آی گپ برای ثبت‌نام در فاز آخر کارآزمایی واکسن کوو ایران برکت انتخاب شد

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در فاز سوم کارآزمایی واکسن کوو ایران برکت ازطریق آیگپ و سامانه ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود.
تبلیغات

ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در فاز آخر کارآزمایی واکسن ستاد اجرایی فرمان امام اول اردیبهشت در دو بستر پیام‌رسان آی گپ و سامانه ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد. به‌گزارش وب‌سایت ستاد اجرایی فرمان امام، تمام افراد ۱۸ تا ۷۵ ساله علاقه‌مند به تزریق واکسن برکت در فاز نهایی مطالعات بالینی که در شهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر ساکن هستند، می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.

رضا مظهری، رئیس سامانه ۴۰۳۰ می‌گوید:

در این مرحله، تزریق روی ۲۰ هزار نفر انجام خواهد شد و این ۲۰ هزار نفر باید از ویژگی‌هایی به‌لحاظ شرایط جسمی و سلامت برخوردار باشند. افراد مبتلا به بیماری مزمن کنترل‌نشده مانند دیابت، زنان باردار، افراد درگیر با کرونا و مواردی از این قبیل، امکان حضور در این مطالعات را ندارند. اطلاعات تکمیلی از‌طریق ۴۰۳۰ و اپلیکیشن آی‌گپ دراختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.  

پیش‌از‌این هم آی‌گپ برای ارائه خدمات مختلف به کاربران انتخاب شده بود. با‌توجه‌به اینکه بستر یک نرم‌افزار یا به‌طور خاص، پیام‌رسان می‌تواند فضای امن و ساده و ارزانی درکنار قابلیت ارسال حجم محتوای زیاد برای اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات مختلف ایجاد کند، برخی از نهادها و مراکز بسیاری در سال‌های اخیر به استفاده از آن‌ها و انتخاب نمونه‌های ایرانی روی آورده‌اند. به‌گفته مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام، پس از ثبت‌نام داوطلبان، فاز سوم تزریق و آخرین مرحله مطالعات بالینی واکسن برکت در نیمه اول اردیبهشت‌ آغاز خواهد شد. نتیجه نهایی فاز دوم تزریق این واکسن نیز هفته دوم اردیبهشت به وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

به‌گفته مینو محرز، محقق مسئول مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن برکت و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، فاز اول آزمایش واکسن برای مشاهده عوارض و فاز دوم برای مشخص‌شدن میزان تولید آنتی‌بادی و میزان دُز لازم برای تزریق و فاز سوم برای مشاهده ایجاد مقاومت واکسن در برابر ویروس انجام می‌شود. محرز افزود:

واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون به بیش از ۳۵۰ نفر تزریق شده و میزان تولید آنتی‌بادی در خون این افراد درخورتوجه و امیدوارکننده بوده است. این واکسن را یکی از واکسن‌های ایمن دنیا می‌دانم و امیدوارم به‌زودی تولید انبوه این واکسن به‌دست مردم برسد.

منبع تصویر: وب‌سایت ستاد اجرایی فرمان امام

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات