آخرین گزارش کدال: درآمد همراه اول بیشتر از آبان، کمتر از شهریور

چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاور مطلب گزارش زومیت از غرفه همراه اول در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰
درآمد همراه اول در ماه آذر نسبت به آبان اندکی افزایش پیدا کرده اما همچنان فاصله زیادی با درآمد این شرکت پیش از شدت‌ گرفتن محدودیت‌های اینترنت دارد.
تبلیغات

کاهش درآمد همراه اول از مهر ماه امسال آغاز شد؛ یعنی ماهی که در آن محدودیت‌های شدید اینترنت شروع شد و قطعی، فیلترینگ گسترده‌تر و کاهش پهنای باند بین‌الملل دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های محبوب را دشوار کرد.

بر اساس اطلاعات سایت کدال، همراه اول در یک ماه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ از کارکرد مشترکان خطوط دائمی و اعتباری در مجموع حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته که اگرچه نسبت به آبان ماه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر شده؛ اما همچنان نسبت به شهریور ماه ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد کمتری به دست آورده؛ افزایش درآمد همراه اول نسبت به آبان ماه در خطوط اعتباری محسوس‌تر از خطوط دائمی است.

پیش‌تر مقایسه درآمد همراه اول در مهر و شهریور هم نشان از کاهش درآمد بیش از ۷۰۰ میلیارد تومانی داشت. افت درآمد این شرکت در آبان ماه هم ادامه داشت و با ۱۹۲ میلیارد تومان کاهش نسبت به مهرماه، به حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

به‌طور کلی درآمد همراه اول در یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر اندکی بیشتر از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از آبان و حدود ۷۵۰ میلیون تومان کمتر از مجموع درآمد در مهر ماه است.

درآمدهای همراه اول از کارکرد مشترکان خطوط دائمی و اعتباری مجموعه‌ای از درآمدهای سرویس‌های ارتباطی یعنی مکالمه، پیام کوتاه، اینترنت و پیامک انبوه است.

اگرچه درآمد از اینترنت به‌طور مستقل اعلام نمی‌شود؛ اما کاهش مصرف اینترنت به دلیل مسدود شدن پلتفرم‌های پرطرفدار و فیلترشکن‌ها، پیش از این هم در گفته‌های کارشناسان و مدیران اپراتورها اعلام شده بود.

به تازگی هم نامه‌های نمایندگان اپراتورهای ایرانسل، شاتل و مبین‌نت به وزیر ارتباطات منتشر شده که تاثیر کاهش پهنای باند مصرفی اینترنت بر سقوط چندصدمیلیاردتومانی درآمد آن‌ها را تایید می‌کند.

وزیر ارتباطات صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته که درآمد اپراتورها فقط از ترافیک بین‌الملل نیست و خبر داده که مجموع ترافیک داخل و خارج کشور بیش از قبل شده و این برای اپراتورها درآمد است. اما همان‌طور که خود زارع‌پور اشاره کرده، تعرفه‌ی ترافیک داخل نیم‌بهاست در نتیجه نمی‌تواند درآمد اینترنت بین‌الملل را جبران کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات