادامه، پیغامی به شما نمایش داده شده و از شما می‌خواهد که شماره تلفن ثابتی را که سرویس اینترنت مخابرات روی آن فعال است، همراه با پیش‌شماره شهرتان وارد کنید و در نهایت روی گزینه ارسال (send) بزنید. در ادامه، اگر خطایی رخ ندهد پیغام «نتیجه درخواست شما از طریق پیامک ارسال می‌گردد» روی صفحه نمایش شما دیده می‌شود.

    چند ثانیه یا نهایتاً چند دقیقه بعد شرکت مخابرات پیامکی را به شماره موبایل شما ارسال می‌کند که در آن حجم کلی سرویس جاری، حجم باقیمانده، باقیمانده ترافیک اضافه و باقیمانده ترافیک زماندار (اگر داشته باشید) نمایش داده شده است. به این ترتیب شما با شماره‌گیری یک کد دستوری می‌توانید از وضعیت ترافیک اینترنت مخابرات خود اطلاع پیدا کنید.

    مخابرات
    مرحله اول
    مخابرات
    مرحله دوم
    مخابرات
    مرحله سوم

    سوالات متداول زومیت

    • آدرس سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات چیست؟

      این سامانه با آدرس www.adsl.tci.ir در دسترس قرار دارد.

    • کد دستوری اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مخابرات چیست؟

      برای اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مخابرات کد دستوری #3*2*2020* را شماره‌گیری کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات