وزارت ارتباطات: تپسی وارد فرابورس می‌شود

چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که در صدمین روز استقرار دولت، تپسی به عنوان اولین شرکت استارتاپی، نامش بر تابلو فرابورس قرار می‌گیرد.
تبلیغات

تقریبا دو سال است که شرکت‌های استارت‌آپی مانند دیجی‌کالا، کافه‌بازار، شیپور، رایتل، شاتل و .. برای ورود به بازار سرمایه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما تا امروز هیچ‌کدام از این شرکت‌ها وارد بورس نشده‌اند. سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، یکی از دلایل کند پیش رفتن ورود شرکت‌های بزرگ استارتاپی به بورس را، نگرانی برخی دستگاه‌ها در برابر بزرگ شدن اقتصاد شرکت‌هایی دانست که وابستگی به نهادهای حکومتی ندارند. براساس اظهارت او در آن زمان ترس از داشتن سرمایه‌دار بزرگ در کشور که یک بحث سنتی در نظام حکومتی ایرانی بوده، در نهایت سبب شده تا چرخه ورود شرکت‌های استارت‌آپی به بازار سرمایه کند شود. او در این زمینه گفت: «کسی که می‌خواهد بزرگ باشد طبیعتا باید به جایی وصل باشد.»

حالا گویا با تغییر دولت و تغییر بسیاری از رویکرد‌ها قرار است تپسی، سرویس فعال در حمل‌ونقل هوشمند نامش بر تابلو فرابورس قرار بگیرد. اینکه آیا واقعا این اتفاق رخ می‌دهد یا بازهم به تعویق میفتد هنوز مشخص نیست؛ چرا که اواخر پاییز سال گذشته نیز رئیس اتاق بازرگانی تهران در توییتر خود اعلام کرد که نماد تپسی به عنوان اولین شرکت استارت‌آپی به‌زودی بر تابلو فرابورس جای می‌گیرد و با این حال نام این شرکت با وجود گذشت نزدیک به یکسال از این اظهارات روی تابلو فرابورس قرار نگرفت.

در آن زمان میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در گفت‌وگو با زومیت اعلام کرده بود تا زمستان نماد این شرکت روی تابلو فرابورس باز خواهد شد، پیش‌بینی که محقق نشد. همان زمان منشی‌پور به زومیت گفته بود که قرار است جذب سرمایه فروش سهام تپسی در بازار سرمایه، صرف توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای این تاکسی اینترنتی و همچنین برنامه‌ریزی برای ورود این شرکت به حوزه‌های مجاور و غیر مجاور شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات