شرکت سرمایه‌گذاری مکس: روی هر تیمی با پتانسیل بالا سرمایه‌گذاری می‌کنیم

یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مکس که سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری را مدیریت می‌کند و روی استارتاپ‌هایی همچون ازکی، خودرو ۴۵، هومکا و پلاک سرمایه‌گذاری کرده، به‌دنبال سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌هایی با پتانسیل بالا است.
تبلیغات

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مکس در سال ۱۳۹۸ و با هدف کمک به توسعه‌ی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با پتانسیل بالا و نیازمند به تأمین منابع مالی و ارائه‌ی خدمات مشاوره تأسیس شد. تیم لطیف، مدیرعامل مکس خود ۲۵ سال تجربه‌ی کارآفرینی دارد و بنیان‌گذار سرویس خدمات بیمه‌ی ازکی و چاپ آنلاین چاپ‌آقا است. مکس از دو سال پیش فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر بیش از ۲۰ استارتاپ را در پورتفوی خود دارد.

مکس ادعا می‌کند که با الگوبرداری از شرکت‌های مشابه خارجی برای اولین بار نمونه‌ای متفاوت از سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در ایران ایجاد کرده است و با تأکید بر ارزش‌های هم‌آفرینی، اعتماد و امانت‌داری، علاوه‌بر تأمین سرمایه‌ برای کسب‌وکارهای نوپا، به آن‌ها در حوزه‌های مالی، منابع انسانی، حقوقی و توسعه‌ی بازار خدمات مشاوره ارائه می‌کند. لطیف می‌گوید چون خود مدیران مکس کارآفرین بوده‌اند و شرکت‌های کوچک را به موفقیت رسانده‌اند، به خوبی می‌توانند دغدغه‌‌ی استارتاپ‌ها را درک کرده و برای مسائل مختلف آن‌ها راه‌حل پیشنهاد کنند.

در ادامه با برخی از استارتاپ‌های پورتفوی مکس آشنا شوید:

ازکی

ازکی سرویس مقایسه و خرید انواع بیمه است. ازکی طی یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار بیمه‌نامه از ۲۰ شرکت ارائه‌‌دهنده‌ی خدمات بیمه صادر کرده است. اخیراً مکس با سرمایه‌گذاری روی بیمیتو، این شرکت را با ازکی ادغام کرد.

ازکی وام

ازکی وام سرویس جدیدی است که توسط هولدینگ مکس راه‌اندازی شده و در آن کاربران می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبارات دریافت کنند. کاربران می‌توانند از ازکی‌وام در کمتر از ۳ روز اعتبار بگیرند، قسطی خرید کنند و هزینه را در اقساط طولانی‌مدت بپردازند.

خودرو ۴۵

خودرو ۴۵ به ادعای مکس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملات خودرو در کشور به‌حساب می‌آید که خودرو را مستقیم از مشتری می‌خرد. خودرو ۴۵ در حال حاضر ۲۰۰ کارمند دارد و هدف آن رسیدن به ۵۰ هزار معامله در سال است.

دکتر تو و هومکا

دو استارتاپ دکتر تو و هومکا در حوزه‌ی سلامت فعالیت می‌کنند. لطیف مدیرعامل مکس دلیل سرمایه‌گذاری و ورود به حوزه‌ی سلامت آنلاین را تیم بسیار خوب هومکا عنوان می‌کند. پلتفرم دکترتو در حال حاضر ۳ میلیون کاربر فعال دارد و با ۱۰ هزار دکتر طرف قرارداد است. مکس ادعا می‌کند که دکتر تو در حال حاضر دومین پلتفرم پر مخاطب در حوزه‌ی سلامت آنلاین کشور به‌حساب می‌آید.

اتوبار

اتوبار نقش خودرو ۴۵ را برای ماشین‌های سنگین ایفا می‌کند. راننده‌‌ی ماشین‌های سنگین در زمان فروش یا تعویض خورو خود چالش‌های مختلفی دارند؛ از جمله آنکه همیشه به ماشین خود نیاز دارند و نمی‌توانند بدون ماشین کار کنند. از طرفی حاشیه‌ی سود واسطه‌ها و دلال‌ها در فروش ماشین‌های سنگین بسیار زیاد است. اتوبار هدف ایجاد شفافیت در فرایند فروش خودرو بین خریدار و فروشنده و حل مسائل پیرامون این نوع از معاملات را دنبال می‌کند.

آدیلار

آدیلار نرم‌افزار اتوماسیون منابع انسانی است. منابع انسانی شرکت‌ها می‌توانند ازطریق این سرویس تمامی فرایندهای استخدامی سازمان خود را به‌صورت سفارشی طراحی کنند.

ویش ورک (Wish Work)

سرویس ویش‌ورک بستر مناسب برای اتصال فریلنسرهای توسعه‌‌دهنده‌ی نرم‌افزار به مشتریان خارجی را فراهم می‌کند.

چاپ آقا

چاپ آقا یکی از استارتاپ‌های قدیمی کشور در حوزه‌ی چاپ آنلاین است که چاپ انواع اقلام تبلیغاتی را ازطریق وب‌سایت خود و بدون نیاز به حضور فیزیکی کاربر فراهم می‌کند.

پلاک

پلاک خدمات مورد نیاز منازل را در محل مشتری ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند ازطریق اپلیکیشن پلاک خدماتی همچون: نظافت، تعمیرات منزل، نقاشی ساختمان، کابینت، لوله‌کشی و غیره را در محل خود دریافت کنند. اخیراً سرویس تأمین بنزین خودرو در محل مشتری نیز به این سرویس اضافه شده است.

مکس دیجیتال

مکس دیجیتال در حوزه‌ی رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کند و یکی از شرکت‌هایی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده، صرافی بیت‌مکس است. بیت‌مکس علاوه بر خدمات رایج صرافی‌ها، امکان سوشال تریدینگ را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات