بیمیتو با برند «ازکی» ادامه فعالیت خواهد داد

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بیمیتو دو سال پس از ادغام با «ازکی»، از این پس تنها با برند ازکی به فعالیت ادامه می‌دهد.
تبلیغات

بیمیتو و ازکی امروز، ۲۳ آذر ۱۴۰۰، با برگزاری نشستی خبری اعلام کردند بیمیتو از این پس تنها تحت برند ازکی ارائه خدمت خواهد کرد. این تصمیم پس از انجام ارزیابی‌ها و به‌دلیل اهمیت ارائه خدمات با یک نام واحد برای ورود به بازارهای جدید گرفته شد.

به‌گزارش زومیت، تیم لطیف، رئیس هیئت‌مدیره و بنیان‌گذار استارتاپ ازکی، در ابتدای مراسم با اشاره به روند ادغام این دو استارتاپ در سال ۱۳۹۸ گفت رؤیای ازکی تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فروشنده بیمه در کشور بود تا بتواند به‌سمت بازارهای دیگر حرکت کند. لطیف اضافه کرد نه‌تنها محصولات مالی ازجمله سپرده، وام و بورس، بلکه ازکی می‌خواهد به صنعت‌های دیگر مانند بهداشت و درمان، گردشگری یا فروش اینترنت و سیم‌کارت نیز وارد شود.

در همین زمینه، شرکت «ازکی وام» راه‌اندازی شده که شرکتی مستقل از دل بیمیتو ازکی است و قصد دارد در سال اول فعالیت خود ۷۰۰ میلیارد وام بدهد. این شرکت استراتژی «الان بخر بعدا پول بده» را دنبال می‌کند که در کشورهای تورمی بسیار عملکرد موفقی دارد. قرار است این شرکت محصولات بانکی دیگر هم عرضه کند و به‌زودی این سرویس در وب‌سایت ازکی نیز ارائه می‌شود.

مدیرعامل بیمیتو و ازکی

لطیف اعلام کرد اکنون تنها ۳ درصد بازار بیمه آنلاین شده است. درواقع نمی‌توان گفت فروش بیمه در کشور الکترونیکی شده است. بااین‌حال، بیمیتو و ازکی ۸۰ درصد بازار آنلاین بیمه را در دست دارند. ازکی اکنون به نقطه‌ای رسیده که بزرگ‌ترین قرارداد تبلیغات تلویزیونی در صداوسیما را نیز از سه ماه پیش آغاز کرده است.

درادامه، حامد ولی‌پوری، مدیرعامل بیمیتو نیز به وضعیت شرکت پیش از ادغام با ازکی اشاره کرد. به‌گفته او، بیمیتو در آن زمان در شرایط مالی سختی قرار داشت و حتی به‌سختی حقوق کارمندان را پرداخت می‌کرد؛ به‌همین‌دلیل، سخت به‌دنبال جذب سرمایه بود. بااین‌حال، اکنون این شرکت در شرایط بسیار خوبی به‌سر می‌برد و در دو سال اخیر، دیگر نیازی به جذب سرمایه پیدا نکرده است. او اضافه کرد ارزش بیمیتو اکنون بیش از هزار میلیارد تومان شده است.

حامد ولی‌پوری درمورد وضعیت سرویس پرداخت خسارت خودرو به زومیت گفت برخلاف اعلام این شرکت در انجام ۴۰ هزار پرداخت خسارت بیمه طی امسال در بیمیتو، این موضوع با چالش‌هایی مواجه شد که امکان ارائه سرویس به کاربران خارج از پلتفرم را نداد؛ درنتیجه این میزان تا ماه گذشته به ۲۲ هزار پرداخت رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات