مامان پز با جذب سرمایه روی ارسال سریع غذا تمرکز می‌کند

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
استارتاپ مامان‌پز با جذب سرمایه از شرکت پرسال قصد دارد روی ارسال سریع و ارسال غذای داغ تمرکز کند.
تبلیغات

شرکت پِرسال روی استارتاپ مامان‌پز سرمایه‌گذاری کرد. پرسال عمدتا در حوزه بازرگانی بین‌المللی و صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی فعالیت می‌کند اما از سال ۹۷ پس از آغاز همکاری با استارتاپ‌های دانش‌بنیان به‌منظور صادرات محصولات کشاورزی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر روی استارتاپ‌ها را نیز آغاز کرده و روی کشمون، کشتیار و گلیتال نیز سرمایه‌گذاری کرده است. ایده استارتاپ مامان‌پز نیز از سال ۹۳ شکل گرفت و این کسب‌و‌کار با هدف تهیه غذای سالم خانگی، فرصت کار برای زنان خانه‌دار ایجاد کرد.

مینا شاهویری، سرپرست گروه سرمایهگذاری شرکت پرسال درخصوص سرمایه‌گذاری جدید این گروه به زومیت می‌گوید مامان‌پز قصد دارد روی ثبت سفارش‌ سریع غذا و ارسال غذای داغ تمرکز کند. شاهویری می‌گوید نمی‌تواند جزئیات و مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده روی مامان‌پز را عنوان کند، اما این استارتاپ به‌دلیل انعطاف بالای خود در تغییر فرایند از B2B به B2C توانسته بحران کرونا را پشت‌سر بگذارد و به همین دلیل برای پرسال جذابیت ایجاد کرده است. او توضیح می‌دهد:

طرح‌هایی که استارتاپ‌ها برای ما ارسال می‌کنند و تمایل به جذب سرمایه از پرسال دارند، بسیار زیاد است. مامان پز هم بعد از ارسال درخواست برای پرسال، به‌دلیل انعطاف‌پذیری‌اش توجه ما را جلب کرد. این استارتاپ در دوران کرونا تقریبا زمین خورده بود؛ چرا که هم تعدیل نیروی بزرگی را تجربه کرد و هم فروش آن‌ها به‌دلیل دورکار شدن سازمان‌ها بسیار کاهش یافت. اما این استارتاپ فرایندهای خود را اصلاح کرد، تیمش را بازسازی کرد و دوباره به روند رشد بازگشت. این انگیزه و تلاش آن‌ها باعث شد تا ما بعد از ارزیابی فنی استارتاپ، آن‌ها را انتخاب کنیم.

مامان پز درواقع بنا به شرایط، هر بار فرایند متفاوتی را در پیش می‌گیرد؛ برای مثال در زمانی تنها ارسال سفارش شرکتی-سازمانی داشت اما به‌دلیل کرونا، ارسال غذا به اشخاص را هم در برنامه قرار داد. شاهویری می‌گوید این استارتاپ به‌دلیل همین انعطاف توانست تاکنون دوام بیاورد.

شاهویری همچنین می‌گوید دلیل انتخاب پرسال ازسوی مامان‌پز نیز خصوصی بودن کامل پرسال و مشاوره‌های این شرکت به استارتاپ‌ها است. او توضیح می‌دهد که در پرسال اعتقاد به این نیست که سرمایه‌گذار تنها پول به یک شرکت تزریق می‌کند، بلکه کاملا درکنار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد و آن‌ها را در مراحل مختلف راهنمایی می‌کند. با انجام سرمایه‌گذاری پرسال، این شرکت اکنون در هیات مدیره مامان پز حضور دارد و در بهبود فرایند توسعه و استراتژی‌ها شرکت دارد. مدیر گروه سرمایه‌گذاری پرسال به زومیت می‌گوید سرمایه جدید در مامان‌پز قرار است در تدوین و اجرای برنامه‌ ساختاریافته بازاریابی، اصلاح فرایندهای قبلی و توسعه بیزینس مدل (درآمدزایی در لاین‌های جدید) خرج شود.

او اضافه می‌کند که مدل کسب‌وکاری مامان‌پز با ورود سرمایه پرسال به آن تغییر نمی‌کند، چرا که مامان‌پز خود روندهای توسعه‌ای را آغاز کرده و پیش از جذب سرمایه نیز زیان‌ده نبوده؛ البته او می‌گوید نمی‌تواند جزئیات این روند توسعه‌ای را پیش از اجرای آن ذکر کند اما این روال جزو ترندهای جهانی است. حال با این جذب سرمایه، مدل‌های جدید توسعه در مامان‌پز دنبال می‌شود و برای این منظور، تیم اجرایی، مدیریتی و روال‌های قبلی اصلاح شده است.

اگر پیش از این تجربه کار با مامان‌پز را داشته باشید، متوجه شده‌اید که ثبت سفارش روند سختی دارد و در مراحلی کاربر را ناامید می‌کند؛ برای مثال ثبت سفارش تنها در تعداد بالا و در روزهای خاص انجام می‌شود. حال شاهویری می‌گوید مامان‌پز قصد دارد از این پس روی ایجاد زیرساخت‌ها برای ارسال سفارش روزانه، با تعداد پایین و غذای داغ و متنوع تمرکز کند؛ یعنی همان روالی که در دیگر پلتفرم‌های سفارش غذای کنونی شاهدش هستیم. او می‌گوید تمام این روال‌ها در ۶ ماه آینده با جذب سرمایه اصلاح خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات