بازدید از فیدیبو در یک سال ۳/۵ برابر شد

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فیدیبو در گزارش سالانه‌اش، از رشد ۳/۵ برابری درمقایسه‌با سال قبل با‌توجه‌به اوج‌گیری چندباره کرونا و روی‌آوردن به پلتفرم‌های آنلاین خبر می‌دهد.
تبلیغات

فیدیبو، پلتفرم آنلاین کتاب الکترونیک و صوتی، با انتشار گزارش سالانه خود اعلام کرد آمار بازدید از سایت و اپلکیشن‌ فیدیبو درمقایسه‌با سال ۱۳۹۸، ۳/۵ برابر رشد کرده است. این پلتفرم ارائه قانونی کتاب‌های الکترونیکی فعالیتش را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد و اکنون حدود ۳ میلیون نصب دارد.

درحال‌حاضر، بیش از ۱۰۰ هزار عنوان اثر روی فیدیبو قرار دارد و ۱،۱۸۰ ناشر با این پلتفرم کار می‌کنند. سال ۱۳۹۵، مجموعه دیجی‌کالا روی فیدیبو سرمایه‌گذاری کرد و سال ۱۳۹۷ آن را کاملا خرید.

انتخاب کتاب مناسب فصل

بررسی رفتار کاربران فیدیبو نشان می‌دهد کتاب‌هایی با مضامین روان‌شناسی و انگیزشی و توسعه فردی در بهار ۱۳۹۹ با استقابل بیشتری مواجه شدند؛ حال‌آنکه در زمان داغ‌شدن بازار بورس کشور و بازار سرمایه، استقبال از کتاب‌های این حوزه در فیدیبو را شاهد هستیم.

اسم پرفروش ترین کتاب های فصل بهار ۹۹ در فیدیبو

اوج‌گیری کرونا در فصل تابستان، باردیگر استقبال از کتاب‌های روان‌شناسی و توسعه فردی را افزایش داد؛ البته این وضعیت درباره زمستان هم صدق می‌کند.

اسم پرفروش ترین کتاب های فصل تابستان ۹۹ در فیدیبو

تأثیر شیوع کرونا بر گسترش کتاب‌خوانی و روی‌آوردن به حوزه کتاب الکترونیک و صوتی چشم‌پوشیدنی نیست. همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، کتاب‌های صوتی نیز با اقبال زیادی در کل سال رو‌به‌رو شدند و همچنان توجه به مضامین روان‌شناسی و انگیزشی و توسعه فردی بیشتر از دیگر حوزه‌ها بود.

گفتنی است نسبت کتاب‌های تألیفی در فیدیبو در سال ۱۳۹۹ درمقایسه‌با آثار ترجمه‌شده ۳۲ به ۶۸ درصد است. میانگین مطالعه کاربران نیز ۸ ساعت و برای شنیدن کتاب‌های صوتی ۵ ساعت در سال ۱۳۹۹ ثبت شد.

طبق بررسی فیدیبو، کاربران این کتابخوان ترجیح می‌دهند بین ساعات ۲۱ تا ۲۴ کتاب بخرند یا مطالعه کنند. این موضوع حاکی از رغبت به مطالعه در زمان فراغت از امور روزمره است. فیدیبو موضوعات یا شخصیت‌های مؤثر بر روند کتابخوانی در سال ۱۳۹۹ را این‌گونه معرفی کرده است:

  • کرونا
  • عادل فردوسی‌پور
  • بازار بورس
  • انتخابات آمریکا
  • رونق کتاب‌های صوتی
  • همکاری چهره‌های محبوب در خوانش کتاب‌های صوتی

فیدیبو با ارائه چند آمار جالب گزارش داده یکی از کاربران این پلتفرم، تنها در ۳۰ بهمن‌ ۱۳۹۹ حدود ۷ میلیون تومان کتاب خریده است. آمار جالب دیگر مربوط به کاربری است که ۳ هزار و ۴۱۶ عنوان کتاب در کتابخانه‌اش دارد.

بخشی از گزارش فیدیبو به پربحث‌ترین نویسنده‌های سال اختصاص دارد. در این بخش، مشاهده می‌کنیم که خاویار کرمنت، استیو تولتز، ریچارد پل اوانز، رولف دوبلی و جی. کی. رولینگ در سال ۱۳۹۹ بیشترین توجه را به خود معطوف کرده‌اند. پربحث‌ترین کتاب‌ها در سال ۱۳۹۹ نیز «جزء از کل» اثر استیو تولتز و «هنر شفاف اندیشیدن» اثر رولف دوبلی و «خوب‌های بد، بدهای خوب» اثر سومان جینانی بوده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات