آموزش نحوه کار با سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات

یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
ُسامانه مخابرات
اگر کاربر اینترنت مخابرات هستید باید نحوه کار با سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات را بدانید. در این مطلب نحوه کار با این سامانه را توضیح می‌دهیم.
تبلیغات

سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ایران امکانات مختلفی را برای کاربران اینترنت این شرکت فراهم می‌کند. با استفاده از این سامانه کاربران اینترنت ADSL و فیبر نوری شرکت مخابرات می‌توانند با ایجاد حساب کاربری و ورود به این سامانه سرویس‌های پیشین خود را تمدید کنند، سرویس جدید بخرند و از وضعیت اینترنت خود، مانند باقی‌مانده حجم یا میزان مصرف اینترنت، باخبر شوند. اگر مایل به دریافت اینترنت شرکت مخابرات هستید، از طریق همین سامانه می‌توانید برای آن ثبت نام کنید.

علاوه بر این، کاربران با استفاده از این سامانه می‌توانند از خدمات پشتیبانی شرکت مخابرات برخوردار شوند. اگر کاربر قصد جمع‌آوری اینترنت این شرکت را داشته باشد هم از طریق همین سامانه می‌تواند برای این کار درخواست بدهد. تست سرعت اینترنت نیز دیگر خدمتی است که در این سامانه به کاربران ارائه می‌شود. در این مطلب نحوه کار با سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ایران به طور کامل توضیح داده شده است.

آدرس سایت سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات

اگر کاربر اینترنت ADSL یا VDSL یا فیبر نوری مخابرات هستید و از اینترنت این شرکت استفاده می‌کنید برای مدیریت اینترنت خود و استفاده از سرویس‌های مختلف مخابرات باید به سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ایران مراجعه کنید. برای دسترسی به این سامانه باید به نشانی www.tci.ir/panel/ مراجعه کنید. با وارد کردن این آدرس در قسمت URL مرورگر خود صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود:

سایت اینترنت مخابرات

اگر کاربر اینترنت شرکت مخابرات هستید و در این سامانه حساب کاربری دارید در قسمت سمت چپ این صفحه می‌توانید گزینه «ورود به سامانه» را انتخاب کنید و با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه به حساب کاربری خود وارد شوید. اگر هنوز کاربر اینترنت شرکت مخابرات نیستید و قصد ثبت درخواست برای دریافت و استفاده از این اینترنت را دارید، روی گزینه «ثبت نام ASDL» کلیک کنید.

ثبت نام اینترنت مخابرات از سایت

همان‌طور که پیش از این گفته شد، اگر قصد دارید به جمع مشتریان اینترنت شرکت مخابرات ایران اضافه شوید کافی است که در سامانه مدیریت مشتریان اینترنت مخابرات و در بخش «ثبت نام ADSL» درخواست دهید. با انتخاب این بخش صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که سرویس‌های مختلف شرکت مخابرات را که در این سامانه عرضه می‌شود، نشان می‌دهد.

سامانه اینترنت مخابرات

خدمات مختلفی اعم از پرداخت قبض، خرید شماره تلفن، اینترانت، FTTH، VDSL و... در این بخش ارائه می‌شود. با فرض اینکه قصد دارید از سرویس اینترنت VDSL مخابرات استفاده کنید، روی این گزینه کلیک کنید.

با انتخاب این سرویس صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن سرویس VDSL معرفی شده و همچنین، اطلاعات محصولات و انواع بسته‌های مربوط به آن هم ذکر شده است. پس از این توضیحات گزینه «ثبت درخواست» وجود دارد که در صورت تمایل به استفاده از VDSL شرکت مخابرات می‌توانید آن را انتخاب کنید.

سامانه اینترنت مخابرات

در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود باید مشخصات خود و اطلاعاتی مانند آدرس و شماره موبایلتان را وارد کنید، عبارت امنیتی را بنویسید و سپس گزینه «ثبت درخواست» را انتخاب کنید.

سامانه اینترنت مخابرات

پس از ثبت درخواست در صفحه جدیدی پیام «اطلاعات با موفقیت ثبت شد» نمایش داده می‌شود و همچنین یک کد رهگیری به شما داده می‌شود که برای اقدامات در مراحل بعدی به آن نیاز دارید. این کد رهگیری برای شماره موبایلی که در سامانه ثبت کرده‌اید هم ارسال می‌شود. در صورتی که مایل به ثبت درخواست دیگری هستید، می‌توانید روی گزینه «ثبت فرم جدید» کلیک کنید.

سامانه اینترنت مخابرات

پس از ثبت درخواست می‌توانید با مراجعه دوباره به صفحه مربوط به سرویس VDSL و انتخاب گزینه پیگیری ثبت نام و وارد کردن کد رهگیری خود از وضعیت درخواستی که ثبت کرده‌اید مطلع شوید.

سامانه اینترنت مخابرات

به جز ثبت نام از طریق سایت و طی مراحل مذکور، شما می‌توانید با مراجعه حضوری به شرکت مخابرات شهر خود و تماس تلفنی با شماره ۲۰۲۰ هم برای دریافت اینترنت مخابرات ثبت نام کنید.

ورود به سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات

اگر کاربر اینترنت شرکت مخابرات ایران هستید و در سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات حساب کاربری دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ایران و انتخاب بخش «ورود به سامانه»، از خدمات آنلاین مربوط به سرویس اینترنت خود استفاده کنید.

برای این کار لازم است در بخش ورود به سامانه نام کاربری و گذرواژه خود را وارد کنید. نام کاربری شما شماره تلفن ثابت به همراه کد شهر بدون صفر است و گذرواژه هم همان گذرواژه‌ای است که در زمان ساخت حساب کاربری خود در سامانه انتخاب و ثبت کرده‌اید. بعد از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه، کد امنیتی را هم در کادر مربوطه تایپ کنید و سپس روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

سامانه اینترنت مخابرات

اگر اولین دفعه‌ای است که می‌خواهید وارد حساب کاربری خود شوید یا گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید هم می‌توانید روی گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام» کلیک کنید تا گذرواژه جدیدی دریافت کنید. با انتخاب این گزینه صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که لازم است در آن نام کاربری، شماره ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. در ادامه، کد امنیتی نمایش داده‌شده را هم در کادر مربوط به آن وارد کنید و سپس گزینه بازنشانی گذرواژه را کلیک کنید.

سامانه اینترنت مخابرات

با این کار گذرواژه جدید برای شما پیامک می‌شود تا با استفاده از آن بتوانید پس از بازگشت به بخش ورود به سامانه، نام کاربری و گذرواژه جدید را درج کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

شارژ سریع اینترنت مخابرات

یکی از امکاناتی که سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات ارائه می‌دهد، امکان شارژ سریع است که در همان صفحه اصلی و پیش از ورود به سامانه قابل دسترسی است. این گزینه در قسمت پایینی بخش ورود به سامانه قرار دارد و با رنگ نارنجی نمایش داده شده است.

سامانه اینترنت مخابرات

مزیت استفاده از امکان شارژ سریع این است که می‌توانید صرفاً با وارد کردن نام کاربری و بدون نیاز به وارد کردن گذرواژه سرویس اینترنت خود را شارژ کنید.

سامانه اینترنت مخابرات

پس از وارد کردن نام کاربری و کد امنیتی وارد مرحله خرید سرویس اینترنت با حجم و ترافیک‌های مختلف می‌شوید. پس از انتخاب ترافیک مورد نظر خود می‌توانید سرویس را با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی سامانه شارژ کنید.

آموزش مهم‌ترین خدمات سامانه مدیریت اینترنت مشتری مخابرات

خرید در سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات

سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات خدمات مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌کند. شما در داشبورد خود می‌توانید انواع خدمات، مانند خرید، امور مالی، پشتیبانی و... را مشاهده و از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، در داشبورد شما تمام اطلاعات سرویس شما، میزان ترافیک باقی‌مانده، روزهای باقی‌مانده از سرویس و مصرف روزانه یک هفته اخیرتان ثبت شده و نمایش داده می‌شود.

سامانه اینترنت مخابرات

در ستون سمت راست و در بخش «خرید» می‌توانید امکانات مختلفی، از جمله خرید سرویس، خرید ترافیک، خرید مودم، تغییر سرویس و... را انتخاب کنید.

سامانه اینترنت مخابرات

اگر دوره سرویسی که پیشتر خریداری کرده‌اید به پایان رسیده، باید گزینه خرید سرویس را انتخاب کنید اما اگر دوره زمانی سرویس اینترنت شما به پایان نرسیده ولی ترافیک اینترنت به پایان رسیده است، می‌توانید نسبت به خرید ترافیک اقدام کنید. برای خرید ترافیک می‌توانید گزینه «ترافیک عادی» یا «ترافیک ساعت خاص» را انتخاب و در مراحل بعد با انتخاب حجم مورد نظر نسبت به خرید ترافیک اقدام کنید.

تست سرعت

یکی دیگر از خدماتی که در سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ارائه می‌شود امکان تست سرعت اینترنتی است که مخابرات به شما عرضه می‌کند. برای استفاده از این امکان باید در قسمت پشتیبانی گزینه تست سرعت را انتخاب کنید. برای این که سرعت اینترنت مخابرات خود را بسنجید لازم است با همین اینترنت به سامانه متصل شوید. اگر با اینترنت دیگری درخواست تست سرعت بدهید سیستم امکان سنجش سرعت اینترنت شما را نخواهد داشت و با خطایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید مواجه خواهید شد.

سامانه اینترنت مخابرات

در بخش پشتیبانی پنل خود گزینه‌های دیگری هم دارید که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، اگر درخواست قطع اینترنت خود و استفاده نکردن از سرویس اینترنت مخابرات را دارید یا می‌خواهید از سرویس‌دهنده دیگری اینترنت بگیرید می‌توانید در بخش پشتیبانی گزینه درخواست جمع‌آوری را انتخاب کنید و فرایند جمع شدن اینترنت مخابرات از خط تلفن ثابت خود را انجام دهید.

علاوه بر این، در بخش پشتیبانی می‌توانید در صورت نیاز محدودیت‌هایی برای استفاده از اینترنت خود تعیین کنید. برای این کار لازم است در قسمت پشتیبانی روی گزینه محدودسازی کلیک کنید و برای مثال محدودیت‌هایی را در استفاده از حجم و ترافیک سرویس خود اعمال کنید تا مصرف خود را مدیریت کنید.

سوابق تست سرعت هم در قسمت پشتیبانی پنل سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید تست‌های سرعتی را که در روزهای قبل گرفته‌اید، مشاهده کنید تا امکان بررسی تغییرات در سرعت اینترنتی را که به شما ارائه می‌شود، داشته باشید.

سوالات متداول زومیت

  • سایت مدیریت مشتریان اینترنت مخابرات چیست؟

  • چطور گذرواژه ورود به سامانه مدیریت مشتریان اینترنت را بازیابی کنیم؟

    در صورت فراموشی گذرواژه ورود به سامانه باید در ورود به سامانه گزینه «رمز عبور را فراموش کرده‌‎ام» را انتخاب کنید؛ سپس نام کاربری، کد ملی و شماره موبایلی را که ثبت کرده‌اید وارد کنید، گذرواژه برای شما پیامک می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات