مدیرعامل شرکت زیرساخت: ۹۰ درصد مشکلات قطعی اینترنت رفع شده است

جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد ۹۰ درصد مشکلات قطعی اینترنت به دلیل آتش‌‌سوزی یکی از ساختمان‌های این شرکت رفع شده است.
تبلیغات

به گزارش زومیت، از صبح امروز کاربران بسیاری از اپراتورهای همراه اول، شاتل و زیتل خبر از قطع و اختلال شدید در سرویس اینترنت خود را دادند. در نهایت با پیگیری زومیت مشخص شد، مشکل برق در یکی از اتاق‌های شرکت ارتباطات زیرساخت باعث آتش‌سوزی و به‌دنبال آن قطعی و اختلال اینترنت برخی اپراتورها شده است.

در همین زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر خود اعلام کرد که «اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجربه آتش سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است». ساختمان LCT، مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف به‌حساب می‌آید.

آتش‌سوزی در بخش گیت‌وی اینترنت منجر به از دست رفتن ارتباطات بسیاری از شرکت‌ها شده بود؛ اما بعد از گذشت چند ساعت، اکنون حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گوید ۹۰ درصد مشکل قطعی اینترنت به دلیل آتش‌سوزی در این شرکت رفع شده است. فتاحی در گفت‌وگو با شبکه خبر در این مورد گفت:

در یکی از مراکز زیرساختی شرکت ارتباطات زیرساخت (LCT)، اختلالی در سیستم برق‌رسانی مرکز ایجاد و منجر به بروز حریق در سامانه‌های برق‌رسانی شد. به محض این که این اتفاق افتاد با همکاری خوب سازمان آتش نشانی، در مرحله اول حریق مهار و رفع اختلال از سامانه‌های برق‌رسانی نیز آغاز شد.

فتاحی تأکید کرد: «قطعی برق در مرکز زیرساخت باعث شده سرویس‌های UPS دچار حریق شوند و این علت اصلی اختلال پیش آمده است.»

براساس توضیحات فتاحی، آتش‌سوزی باعث شد در برخی مناطق عمدتا خدمات و سرویس‌های داخلی دچار مشکلاتی شود و در برخی مناطق اینترنت بین‌الملل نیز با اختلال و قطعی روبه‌رو شود. براساس اظهارات فتاحی اکنون بیش از ۹۰ درصد مشکلات رفع شده و سرویس‌‌دهی اپراتورهای ارتباطی به حالت اول بازگشته‌اند و تا ساعات دیگر سایر مشکلات قطعی اینترنت در برخی نقاط نیز حل خواهد شد.

فتاحی یادآور شد که همکاران به صورت کامل در حال بازسازی مسیرها و به‌روزرسانی هستند تا خدمات به مردم تا کمتر از دو ساعت دیگر ارائه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات