وزیر ارتباطات خواستار رفع اختلال‌ اینترنت تلفن‌همراه شد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که بازوی نظارتی او در حوزه ICT است، خواست مشکلات اختلال شبکه تلفن‌همراه را رفع و به مردم گزارش دلایل این مشکلات را ارائه دهد.
تبلیغات

کیفیت شبکه اینترنت ثابت و سیار کشور در روزهای اخیر باز هم مورد شکایت کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده است. اختلال در اینترنت ثابت از شهریور ماه سال جاری شروع شد و حالا در آبان‌ ماه باز هم بسیاری از کاربران از کیفیت سرعت اینترنت خود گلایه می‌کنند. با این حال حسین فلاح جوشقانی، رئیس سابق رگولاتوری پیش از این به زومیت گفته بود که پس از دستور وزیر برای بهبود وضعیت اینترنت ثابت در کشور ظرفیت‌های زیرساختی شرکت‌ها افزایش یافته است. به گفته فلاح، به دنبال نارضایتی کاربران از اینترنت خود ۵۰ لینک به پهنای باند کشور اضافه شده است. هرچند به نظر می‌رسد همچنان اختلال در شبکه اینترنت ثابت ادامه دارد، حالا اختلال در تلفن همراه هم باعث انتقاد بسیاری از کاربران شده است.

به دنبال این شکایت‌ها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه مدیران جدید وزارت ارتباطات با تأکید به لزوم ارتقای جایگاه و نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از رئیس جدید این سازمان خواست تا خدمات، مشکلات و کوتاهی‌های احتمالی اپراتورهای تلفن همراه را ارزیابی و برای مردم تشریح و رفع مشکلات را پیگیری کند.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه رگولاتوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های وزارت ارتباطات است، گفت:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش ICT جایگاه رفیعی دارد و باید این جایگاه ارتقا یابد. در مقررات حوزه ارتباطات نیاز به تجدیدنظر داریم و اصلاح و ارتقای این بخش باید در برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات قرار گیرد.

زارع‌پور یکی از مأموریت‌های مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره جدید را توجه به توسعه ارتباطات ثابت عنوان کرد و گفت: «امیدوارم به‌زودی شاهد ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت و برعکس شدن نسبت دسترسی ارتباطات ثابت و همراه باشیم.» پیش از این هم زارع‌پور در دیدار با نمایندگان کمیسیون صنایع، با تأکید بر ضرورت تغییر موازنه شبکه ارتباطی کشور از ارتباطات سیار به ارتباطات ثابت گفته بود: «برای توسعه ارتباطات ثابت و دسترسی عموم مردم کشور به شبکه امن، پایدار و ارزان باید نهضت فیبرکشی در کشور راه بیفتد.»

او به وضعیت نامناسب ارتباطات سیار در برخی از مناطق پرداخت و ادامه داد:

سازمان تنظیم مقررات باید پیگیر ارتقای وضعیت ارتباطات سیار شود و اگر کوتاهی‌هایی از طرف اپراتورها در این حوزه وجود دارد برای مردم تشریح کند تا مردم از دلایل اختلالات موجود آگاه شوند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات به رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکید کرد که در چند روز آینده مشکلات ارتباطات سیار را بررسی کند، دلایل آن را برای مردم توضیح دهد و مشکلات شبکه سیار در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

او ارتقای سطح پاسخگویی در سازمان تنظیم مقررات و سامانه و تلفن ۱۹۵ را یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: «در این بخش ضعف‌ در پاسخگویی وجود دارد که باید خیلی سریع مرتفع شود.» زارع‌پور ایجاد دسترسی به شبکه پایدار و پرسرعت در روستاها را بستر توسعه اقتصادی و آبادانی روستاها عنوان کرد و ادامه داد: «تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش زیادی از روستاهای باقیمانده را به ارتباطات پرسرعت متصل کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات