تپسی سه‌شنبه به عنوان اولین استارتاپ وارد بازار سرمایه می‌شود

یک‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
تپسی به‌عنوان اولین شرکت استارتاپی کشور روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد وارد بازار دوم فرابورس خواهد شد.
تبلیغات

به گزارش زومیت، شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی، اطلاعیه عرضه اولیه خود را منتشر کرد که طبق این اطلاعیه سه‌شنبه ۲۴ خردادماه این شرکت فعال در حوزه حمل‌ونقل هوشمند به‌عنوان نخستین استارتاپ ایرانی وارد بازار دوم فرابورس خواهد شد.

طبق این اطلاعیه عرضه سهام به روش گشایش در نماد معاملاتی «تپسی۱» خواهد بود و تعداد کل سهام شرکت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۰۰ سهم است. متعهد عرضه سهام‌داران حقیقی و حقوقی و مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک تجارت است. از سوی دیگر شرکت تأمین سرمایه کاردان متعهد خرید و بازارگردان معرفی شده است.

دوره سفارش‌گیری و عرضه از تاریخ سه‌شنبه ۲۴ خردادماه شروع خواهد شد و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار سهم در نظر گرفته شده است.

طبق این اطلاعیه پس از مرحله اول عرضه اولیه به روش گشایش در مرحله دوم نماد تپسی به منظور سپری مراحل افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و صرف سهام متوقف خواهد شد. بنابراین، متقاضیان باید آثار ناشی از افزایش سرمایه در میزان مالکیت پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

در این اطلاعیه تأکید شده که ارسال سفارش تنها ازطریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین ۵۰ درصد از سهام خریداری‌شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

در این اطلاعیه آمده است که با توجه به تبصره ۷ ماده ۲ دستورالعمل معاملات اوراق اختیار فروش تبعی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، اوراق اختیار فروش تبعی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار نخواهد شد.

هفته گذشته و در جریان جلسه معارفه سهام تپسی در شرکت فرابورس، مدیران و سهام‌داران این شرکت پاسخگوی سؤالات نمایندگان بازار سرمایه‌ در مورد وضعیت تپسی در بازار تاکسی‌های آنلاین و نحوه ارزش‌گذاری آن برای ورود به فرابورس بودند.

در این جلسه میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی خبر از ورود این شرکت به بازارهای جدید در راستای برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت داد. همچنین در این جلسه اعلام شد که در عرضه اولیه تپسی تنها ۵ درصد سهام واگذار می‌شد و در عرضه دوم نیز بخش بزرگ‌تری از سهام این شرکت واگذار خواهد شد. منشی‌پور در این جلسه بارها اعلام کرد که درآمد حاصل از فروش سهام تپسی صرف توسعه این شرکت خواهد شد. همچنین در این جلسه برای اولین بار و طبق گزارش شرکت تأمین سرمایه کاردان به‌عنوان ارزش‌گذار تپسی، به این نکته اشاره شد که قیمت هر سهم این شرکت ۱۴ هزار و ۵۴۱ ریال به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات