فعالیت بیش از ۳۴ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی در کشور

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
جلسه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
وزیر ارشاد اعلام کرد ۳۴ میلیون بازیکن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی با میانگین سنی ۲۳ سال در کشور فعال هستند.
تبلیغات

محمدمهدی اسماعیلی در آخرین جلسه هیئت‌مدیره‌ی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داده‌هایی از جدیدترین پیمایش در‌زمینه بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی در کشور ارائه داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هفدهمین جلسه هیئت‌مدیره‌ی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دستور جلسه «ارائه‌ی برنامه تحولی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای سند تحول دولت مردمی و وزارت فرهنگ» و «هماهنگی درخصوص نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه فضای مجازی» و «ارائه‌ی آخرین پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجیتال» در محل وزارتخانه برگزار شد.

به‌گفته‌ی وزیر ارشاد، از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ تعداد کل بازیکنان ایرانی با نرخ رشد ترکیبی سالانه‌ی برابر با ۷ درصد روبه‌رو بود و درمقایسه‌با پیمایش سال ۱۳۹۸ بیش از ۲ میلیون نفر افزایش یافته است. دلیل اصلی این رشد بازی‌های موبایلی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی گسترده به موبایل و اینترنت است.

اسماعیلی در این جلسه اعلام کرد که از ۳۴ میلیون نفر بازیکن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی ۴ میلیون نفر به‌طور‌حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. وی افزود افزایش سرانه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی در گروه‌های سنی مختلف تقویت همه‌جانبه‌ی این حوزه را الزامی می‌کند: «هیچ محصولی مانند بازی‌های دیجیتالی از مصرف چشمگیر فرهنگی برخوردار نیست. بر همین اساس، باید با فرهنگ‌سازی طبق ذائقه‌سازی بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتال برنامه‌ریزی کرد تا بتوان بیشترین نسبت را میان رشد فکری نسل کودک و نوجوان با هویت ملی و دینی ایجاد کرد.»

او با اشاره به جدیدترین پیمایش این حوزه گفت: «باید با تحلیل و بررسی دقیق نتایج این پیمایش به راهکارهای اساسی برای تحقق اهداف از‌پیش‌تعیین‌شده وزارت فرهنگ در دوره‌ی جدید در این حوزه دست پیدا کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات