آتش‌سوزی در کابل برق، مرکز داده‌ی سازمان ثبت اسناد را خاموش کرد

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مرکز داده
به دنبال آتش‌سوزی در کابل برق ورودی ساختمان شماره سه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مرکز داده این سازمان را خاموش و ارائه خدمات الکترونیک را مختل کرد.
تبلیغات

مشکلات مربوط به شبکه برق پایتخت این‌بار به آتش‌سوزی کابل برق ورودی ساختمان شماره سه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منجر شده و به دنبال آن، ارائه خدمات الکترونیک در این سازمان مختل شده است.

شب گذشته(هفدهم مرداد) کابل برق ورودی ساختمان شماره ۳ سازمان ثبت اسناد دچار آتش‌سوزی شده و برق ساختمان قطع شده بود. این قطعی برق منجر به خاموش شدن مرکز داده این ساختمان شده و هنوز هم دیتاسنتر این سازمان وضعیت پایداری ندارد.

سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان ثبت و املاک کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در توضیح این حادثه اعلام کرد:

در پی قطعی برق در اثر آتش سوزی صورت گرفته و خاموش شدن سرویس دهنده‌ها، در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق منطقه‌ای که از بدو حادثه در محل حضور دارد درصدد رفع کردن مشکل است و تلاش می‌شود در حداقل زمان ممکن با رفع مشکل برق، نسبت به فعال شدن مرکز داده اقدام شود.

با توجه به این‌که به دنبال این حادثه، در فعالیت‌های این سازمان اختلال به وجود آمده ارائه خدمات الکترونیک ثبتی در دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت اسناد و املاک با محدودیت‌هایی مواجه شده است. به همین دلیل، معاون امور اسناد سازمان ثبت از مردم خواسته امروز(هجدهم مرداد) از مراجعه غیرضروری به مراکز ثبتی خودداری کنند.

سعادتیان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای انجام امور ثبتی ضروری اتخاذ شده و در هماهنگی با ادارات و دفاتر اسناد رسمی از آن‌ها خواسته شده تا با رسیدگی به امور مراجعان و دریافت مستندات آن‌ها در موارد ضروری، نسبت به راهنمایی ارباب رجوع و انجام امور آن‌ها اقدام کنند، گفت: «به محض پایدار شدن سرویس دهنده‌ها، اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت خواهد گرفت.»

مشکلات مربوط به تأمین برق، نوسانات و اختلالات مختلف در شبکه برق کشور در موارد دیگری هم به دیتاسنترها و همچنین شبکه اینترنت کشور آسیب زده است. آخرین نمونه از این اتفاق یکشنبه(پانزدهم مرداد) اتفاق افتاد که در اثر قطعی برق در تعدادی از مناطق تهران، چندین دیتاسنتر کشور با مشکلاتی مواجه شدند. افرانت، آوابرید ابرآروان، آسیاتک و... دیتاسنترهایی بودند که در نتیجه اختلال و قطعی برق دمایشان بالا رفته و خاموش شده بودند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات