رتبه دوم مصرف فرهنگی کشور برای بازی‌های رایانه‌ای

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارشاد در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
وزیر ارشاد با اشاره به این‌که ۳۴ میلیون نفر مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند، گفت بازی‌های رایانه‌ای پس از موسیقی، بالاترین میزان مصرف فرهنگی را دارد.
تبلیغات

در مراسم افتتاح مرکز پایش کیفیت زیرساخت بازی‌های ایرانی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مدیرعامل بنیاد به ماه‌ها تلاش با همکاری وزارت ارتباطات برای پیگیری چالش‌های بازی‌سازان در زمینه زیرساخت و شبکه اشاره کرد و گفت: «امروز شاهد افتتاح رسمی این مرکز با هدف رفع اختلال زیرساختی و ارتقاء تجربه بازیکنان بازی‌های ایرانی در ایران و خارج از کشور هستیم.»

محمدامین حاجی‌هاشمی همچنین از آغاز فرآیند مسابقه یک میلیون نفری بازی‌های تلفن همراه خبر داد و گفت: این مسابقه با بیش از ۲۰ بازی ایرانی فعال در بستر تلفن‌های همراه برگزار می‌شود و تاکنون مخاطبان استقبال خوبی از آن داشتند. این مسابقه قرار است از عید قربان تا ۱۷ ربیع‌الاول برگزار شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد هم در این مراسم گفت: امروز بازی‌های رایانه‌ای به موضوعی فراتر از پرکردن اوقات فراغت تبدیل شده و وزارت ارشاد تلاش می‌کند این بازی‌ها را به فرصتی برای کشور و نسل جدید تبدیل کند: «این ظرفیت در بازی‌های جدید تولید شده در کشور و موفقیت بازی‌های ایرانی در نقاط مختلف جهان نمایان است.»

اسماعیلی تاکید کرد: حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی و نظارت بر محتوای بازی‌های خارجی از مهم‌ترین وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است. او در انتها گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ محدودیتی برای حمایت از ایده‌ها و بازی‌سازان ایران‌زمین در گروه‌های سنی مختلف قائل نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات