واکنش زارع‌پور به تغییر مالکیت استارتاپ‌ها: این‌ها حرف‌ رسانه‌ها است، خیلی جدی نگیرید

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
زارع‌پور
وزیر ارتباطات یادداشت کیهان درباره تغییر مالکیت و مدیریت استارتاپ‌ها را نظر شخصی مدیر مسئول این روزنامه دانست و گفت: نظر شخصی یک فرد موضع دولت نیست.
تبلیغات

یادداشت هفته گذشته روزنامه کیهان درباره سکوهای داخلی که به نظر نویسنده آن این روزها قدرت فراوانی پیدا کرده‌اند و به یک دولت موازی تبدیل شده‌اند، باعث واکنش‌های فراوانی از سوی اکوسیستم استارتاپی کشور شد.

در یادداشت مذکور از سلب صلاحیت، تغییر مدیریت و واگذاری مالکیت پلتفرم‌ها به نظام و نیروهای متعهد و پا به رکاب گفته شده بود و این مسئله باعث موضع‌گیری‌های مختلف نسبت به این اظهارنظر شد.

وزیر ارتباطات اما این یادداشت را صرفاً یک مسئله مطرح‌شده در رسانه‌ها خوانده و می‌گوید این یک اظهار نظر شخصی است و دولت قصدی برای تغییر مدیریت پلتفرم‌ها ندارد. عیسی زارع‌پور در این خصوص گفت:

این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود؛ خیلی جدی نگیرید. این نظر شخصی یک نفر است و به هیچ وجه موضع دولت نیست.
- عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

او همچنین در ادامه تصریح کرده است که اگر موضوعی مد نظر دولت باشد، در مصوبات دولت یا لوایحی که به مجلس ارائه می‌کند، بیان می‌شود. در خصوص پلتفرم‌ها اما وزیر ارتباطات اطمینان می‌دهد که در دولت تصمیمی برای تغییر مالکیت وجود ندارد.

او موضع دولت در قبال استارتاپ‌ها و پلتفرم‌های داخلی را حمایتی خوانده و توضیح داد:

قائل به این هستیم که جوانان و نخبه‌هایی که در سکوهای داخلی فعالیت‌ می‌کنند سرمایه‌های این کشور هستند و ما را از حضور سکوهای خارجی بی‌نیاز می‌کنند. این‌ها فرصت‌های اشتغال و هزاران کسب‌وکار مبتنی بر خود را شکل داده‌اند. ما به‌عنوان دولت تمام‌قد حامی کسب‌وکارهای بومی هستیم
- عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

او در ادامه و در توضیح اهمیت این کسب‌وکارهای داخلی که به نیازهای مردم پاسخ می‌دهند گفت: «برای مثال اگر پلتفرم‌های جابه‌جایی مسافر که جوانان خودمان توسعه داده‌اند نباشند، طبیعتاً اوبر آمریکایی در کشور فعالیت می‌کند. اگر پلتفرم‌های خرید و فروش کالا نباشند، آمازون و eBay و... به کشور می‌آیند.»

البته به گفته زارع‌پور همان‌طور که دولت از سکوهای داخلی حمایت می‌کنند، پلتفرم‌ها هم باید به قوانین پایبند باشند: «خواسته ما از اکوسیستم این است که قوانین را رعایت کنند تا مشکلی به وجود نیاید.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات