آموزش ثبت نام وام خرید کالا بانک مهر ایران و دریافت کالا کارت

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
لوازم خانگی
وام خرید کالا یکی از تسهیلات بانک مهر ایران است که با کمک آن می‌توانید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کالاکارت برای خرید لوازم خانگی وام بگیرید.
تبلیغات

استفاده از طرح خرید کالا که با نام کالا کارت شناخته می‌شود نیازی به سپرده‌گذاری ندارد و مشتریان می‌توانند با توجه به سهمیه ماهانه شعب از وام قرض‌الحسنه برای خرید کالا مانند لوازم خانگی، یخچال، ماشین لباس شویی یا خدمات استفاده کنند.

وام خرید کالا بانک مهر ایران به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بر اساس اطلاعات سایت بانک مهر ایران، همه افرادی که قصد خرید کالا یا خدمات دارند می‌توانند به جای خرید نقدی از خرید اقساطی بدون سود در این طرح استفاده کنند. اما به هیچ عنوان نباید چک برگشتی یا بدهی به سیستم بانکی داشته باشند.

خرید کالا در این طرح با استفاده از کالا کارت انجام می‌شود که در ادامه شرایط و نحوه‌ی دریافت آن را می‌خوانید.

شرایط دریافت کالا کارت

ابتدا باید در این بانک حساب باز کنید. افتتاح حساب هم می‌تواند به صورت حضوری با مراجعه به شعب این بانک و هم از طریق آنلاین و با استفاده از همراه بانک مهر ایران یا سایت آن به این آدرس انجام شود.

دریافت این وام و استفاده از کالا کارت نیاز به یک ضامن رسمی دارد.

فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد کالا کارت

قبل از دریافت کالا کارت باید کالا یا خدمت مورد نظر و پذیرنده آن را انتخاب کنید. برای اطلاع از فروشگاه‌های طرف قرارداد به وب‌سایت مهر ایران مراجعه کنید و در قسمت کالا کارت روی گزینه‌ی مشاهده پذیرندگان کلیک کنید. می‌توانید فروشگاه‌های طرف قرارداد را مشاهده کنید یا فایل اکسل آن را دانلود کنید. همچنین می‌توانید از طریق نرم‌افزار همراه بانک مهر ایران یا شعبه‌های این بانک فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد را دریافت کنید.

کالا کارت بانک مهر ایران

نام، شهر، نوع کسب‌وکار، تلفن، آدرس و دوره‌های اقساط کالاها در این فهرست موجود است.

پیش از دریافت کالا کارت با پذیرنده‌ها تماس بگیرید و شرایط خرید از طریق کالا کارت، قیمت و شرایط تحویل را سوال کنید. مطمئن شوید که پذیرنده‌ها کالای مورد نظرتان برای خرید اقساطی را با قیمتی بیشتر از قیمت نقدی آن عرضه نکنند.

آموزش ثبت‌نام وام خرید کالا در بانک مهر ایران

برای دریافت کالاکارت می‌توانید به صورت حضوری به شعب این بانک مراجعه کنید و پس از افتتاح حساب و تشکیل پرونده تسهیلاتی کالا کارت را تحویل بگیرید.

همچنین می‌توانید برای افتتاح حساب آنلاین در سایت بانک به بخش پیشخوان مجازی بروید و وارد قسمت سامانه افتتاح حساب آنلاین شوید. در این قسمت یکی از گزینه‌های افتتاح حساب از طریق همراه‌بانک یا افتتاح حساب از طریق وب‌سایت را انتخاب کنید.

کالا کارت

سپس با وارد کردن شماره همراه و کد ملی فرایند افتتاح حساب را شروع کنید. توجه کنید که کد ملی وارد شده باید با کد ملی صاحب سیم‌کارت یکی باشد. می‌توانید از راهنمای تصویری افتتاح حساب آنلاین که در این صفحه وجود دارد کل فرایند را بررسی کرده و سپس اقدام به افتتاح حساب آنلاین کنید.

کالاکارت بانک مهر ایران

پس از افتتاح حساب و همچنین انتخاب و هماهنگی با پذیرنده، برای دریافت کالا کارت اقدام کنید.

دریافت کالا کارت به دو روش ممکن است. می‌توانید به یکی از شعب بانک مهرایران مراجعه کنید و درخواست کالا کارت خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید در مرحله اول به صورت آنلاین درخواستتان را ثبت کنید. در این صورت در همراه‌بانک مهر ایران به بخش درخواست تسهیلات غیرحضوری وارد شوید و گزینه کالا کارت را انتخاب کنید.

برای تشکیل پرونده تسهیلاتی به شعبه‌های بانک مهر ایران مراجعه کنید و پس از اتمام مراحل کالا کارت را تحویل بگیرید.

سپس به پذیرنده مورد نظرتان مراجعه کرده و به صورت آنلاین یا حضوری از فروشگاه‌های طرف قرارداد خرید کنید.

شرایط پرداخت وام خرید لوازم خانگی

یک ماه پس از تاریخ واریز تسهیلات کالا کارت، پرداخت اقساط شما شروع می‌شود.

بازپرداخت وام کالا کارت بدون سود است و کارمزد سالانه آن ۴ درصد است. مشتریان می‌توانند برای بازپرداخت یکی از حالت‌های ۶،۹،۱۲،۱۸ و ۲۴ ماه را انتخاب کنند. اما توجه کنید که تعداد پذیرندگان در هر کدام از این حالت‌ها متفاوت است.

جزئیات وام خرید لوازم خانگی بانک مهر ایران

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سایت خود تاکید کرده است که مسئولیتی در قبال بهای کالا، موجودی انبار فروشندگان و خدمات ارائه شده از سوی پذیرندگان ندارند و از مشتریان خواسته قبل از دریافت وام کالا کارت به این موارد دقت کنند.

اقساط وام یک ماه پس از دریافت کالا کارت و واریز تسهیلات شروع می‌شود حتی اگر شما هنوز از آن استفاده نکرده و کالایی نخریده باشید.

در صورتی که اقساط وام قبلی تمام شده باشد و اقساط خود را به طور منظم پرداخت کرده باشید، می‌توانید مجددا از طرح کالا کارت بدون نیاز به تشکیل پرونده جداگانه یا ضامن جدید استفاده کنید.

همچنین در صورت تمایل تا پیش از آنکه وجه مورد نظر به حساب پذیرنده واریز شود می‌توانید با ارائه‌ی درخواست، وام را کنسل کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات