سریعترین روش های مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت
قبض تلفن ثابت هم مثل قبضهای دیگر در سالهای اخیر بهصورت اینترنتی و پیامکی برای مشترکان فرستاده میشود. این شیوه علاوه بر اینکه باعث صرفهجویی در مصرف کاغذ میشود و به محیط زیست کمک میکند، سرعت دسترسی بیشتری دارد و مشترک میتواند راحتتر قبض تلفن ثابت را مشاهده و آن را پرداخت کند.
قبض تلفن ثابت بهطور معمول از تاریخ ۲۵ام تا ۲۸ام هر ماه صادر میشود. نکتهی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که در حال حاضر «مهلت پرداخت» از قبوض تلفن ثابت حذف شده است و برای پرداخت قبض تلفن ثابت گزینههای پایاندوره و میاندوره پیش روی شما است.
تفاوت قبض میاندوره و پایاندوره این است که قبض پایاندوره مبلغ یک ماه استفاده شما از تلفن ثابت را اعلام میکند و مبلغ قبض میاندوره حاصل جمع قبض پایاندوره بهاضافهی مبلغ استفادهشده در ماه جاری است. برای پرداخت قبض میاندوره اجباری وجود ندارد اما با پرداخت آن قبض پایاندوره شما هم تسویه میشود.
پرداخت قبض تلفن ثابت با استفاده از کد USSD
پیامکهای قبض تلفن ثابت معمولاً به شمارهای که مشترک هنگام ثبت نام تلفن ثابت اعلام کرده، ارسال میشود. اگر پیامک برایتان ارسال نمیشود احتمالاً در سامانه مخابرات تلفن همراهتان ثبت نشده است یا شما شماره همراهی را که ارائه کرده بودید، عوض کردهاید. در این صورت میتوانید از طریق کد USSD شماره همراه را ثبت کرده و برای پرداخت قبض اقدام کنید.
برای ثبت یا حذف شماره همراه خود مراحل زیر را دنبال کنید.
- کد #2020* را شمارهگیری کنید.
- گزینه ۵ را که مربوط به ثبت و حذف شماره همراه است، انتخاب کنید.
- شماره تلفن ثابت را به همراه کد شهر وارد کنید و در پایان گزینه SEND را انتخاب کنید.
- اگر تصمیم دارید پیامک قبض را لغو کنید، در قسمت ثبت شماره همراه، گزینه ۲ را برای حذف شماره همراه وارد کنید.
برای پرداخت قبض تلفن ثابت نیز لازم است مراحل زیر را طی کنید:
- کد دستوری پرداخت قبض #2020* را شمارهگیری کنید.
- گزینه ۳ را که مربوط به پرداخت قبض است، انتخاب کنید. اگر فقط میخواهید قبض خود را مشاهده کنید و قصد پرداخت ندارید گزینهی ۴ که برای دریافت قبض است را انتخاب کنید.
- شماره تلفن ثابت را به همراه کد شهر وارد کنید و در پایان گزینه SEND را انتخاب کنید.
- گزینهی قبض تلفن ثابت را بزنید و در ادامه یکی از گزینههای قبض بروز و پایان دوره را انتخاب کنید.
- برای پرداخت اکنون کافی است اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید.
دریافت و مشاهده قبض تلفن ثابت با استفاده از پیامک
برای فعال کردن ارسال قبض تلفن ثابت از طریق پیامک راه دیگر این است که پیامکی حاوی شماره تلفن ثابت شما همراه با کد شهر به شماره ۰۲۱۲۰۲۰ ارسال کنید. با این کار پیامک کد تأیید برای شما ارسال میشود و از این پس میتوانید به مشاهده قبض تلفن ثابت تهران بپردازید و قبض تلفن خود را بهصورت پیامکی دریافت کنید.
توجه داشته باشید سامانههای پیامکی در بسیاری از مواقع دچار مشکل هستند و پاسخگویی مناسبی ندارند.
برای فعال کردن ارسال قبض تلفن ثابت از طریق پیامک راه دیگر این است که پیامکی به شماره ۳۰۰۰۷۱۳ ارسال کنید. این پیامک باید حاوی شماره تلفن ثابت شما باشد. با این کار پیامکی حاوی کد تأیید برای شما ارسال میشود و از این پس میتوانید قبض تلفن خود را بهصورت پیامکی دریافت کنید.
شما میتوانید بهصورت حضوری به مخابرات منطقهتان بروید تا قبض پیامکی را فعال کنید.
مشاهده قبض تلفن ثابت در سایت مخابرات
یک روش برای استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری مخابرات یا مخابرات من است. در این سامانه میتوانید از خدمات مختلفی مثل ثبت نام و خرید تلفن ثابت هم استفاده کنید. از طریق این سایت امکان دریافت ریزمکالمات تلفن ثابت خود در بازههای زمانی مورد نظرتان را دارید.
قبض تلفن ثابت مشترکان با وارد کردن شماره تلفن همراه یا طی مراحل احراز هویت آنلاین قابل دریافت است و هم بهصورت میاندوره و هم پایاندوره میتوان از این طریق قبض را پرداخت کرد. برای مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت ازطریق سامانه مخابرات مراحل زیر را دنبال کنید:
- ابتدا به سایت مخابرات به این آدرس مراجعه کنید و از آنجا وارد پنل مخابرات من شوید.
- در صفحهای که مشاهده میکنید شماره موبایل خود را وارد کنید یا در صورت تمایل از طریق «سامانه احراز هویت دولت من» وارد شوید.
- در صفحه پیش رویتان بخش پرداخت قبوض را مشاهده میکنید. در این قسمت شماره تلفن ثابت خود را با پیششماره شهر وارد و سپس گزینه استعلام و پرداخت را انتخاب کنید.
- قبض تلفن برایتان به نمایش درمیآید. در پایین قبض دو گزینه پرداخت و مشاهده جزئیات را میبینید که با انتخاب هر کدام میتوانید فرایند مورد نظرتان را تکمیل کنید.
اگر گزینه مشاهده جزئیات را انتخاب کنید میتوانید قبضی اینترنتی شبیه قبضهای کاغذی ببینید که جزئیات مصرف شما در آن مشخص شده است. همچنین میتوانید نسخه PDF این قبض را دانلود کنید و داشته باشید.
در همین بخش میتوانید قبضهای تجمیعی، ارزش افزوده و تجاری خود را هم به همین شیوه پرداخت کنید. کافی است گزینه تلفن ثابت را به هر کدام از گزینههای مد نظرتان تغییر دهید و اطلاعات مورد نظر را وارد کنید.
سامانه مخابرات من امکان ثبت نام و خریداری تلفن ثابت و همچنین پیگیری قطعی تلفن ثابت را هم در خود دارد. نسخه موبایل اپلیکیشن مخابرات من را میتوانید هم بهطور مستقیم از طریق پنل و هم از بازار و مایکت دریافت کنید.
مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق تلفن گویا
به کمک کد دستوری و از روش تلفن گویا نیز میتوانید با شماره سامانه خدمات مخابرات از قبض تلفن ثابت خود مطلع شوید و آن را پرداخت کنید. با استفاده از این سامانه امکان استعلام بدهی تلفن ثابت، پرداخت قبض تلفن ثابت و قبوض دیگر به سادگی از طریق کارت بانکی انجام میشود.
برای پرداخت قبض ازطریق تلفن گویا ۲۰۰۰ مراحل زیر را طی کنید:
- پس از شمارهگیری سامانه ۲۰۰۰، گزینه یک را فشار دهید.
- شماره تلفن خود را همراه با کد شهر وارد کنید و * را بزنید. در صورت درست بودن باز هم گزینه یک را بزنید.
- برای پرداخت و اعلام قبض دوره عدد ۱ و برای پرداخت و اعلام قبض بروز عدد ۲ را وارد کنید.
برنامهها و سایتهای مشاهده قبض تلفن ثابت
اگر عبارت مشاهده قبض تلفن ثابت را جستوجو کنید با سایتهای زیادی مواجه میشوید که امکان مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت را در اختیارتان میگذارند. برای مشاهده قبض همچنین میتوانید از برنامههایی که احتمالاً روی تلفن همراهتان دارید استفاده کنید:
- پیشخوان ۲۴
- مخابرات من
- قبضینو
- با من ۲۴
- eghabz
- آپ
- همراه کارت
استفاده از روشهای بالا زحمت مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای پرداخت قبوض و صرف وقت زیاد را از بین میبرد و به شما امکان میدهد در کوتاهترین زمان ممکن قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. شما از کدام روش بیشتر استفاده میکنید؟
سوالات متداول
سریعترین روش مشاهده قبض تلفن ثابت چیه؟
سریعترین روش برای مشاهده قبض تلفن ثابت استفاده از سامانه آنلاین شرکت مخابرات یا کد دستوری #2020* است. با وارد کردن شماره تلفن و کد ملی، در کمترین زمان میتوانید مشاهده جزئیات قبض تلفن ثابت، مبلغ بدهی و تاریخ پرداخت را انجام دهید و در صورت نیاز قبض را همانجا پرداخت کنید.
چطور قبض تلفن ثابت رو آنلاین پرداخت کنیم؟
برای پرداخت قبض تلفن ثابت بهصورت آنلاین کافی است وارد اپلیکیشن پرداخت قبض مانند آپ و قبضینو یا سامانه مخابرات شوید، شماره تلفن و شناسه پرداخت را وارد کنید و مبلغ قبض را مشاهده کنید. با چند کلیک میتوانید مبلغ را واریز کنید و از تسویه آنی قبض مطمئن شوید، بدون نیاز به مراجعه حضوری یا انتظار برای ثبت پرداخت.
تفاوت قبض میاندوره و پایاندوره چیه؟
قبض پایاندوره، قبض یک ماهه شما است. قبض میاندوره کل کارکرد تلفن دوره را تا زمان استعلام به شما اعلام میکند.
کد دستوری برای پرداخت قبض تلفن ثابت چیه؟
برای پرداخت قبض تلفن ثابت میتوانید از کد دستوری USSD استفاده کنید. کافیست کد دستوری #2020* را شمارهگیری کنید و گزینه پرداخت قبض را انتخاب کنید تا مبلغ بدهی شما نمایش داده شود و بتوانید همانجا قبض را پرداخت کنید.
چطور با سامانه ۲۰۲۰ قبض رو ببینیم؟
برای مشاهده قبض تلفن ثابت از طریق سامانه ۲۰۲۰ باید کد دستوری #۲۰۲۰* را در گوشی همراه خود وارد کرده، سپس شماره ثابت خود را بزنید و مراحل پرداخت را طی کنید.
اگه خط تلفن قطع شده، چطور سریع وصلش کنیم؟
اگه خط تلفن قطع شده، اول از همه باید علت قطعی را بررسی کنید؛ معمولاً قطع شدن خط بهخاطر بدهی و پرداختنشدن قبض اتفاق میافتد. برای حل سریع این مشکل، میتونید با استعلام قبض تلفن ثابت، مبلغ بدهی رو ببینید و فوراً پرداخت کنید. بعد از پرداخت، معمولاً فرآیند وصل خط تلفن قطعشده بهصورت خودکار انجام میشود.
پرداخت قبض با اپلیکیشن مخابرات من چطوره؟
پرداخت قبض با اپلیکیشن «مخابرات من» بسیار ساده است؛ کافی است پس از نصب و ورود به برنامه، از بخش استعلام بدهی تلفن ثابت، مبلغ قبض خود را مشاهده کنید و در همانجا با چند کلیک پرداخت را انجام دهید.
آیا بدون شناسه قبض میشه قبض رو پرداخت کرد؟
در برخی سامانهها و اپلیکیشنهای آنلاین، با وارد کردن شماره تلفن ثابت و کد شهر، میتوان بدون نیاز به شناسه قبض، جزئیات قبض را مشاهده و پرداخت را انجام داد.
تماس با ۲۰۰۰ برای پرداخت قبض چطور کار میکنه؟
برای پرداخت قبض با سامانه ۲۰۰۰، تماس بگیرید، عدد ۱ را بزنید، شماره تلفن و کد شهر را وارد کرده و * را فشار دهید. سپس دوباره عدد ۱ و در پایان عدد ۱ برای قبض دوره یا ۲ برای قبض بروز را وارد کنید.
چقدر طول میکشه خط تلفن بعد از پرداخت وصل بشه؟
معمولاً اگر قبض معوق یا بدهی تسویه شود، قطع موقتی خط ثابت ظرف چند دقیقه تا چند ساعت (حداکثر ۲۴ ساعت) وصل میشود. البته در بعضی موارد خاص (مثل مشکلات فنی یا تعطیلات) ممکن است این فرآیند کمی بیشتر طول بکشد.