مرکز ملی فضای مجازی: وبسایت­‌های خرید و فروش رمزارز مجوز ندارند

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد تاکنون هیچ‌­گونه تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه‌ها و وب‌سایت‌های فعال خرید و فروش رمزارز و بیت­ کوین در کشور گرفته نشده است.
تبلیغات

مرکز ملی فضای مجازی در مورد سرمایه‌گذاری مردم در ارزهای مجازی به‌ دلیل احتمال متضرر شدن و نبود امکان پیگیری حق و حقوق آن‌ها اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در این اطلاعیه تأکید شده که تاکنون هیچ‌­گونه تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه‌ها و وب‌سایت‌های فعال خرید و فروش رمزارز و بیت­ کوین در کشور گرفته نشده است.

به ‌گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، اکنون انواع رمزارز در فضای مجازی عرضه می‌شود و بسیاری از افراد با تبعات منفی و مشکلات متعدد در این زمینه مواجه می‌شوند؛ به همین دلیل، مرکز ملی فضای مجازی اعلام می‌کند که این نوع شبه دارایی‌ها از هیچ‌گونه پشتوانه و تضمینی برخوردار نیستند و همچنین، به‌طور دائم دچار نوسان قیمتی خارج از مناسبات اقتصادی متعارف می‌شوند که بیم از دست رفتن ثروت و دارایی خریداران را به ‌وجود می‌آورد.

مرکز ملی فضای مجازی: هیچ سازوکاری برای حفظ دارایی­‌های مردم در ارزهای دیجیتال ارائه نشده است

مرکز ملی فضای مجازی اضافه می‌کند که مردم و نهادهای نظارتی، گزارش‌­های متعددی در مورد سرقت و کلاه­برداری در این بازار داده‌اند و بررسی این گزارش‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌­های مجرمانه در این فضا شدت گرفته است. مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص نوشته است:

حضور بازی­گران و عوامل فعال ناشناخته و غیر قابل­ شناسایی در بازار خرید و فروش این نوع شبه دارایی‌های فاقد پشتوانه، موجب شده است که این فضای خرید و فروش بسیار غیر قابل اعتماد بوده و قدرت هرگونه پیگیری برای جبران زیان­‌های احتمالی و ارائه‌ی اسناد و ادله، از نهادهای حمایتی و صیانتی مرتبط با حفظ حقوق مردم سلب شده است.

مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه شرایط فعالیت در بازار ارز دیجیتال شفاف نیست و سرمایه را از کشور خارج می‌کند، می‌گوید هیچ نشانه‌‌ای از وجود سازوکارهای حفظ دارایی­‌های مردم توسط گردانندگان پشت پرده‌ی آن‌ها ارائه نشده است. در نتیجه این مرکز به مردم توصیه می‌کند که احتیاط­‌های لازم را انجام بدهند و در دام تبلیغات سوداگران این بازار غیر شفاف نیفتند.

مرکز ملی فضای مجازی به تجربه‌ی از دست ­رفتن دارایی‌­های مردم در جریان‌­های مشابه مانند شبکه­‌های هرمی اشاره می‌کند و بر این اساس، می‌گوید تمام نهادها و صاحبان رسانه باید آگاهی‌بخشی صحیح به شهروندان انجام دهند.

مرکز ملی فضای مجازی در انتها تأکید می‌کند که تاکنون هیچ‌­گونه تصمیمی برای اعطای مجوز به درگاه‌ها و وب‌سایت‌های فعال خرید و فروش رمزارز و بیت­ کوین در کشور گرفته نشده است و همه باید در این فضا مراقبت‌های لازم را به ‌عمل آورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات