حکم برائت برای ماینرها

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
دستگاه های ماینر استخراج کننده ارز دیجیتال
به گفته‌ی قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، بخشی از ماینرهای موجود در این سازمان با حکم مقام قضایی حکم برائت گرفته‌‌اند.
تبلیغات

صاحب حجتی اعلام کرد که به تشخیص قاضی این دسته از ماینرها قاچاق نیستند و باید به صاحبانشان مسترد شوند.

به گزارش ایلنا حدود ۱۳۰ هزار دستگاه ماینر در سازمان اموال تملیکی وجود دارد که بخشی از آن‌ها با رای برائت و حکم قضایی استرداد شد. قائم مقام سازمان اموال تملیکی تأکید کرده که تحویل ماینرها شروطی دارد: «یکی از موضوعاتی که برای تحویل این ماینرها مواجه هستیم این است که باید از تحویل گیرندگان تعهد کتبی اخذ شود که این ماینرها را در مزارع شخصی خود استفاده می‌کنند و از جریان برق عمومی کشور استفاده نخواهند و خودشان تولید انجام دهند.»

آن‌ها باید متعهد به اجرای استانداردهای مورد نظر وزارت نیرو شوند تا ماینرها به آن‌ها تحویل داده شود: «با وزارت نیرو نیاز به هماهنگی بیشتری داریم تا این ماینرها تعیین تکلیف شوند و چارچوب مشخص شود.»

دی ماه سال گذشته هم مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از حدود ۱۵۰ هزار دستگاه ماینر در سازمان خبر داده بود که بخش زیادی از آن‌ها با رای برائت و حکم قضایی استرداد شد. سید عبدالمجید اجتهادی گفته بود: «توانیر باید هرچه زودتر تعیین تکلیف این ماینرها را انجام دهد و برنامه‌ریزی کند تا بدون آسیب به شبکه‌ی برق بتوان از این سرمایه‌ها استفاده کرد.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات