پونیشا پس از کسب سرمایه ۱۸ میلیاردی، روی بازار جهانی تمرکز می‌کند

یک‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از جذب سرمایه ۱۸ میلیاردی، پونیشا روی بازارهای خارجی تمرکز می‌کند. در همین زمینه، به‌تازگی امکان شارژ حساب با بیت‌کوین و پی‌پل در پونیشا فراهم شده است.
تبلیغات

پونیشا پس از ۹ سال از آغاز فعالیت، ۱۸ میلیارد تومان سرمایه ازطریق صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه، شرکت‌ سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه و نیما نورمحمدی، بنیان‌گذار این شرکت دانش‌بنیان جذب کرد تا وارد بازارهای جهانی شود و روی توسعه محصول و رشد پروژه‌ها تمرکز کند.

پونیشا، بستری برای برون‌سپاری پروژه‌های آنلاین، پس از شیوع کرونا با رشد بیشتر رو‌به‌رو شد؛ چرا که پیش از کرونا نیز این شرکت کارهای خود را به‌صورت دورکاری پیش می‌برد و زیرساخت‌های آماده‌ای داشت. بر این اساس، فریلنسرهای پونیشا توانستند در یک سال گذشته، بیش از ۱۲ میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

به گزارش زومیت، نشست خبری جذب سرمایه پونیشا امروز (۱۰ اسفند) به‌صورت آنلاین برگزار شد. به گفته‌ی بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره‌ی پونیشا در این نشست، این استارتاپ با سرمایه‌ی شخصی شروع به کار کرد و ازطریق بوت استریپ، خیلی سریع به درآمد رسید و نیاز به جذب سرمایه نداشت؛ به همین خاطر بهترین صندوق سرمایه‌گذاری را با دقت و دیدن سابقه‌ی آن‌ها انتخاب کرد. نیما نورمحمدی گفت:

پونیشا یک کسب‌وکار درآمدزا و سودده است و نیازی به جذب سرمایه برای نیازهای مالی نداشته و ندارد. هدف پونیشا رشد و توسعه است و جذب سرمایه‌ی کنونی می‌تواند باعث رشد آن شود.

به ‌گفته‌ی او، پونیشا از سه ماه پیش به فکر جذب سرمایه افتاد و کل فرایند سرمایه‌گذاری صندوق فیروزه طی دو ماه و تمام مذاکرات به‌صورت آنلاین انجام شد. به ‌گفته‌ی بنیان‌گذار پونیشا، صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه در پونیشا ۸ میلیارد تومان، شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه که زیرمجموعه‌ی گروه مالی فیروزه است، مبلغ ۷ میلیارد تومان و خود وی ۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هزینه‌کرد سرمایه جذب‌شده چگونه خواهد بود

پونیشا قصد دارد سرمایه‌ی جذب‌شده را برای توسعه‌ی محصول، جذب نیروی متخصص و رشد کمی و کیفی پروژه‌ها در پونیشا هزینه کند. به‌ گفته‌ی نورمحمدی، پونیشا روی تعداد پروژه‌ها کار خواهد کرد که مستقیما روی درآمد و تعداد فریلنسر‌ها تأثیر می‌گذارد. به‌علاوه، پونیشا می‌خواهد تمرکز را از روی پروژه‌های کوچک و متوسط که عمده‌ی پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد، بردارد و روی ورود به بخش‌های جدید بازار و پروژه‌های بزرگ‌تر بگذارد.

ورود به بازارهای خارج از ایران نیز جزو اولویت‌های پونیشا است. نورمحمدی با اشاره به جذابیت‌های این بازار برای کاربران می‌گوید:

بخشی از سرمایه‌ی جذب‌شده به تحقیق و توسعه برای ورود به بازار کشور‌های دیگر و بازار بین‌المللی اختصاص پیدا می‌کند.

به‌علاوه، اکنون امکان شارژ کردن حساب پونیشا ازطریق پی‌پل یا ارز دیجیتال برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است. با توجه به اینکه گروه مالی فیروزه در بورس فعالیت دارد، پونیشا قصد دارد برای ورود به بورس در سال‌های آینده آماده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات