دبیر شورای عالی فضای مجازی: پهنای باند خارجی کاهش نداشته است [به‌همراه نظرسنجی]

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام می‌کند که این شورا هیچ دستوری برای کاهش پهنای باند نداده است.
تبلیغات

به‌گزارش زومیت، بیش از ۵ ماه است که کاربران از افت کیفیت اینترنت خود و اختلال‌های زیاد در آن انتقاد‌هایی مطرح می‌کنند. حالا وضعیت اینترنت آن‌قدر بد شده است که حتی در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی کاربران از وزیر ارتباطات پیشین به‌‌خاطر اعتراض‌هایی که به او در زمینه‌ی کیفیت اینترنت کرده‌اند، حلالیت می‌طلبند.

محمدجواد جهرمی کاهش سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات تاکنون دلیلی اصلی کندی و اختلال در شبکه اینترنت کشور مخصوصاً در بخش ثابت را سرمایه‌گذاری‌نکردن فعالان بخش خصوصی این حوزه اعلام کرده است. این اظهارات وزیر ارتباطات در حالی مطرح می‌شود که حداقل در یک ماه گذشته، ۳ مرتبه مسیر‌های اینترنت بین‌المللی کشور قطع شده است. در ‌‌‌‌صد روز اول (شهریور تا آذر ۱۴۰۰) کاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۰ هزار پیام برای او ارسال شده است که در رأس این شکایت‌ها هم مشکلات کاربران با ‌‌‌کیفیت اپراتورهای ارتباطی ثابت و همراه دیده می‌شود.

برخی کارشناسان دلیل وضعیت اینترنت بی‌کیفیت در کشور را علاوه‌بر سرمایه‌گذاری کم در این حوزه، کاهش ورود پهنای باند بین‌الملل به کشور می‌دانند و اینکه شورای عالی فضای مجازی به‌عنوان مسئول ارائه‌ی مجوز به شرکت زیرساخت برای میزان ورود پهنای باند به کشور، بعد از تغییر دولت این مجوز را به شرکت زیرساخت نداده است؛ نظری که البته وزیر ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی آن را رد می‌کنند.

در این زمینه، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر و رئیس مرکز ملی شورای عالی فضای مجازی، در گفت‌وگو با زومیت اعلام می‌کند که برای افزایش یا تصمیم‌‌گیری‌های دیگر درباره‌ی پهنای باند، گروه کارشناسی در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی هستند که براساس میزان مصرف کشور تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنند. به‌گفته‌ی فیروزآبادی، در دولت جدید نه‌تنها کاهشی در پهنای باند وجود نداشته؛ بلکه نزدیک به ۳۵۰ گیگابایت به پهنای باند کشور افزوده شده است. او برخی اظهارات مبنی‌بر کاهش پهنای باند سرویس‌های خارجی مانند اینستاگرام را هم رد می‌کند و می‌گوید که هیچ محدودیتی برای افزایش پهنای باند به درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در حالی از افزایش پهنای باند و نبود مشکل در واردات پهنای باند بین‌الملل سخن می‌گوید که سخن‌گوی مخابرات در گفت‌وگو با زومیت یکی از دلایل اختلال و کاهش اینترنت در چند روز اخیر را تأمین‌نشدن پهنای باند از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت می‌داند.

آیا شما با اختلال اینترنت مواجه هستید؟ لطفاً وضعیت اتصال اینترنتتان را ازطریق نظرسنجی زیر با ما به‌اشتراک بگذارید.

آیا شما با اختلال اینترنت مواجه هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات