پرچمدار ۷ میلیونی GLX با پشتیبانی از 5G معرفی شد

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
GLX پرچم‌دار جدیدی با قیمت ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G عرضه کرده است.
تبلیغات

به گزارش زومیت، بومی‌سازی گوشی تلفن همراه ایرانی در سال‌های اخیر یکی از سه طرح کلان ملی برای توسعه اقتصاد دیجیتال عنوان شده است. در همین زمینه وزیر ارتباطات پیشین وعده داده بود ایران تا پایان سال ۹۹ به تولید ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند در سال خواهد رسید. بررسی زومیت از بازار تلفن همراه در سال گذشته نشان داد حتی ۱۰۰ هزار گوشی ایرانی در سال ۱۳۹۹ ساخته نشد؛ البته این آمار هم شامل گوشی‌های هوشمند و هم غیر هوشمند می‌شود! جزئیات دقیق‌تر این موضوع را در مقاله زومیت با عنوان «نتیجه برنامه وزارت ارتباطات برای تولید ۴۰۰هزار گوشی هوشمند در سال ۱۳۹۹ چه شد؟» بخوانید.

محمدجواد جهرمی همچنین خبر از اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی به اپراتورهای تلفن همراه کشور برای فروش قسطی این گوشی‌ها داده بود. بااین‌حال در این زمینه هم تنها در دی‌ماه سال گذشته، اولین گوشی صاایران با نام ویرا V5 و قیمت حدودی ۳ میلیون تومان برای فروش در فروشگاه ایرانسل قرار گرفت. وزیر ارتباطات همان زمان اعلام کرد که امکان ساخت صفر تا صد یک گوشی موبایل، درحال‌حاضر در داخل کشور وجود ندارد و گوشی‌های صاایران نیز در قالب گوشی کامل و «پک‌شده» (یا CBU) از کشور چین خریداری شدند.

حالا، دو سال پس از معرفی گوشی هوشمند شاهین ۲، شرکت ایرانی جی‌ال‌ایکس سه روز پیش «جنرال لوکس شاهین 3» را رونمایی کرد. پنجمین گوشی GLX که بار دیگر لقب پرچم‌دار گرفته، با قیمت ۶ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان به‌اضافه‌ی ۹ درصد ارزش افزوده برای پیش‌فروش در وب‌سایت GLX قرار گرفته است. رقم پیش پرداخت برای ثبت سفارش ۵۰ هزار تومان تعیین شده که مشتریان را در اولویت دریافت شاهین ۳ قرار می‌دهد.

رابط کاربری گوشی شاهین 3 جی ال ایکس

شرکت ارتباط همراه گویا اروند (GLX) این‌بار مشتریان خود را شگفت‌زده کرده و پرچم‌دار جدیدش را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G، پردازنده هشت هسته‌ای دایمنسیتی ۸۱۰ مدیاتک، رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت عرضه کرده است. این شرکت مهم‌ترین تمرکز جنرال لوکس شاهین 3 را قدرت سخت‌افزاری آن به‌ویژه دوربین پشت و سلفی، صفحه‌نمایش و حافظه و صدای پرقدرت اسپیکر ذکر کرده است.

برخی مشخصات شاهین سه به شرح زیر است:

  • نمایشگر AMOLED با ابعاد ۶٫۵۷ اینچ و رزولوشن Full HD
  • وزن ۱۷۱ گرمی
  • دو سیم‌کارت نانو با پشتیبانی هم‌زمان
  • سیستم عامل اندروید ۱۱
  • تراشه ۶ نانومتری دایمنسیتی ۸۱۰ مدیاتک با پردازنده هشت هسته‌ای
  • باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • دوربین چهار‌گانه ۶۴ مگاپیکسل و دوربین سلفی دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از شارژ سریع با رابط تایپ C
  • بدنه پلی کربنات و روکش چرم
  • دارای حسگر اثر انگشت
  • قابلیت تشخیص چهره
  • ضمانت‌نامه ۱۸ ماهه

جی‌ال‌ایکس پیشرفت خود در تولید گوشی هوشمند را آنقدر خیره‌کننده توصیف کرده که شاهین III را رقیبی جدی برای پرچمداران بزرگ جهانی می‌داند. جی‌ال‌ایکس با این تولید ادعا می‌کند که فاصله کیفیت محصولات خود را با برترین برندهای جهان کاهش داده و عزم خود را برای در اختیار گرفتن بخش قابل توجهی از بازار کشور جزم کرده است.

GLX در توصیف ظاهری شاهین ۳ هم گفته است رنگ و طراحی در پشت چرمی در عین سادگی حس لوکس بودن به کاربر می‌دهند. همچنین اضافه کرده که نوع قرارگیری دوربین‌ها و فلش در پشت گوشی به‌گونه‌ای بسیار شکیل و بی‌نظیر تعبیه شده است. هرچند اگر از طراحی مشابه پشت گوشی با ردمی نوت 10 هم بگذریم؛ اما تصویر و لوگویی که در زمان شارژ گوشی GLX مشاهده می‌شود، دقیقا لوگوی شیائومی است.

شباهت لوگو شارژ گوشی شاهین 3 جی ال ایکس با شیائومی

به ادعای این شرکت تولیدکننده گوشی ایرانی، شاهین ۳ با بهره‌گیری از سخت‌افزار قوی و لمس روان و سبک صفحه‌نمایش، در هیچ محیط بازی و نرم‌افزاری کم نخواهد آورد و «در انجام کارهای سنگین از هنگ کردن و کندی در آن خبری نیست.»

با اینکه قیمت گوشی بالا به نظر می‌رسد، جی‌ال‌ایکس گوشی جدید خود را با قابلیت‌های بالا و بهبود مشخصات، یکی از بهترین گوشی‌های موجود بازار در رده قیمتی ۷ میلیون تومانی ذکر کرده است. باید دید این گوشی هوشمند در عمل چه عملکردی خواهد داشت. نظر شما درمورد گوشی هوشمند جدید جی‌ال‌ایکس چیست؟ به نظر شما این گوشی چه مزایا و معایبی نسبت به هم‌رده‌های خود در بازار کشور دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات