وزیر ارتباطات: تعرفه اینترنت تدریجی افزایش می‌یابد

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
عیسی‌زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از اصلاح تعرفه‌های اینترنت ثابت و همراه داد؛ اما روی این نکته تأکید کرد که اصلاح تعرفه به معنی افزایش سریع آن نیست؛ بلکه تعرفه‌ها تدریجی افزایش پیدا می‌کنند.
تبلیغات

داستان تغییر تعرفه از آن داستان‌های بلند بالایی است که حداقل نزدیک به ده سال است اپراتورهای ثابت و همراه با آن دست به گریبانند. از اواسط دهه ۹۰ شمسی بسیاری از شرکت‌های اینترنتی و همچنین مخابرات خواستار افزایش تعرفه با توجه به تورم در کشور بودند؛ اما در نهایت نه وزارت ارتباطات دولت یازدهم تن به این کار داد و نه وزارت ارتباطات دولت دوازدهم. حتی در مقطعی در یک مصاحبه تلویزیونی، وقتی مجری از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم پرسید بزرگ‌ترین دستاورد خود را چه می‌داند، وی گفت ثابت نگه داشتن تعرفه‌ها در چهار سال وزارتش در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات.

حالا اما گویا عیسی‌زارع‌پور به عنوان هفتمین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است این چرخه را تغییر دهد و تعرفه‌‌های بخش ارتباطی کشور را اصلاح کند.

در ابتدا، گویا تغییر تعرفه‌های مخابرات در اولویت قرار دارد چرا که آنطور که عیسی زارع‌پور و مدیران مخابرات می‌گویند این شرکت در شرایط بدی قرار دارد و باید هرچه سریع‌تر با اصلاح تعرفه این شرکت که سرمایه ملی است اجازه داده شود تا این شرکت نفسی دوباره بکشد.

زارع‌پور در پاسخ به سؤال زومیت در مورد اینکه شنیده می‌شود برخی اپراتورها بدون اجازه مجلس و رگولاتوری اقدام به افزایش تعرفه خود کرده‌اند این اتفاق را تکذیب کرد و به زومیت گفت:‌

خیر اینطور نیست؛ کسی اجازه ندارد در این زمینه کاری انجام دهد. اگر در این زمینه مصداقی دارید بگویید تا پاسخ دهم. هیچ اپراتوری بدون مصوبه رگولاتوری حق افزایش هیچ نوع تعرفه‌ای را ندارد.

طبق توضیحات او اخیرا هم دولت اعلام کرده است که علاوه بر مرجع تخصصی که کمیسیون سازمان تنظیم مقررات است، هماهنگی لازم با ستاد تنظیم بازار هم در مورد تغییر تعرفه‌های حوزه ارتباطی انجام شود. او همچنین تأکید کرد که منظورش از اصلاح تعرفه افزایش یکباره آن نیست؛ بلکه به‌صورت پله‌ای تعرفه‌های ارتباطی افزایش پیدا خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات