پلیس فتا تخلف روبیکا را پیگیری می‌کند

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
با دریافت گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر ایجاد حساب کاربری بدون اطلاع صاحبان آن‌ها در روبینو، پلیس فتا به ماجرای روبیکا ورود می‌کند.
تبلیغات

پلیس فتا ناجا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «موضوعات مطرح‌شده سوپر اپلیکیشن روبیکا» را پیگیری می‌کند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به متن این بیانیه گفت:

مستند بر رصدهای صورت‌گرفته و گزارش‌ها متعدد مردمی به پلیس فتا از سوی کاربران عادی و تعداد زیادی از چهره‌های مطرح‌شده هنری و ورزشی مبنی بر «استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی کاربران و ایجاد حساب کاربری بدون اطلاع و اجازه افراد» کلیه موارد و تخلفات مربوطه هم‌اکنون در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است.

وی خبر داد که با استخراج ادله دیجیتال مرتبط با تخلفات صورت‌گرفته، موضوع در حال پیگیری است و نتیجه‌ی اقدامات متعاقباً اعلام خواهد شد. با اعتراض چند بازیکن فوتبال و سپس چند اینفلوئنسر فضای مجازی، مشخص شد حساب‌های کاربری زیادی با نام کاربری افراد در اینستاگرام در روبینو ایجاد شده و محتوای اینستاگرام آن‌ها به این صفحات در روبینو منتقل شده است.

این اتفاق واکنش اعتراض‌آمیز مردم، فعالان حوزه مجازی، کسب‌وکارها و ساترا را به‌ دنبال داشته است؛ اما روبیکا می‌گوید این اتفاق در اینستاگرام هم به‌دفعات رخ داده و موضوع عجیبی نیست. روبیکا همچنین گفته است سلب حساب کاربری افرادی که مدعی کپی اکانت خود شده‌اند، امکان‌پذیر نیست و این افراد صفحه‌ی پابلیک دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات