آیا می‌شود به صورت غیرحضوری و آنلاین از بانک نوبت گرفت؟

شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
مطالعه 5 دقیقه
صف نوبت بانک
نوبت‌دهی آنلاین و غیرحضوری بانک‌ها قابل انجام است؟ در این مقاله بخوانید که کدام بانک‌ها قابلیت نوبت‌دهی اینترنتی را برای مشتریان فراهم کرده‌اند.
تبلیغات

بیشتر بانک‌ها در ساعات مشخصی شلوغ هستند و مردم در صف‌های طولانی باید منتظر بمانند تا نوبتشان شود و بتوانند از خدمات مورد نظرشان استفاده کنند. اما یک سیستم نوبت‌دهی غیرحضوری ازدحام شعبه‌ها را کم می‌کند و رضایت مشتریان را افزایش می‌دهد.

آیا می‌شود به صورت غیرحضوری و اینترنتی از بانک نوبت گرفت؟

خدمات الکترونیک بانک‌ها امروز به نقطه‌ای رسیده که مشتریان می‌توانند بعضی از خدمات را به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت دریافت کنند. یکی از این خدمات هم نوبت‌دهی آنلاین است که در بعضی از بانک‌ها فعال شده است.

سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین این امکان را فراهم کرده‌اند که مشتریان بدون مراجعه حضوری نوبت بگیرند و در زمان مقرر خود را به شعبه برسانند. این خدمت بانک‌ها از شلوغی شعبه‌ها جلوگیری کرده و مدت زمان حضور و انتظار مشتریان را در شعبه کم می‌کند. فعلا بانک ملی و بانک ملت این سیستم را به صورت آنلاین فعال کرده‌اند. همچنین بانک‌های پارسیان، پاسارگاد و رفاه کارگران سیستم نوبت‌دهی تلفنی و پیامکی دارند.

نوبت‌دهی آنلاین بانک ملی

برای نوبت گرفتن اینترنتی از بانک ملی باید از اپلیکیشن بله یا نسخه تحت وب آن استفاده کنید. می‌توانید با مراجعه به این آدرس در نسخه وب مراحل را شروع کنید.

نوبت‌دهی بانک ملی

در اپلیکیشن بله ابتدا باید وارد منوی بانک من شوید و در آن نوبت‌دهی ملی و سپس گزینه‌ی دریافت نوبت از شعب بانک ملی را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید از میان نام یا کد شعبه، آدرس شعبه، نزدیک‌ترین شعبه فعال، خلوت‌ترین شعبه‌ی فعال یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن شماره ملی و شماره تلفن همراه، از صف مورد نظرتان نوبت را رزرو کنید.

در رسیدی که برایتان به نمایش درمی‌آید ساعت حضور، صف پرداخت و تاریخ رزرو نوشته شده است. هنگام ورود به شعبه از همین قسمت اعلام حضور کنید تا خارج از نوبت فراخوان عمومی اولین نوبت به شما داده شود.

نوبت‌دهی اینترنتی بانک ملت

سامانه نوبت‌دهی آنلاین بانک ملت مهر ماه ۱۴۰۱ رونمایی شد. برای استفاده از این امکان ابتدا به سامانه بستام ملت به این آدرس مراجعه کنید و گزینه‌ی نوبت‌دهی غیرحضوری شعب بانک را انتخاب کنید. سپس روی گزینه‌ی دریافت نوبت شعبه کلیک کنید و کد ملی، شماره تلفن همراه و عبارت امنیتی را وارد کنید.

گزینه‌ی ادامه را انتخاب کنید و کد اعتبارسنجی را که به شماره موبایلتان ارسال می‌شود وارد کنید. در صفحه‌ای که برایتان به نمایش درمی‌آید روز و شعبه‌ را انتخاب کنید.

نوبت‌دهی آنلاین بانک ملت

در قدم بعدی هم باید ساعت مراجعه را انتخاب و درخواستتان را ثبت کنید. رسیدی که برایتان به نمایش درمی‌آید نوبت شما و شعبه‌ی مورد نظر را به همراه شماره پیگیری در خود دارد.

زمانی که به شعبه رسیدید از طریق همین سامانه در بخش نوبت‌دهی غیرحضوری و انتخاب گزینه‌ی اعلام حضور، حذف نوبت رزرو شده و فرم نظرسنجی گزینه‌ی اعلام حضور را انتخاب کنید.

سیستم نوبت‌دهی ملت

اگر برای استفاده از این سرویس منصرف شدید می‌توانید از طریق گزینه‌ی حذف رزور وارد شوید و پس از وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه و عبارت امنیتی، برای حذف نوبت اقدام کنید. سپس کد اعتبارسنجی را وارد کنید و در صفحه‌ای که برایتان به نمایش درمی‌آید نوبت خود را حذف کنید.

سیستم نوبت‌دهی آنلاین بانک ملت همچنین از طریق همراه بانک ملت امکان‌پذیر است. در اپلیکیشن همراه بانک ملت، گزینه‌ی نوبت‌دهی غیرحضوری شعب بانک را انتخاب کنید. در اینجا اگر امکان دسترسی به لوکیشن را به اپلیکیشن داده باشید شعبه‌های نزدیک را به شما پیشنهاد می‌دهد، در غیر این صورت کد شعبه‌ی موردنظرتان را وارد کنید و مراحل نوبت‌دهی را مانند نسخه وب طی کنید.

نوبت گرفتن از طریق این سامانه‌ها زمان ندارد و مشتریان در هر ساعتی می‌توانند نوبت رزرو کنند. زمان رزرو شده بازه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای است یعنی ۱۵ دقیقه قبل و بعد از زمان رزرو شده فعال است. پس از اعلام حضور مشتری شماره رزرو شده به صورت خودکار و به محض خالی شدن اولین باجه اعلام می‌شود.

نوبت‌دهی غیرحضوری بانک ملت همچنین از طریق تلفن‌بانک به شماره ۱۵۵۶ برای تهران و شماره ۰۲۱۸۲۴۸۸ برای شهرهای دیگر قابل انجام است.

نوبت‌دهی غیرحضوری بانک پاسارگاد

نوبت‌دهی غیرحضوری در بانک پاسارگاد از طریق پیامک انجام می‌شود. مشتریان برای استفاده از این خدمت باید کد شعبه‌ی مورد نظرشان را به شماره‌ی ۱۰۰۰۸۲۸۹ پیامک ارسال کنند. پس از آن سامانه نوبت‌دهی هوشمند این بانک پیامکی حاوی شماره نوبت در صف شعبه، تعداد افراد حاضر در صف و زمان تقریبی انتظار را برایتان ارسال می‌کند.

نوبت‌دهی پاسارگاد

نوبت‌دهی اینترنتی غیرحضوری بانک پارسیان

نوبت‌دهی اینترنتی بانک پارسیان از طریق اپلیکیشن پارسیان من و تاپ امکان‌پذیر است.

در اپلیکیشن پارسیان من وارد بخش خدمات شوید، در این بخش گزینه‌ی نوبت‌دهی را انتخاب کنید. پس از تأیید کدی برای شما پیامک می‌شود که هنگام مراجعه به استند نوبت‌دهی نزدیک‌ترین شعبه، آن را وارد کرده و نوبت خود را دریافت کنید.

نوبت‌دهی پارسیان

اگر از اپلیکیشن تاپ استفاده می‌کنید، در قسمت سایر خدمات گزینه‌ی نوبت‌دهی را انتخاب کنید تا کد برای شما پیامک شود.

نوبت‌دهی پارسیان تاپ

این بانک همچنین از سال ۱۳۹۴ سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری خود را فعال کرد. برای استفاده از این خدمت ابتدا پیامکی بدون متن به شماره ۳۰۰۰۸۱۶۴۱ ارسال کنید. بانک کدی برای شما ارسال می‌کند که هنگام مراجعه به هر یک از شعب باید در صفحه کلید استند نوبت‌دهی کد را وارد کنید و نوبتی خارج از شماره‌های فراخوان عمومی بگیرید.

نوبت‌دهی تلفنی بانک رفاه کارگران

بانک رفاه برای نوبت‌دهی غیرحضوری شیوه‌ی تلفنی را در نظر گرفته است. برای استفاده از این خدمت با شماره‌ی ۰۲۱۸۵۲۵ تماس گرفته و کلید ۲ را انتخاب کنید. پس از وارد کردن کد شعبه، زمان نوبت به صورت پیامک به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. ساعت تماس از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات