عرضه اولیه تپسی انجام شد؛ فروش ۵۸ میلیون سهم در کمتر از یک‌ ساعت

سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
عرضه اولیه سهام تپسی به عنوان اولین شرکت استارتاپی، پس از دو سال پیگیری، امروز صبح در بازار دوم فرابورس رخ داد و در ۵۰ دقیقه اول عرضه ۵۸ میلیون سهم آن به فروش رفت.
تبلیغات

به گزارش زومیت، سهام تپسی امروز ۲۴ خرداد به عنوان اولین استارتاپ بورسی روی تابلو معاملات قرار گرفت و با استقبال خوبی نیز مواجه شد. شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی، به روش گشایش در بازار فرابورس تهران عرضه شد و تنها سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری) امکان خرید آن را دارند. همان‌طورکه در تصویر مقابل مشخص است عرضه تپسی در زیرگروه رایانه‌ و فعالیت‌های وابسته به آن رخ داده که رشد ۸۳۹ درصدی در فروش، آن هم در عرضه اولیه را نشان می‌دهد.

تپسی به زومیت اعلام کرد که در کمتر از یک ساعت پس از عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس ۵۸ میلیون از سهم این شرکت به فروش رفته است. براین اساس ۵۸ میلیون و ۶۰۰ سهم تپسی به قیمت ۹۳۹ تومان عرضه شد و در کمتر از یک ساعت، عملیات مچینگ عرضه و تقاضا انجام شد. ارزش معاملات امروز تپسی ۵۵ میلیارد تومان شد.

عرضه سهام تپسی در فرابورس

طبق اظهاراتی که پیش از این مدیران تپسی در نشستهای خود با مدیران فرابورس و سهام‌داران قبل از عرضه اولیه این شرکت در بازار سرمایه داشتند، اعلام شد که قیمت هر سهم این شرکت ۱۴ هزار و ۵۴۱ ریال به فروش خواهد رسید. همچنین براساس برنامهریزیهای انجام‌شده در عرضه اولیه تپسی تنها ۵ درصد سهام این شرکت واگذار می‌‌شود و در عرضه دوم نیز بخش بزرگتری از سهام این شرکت واگذار خواهد شد.

از سوی دیگر طبق اطلاعیه‌ای که ابتدای هفته جاری در وب‌سایت فرابورس قرار گرفت، عرضه سهام تپسی به روش گشایش در نماد معاملاتی «تپسی۱» خواهد بود و تعداد کل سهام شرکت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۰۰ سهم است. متعهد عرضه سهام‌داران حقیقی و حقوقی و مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک تجارت است. از سوی دیگر شرکت تأمین سرمایه کاردان متعهد خرید و بازارگردان معرفی شد‌ه‌اند.

میلاد منشیپور، مدیرعامل تپسی اعلام کرده است درآمد حاصل از فروش سهام تپسی صرف توسعه این شرکت خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات