سخن‌گوی صنعت برق: برق استخراج رمزارز‌ فقط از نیروگاه‌های مقیاس کوچک تأمین می‌شود

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سخن‌گوی صنعت برق می‌گوید برق مراکز استخراج رمز‌ارز را تنها نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک یا تجدیدپذیر تأمین خواهند کرد.
تبلیغات

به‌گفته‌ی سخن‌گوی صنعت برق، برق مراکز استخراج رمزارز از نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک یا تجدیدپذیر تأمین خواهد شد. مصطفی رجبی مشهدی اضافه کرد که این مراکز یارانه‌ی انرژی دریافت نمی‌کنند.

به‌گزارش تسنیم، طبق مصوبه‌ی هیئت‌وزیران و ابلاغیه‌ی وزارت نیرو، نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک و تجدیدپذیر برای تأمین برق مراکز ماینینگ باید جدید باشند و به شبکه سراسری برق متصل نباشند. طبق اعلام رجبی مشهدی، قیمت گاز این نیروگاه‌ها نیز ۷۰ درصد گاز صادراتی محاسبه می‌شود.

سخن‌گوی صنعت برق می‌گوید ظرفیت مصوبه‌ی نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک در کشور هم‌اکنون ۱۶۵۰ مگاوات است. همچنین، سالانه دویست مگاوات نیروگاه‌های مقیاس‌کوچک در کشور به شبکه‌ی برق متصل می‌شوند که قیمت خرید تضمینی برق آن‌ها ششصد تومان به‌ازای هر پرکیلووات‌ساعت و معادل هشت برابر قیمت فروش برق به مشترکان است.

رجبی مشهدی افزود برق موردنیاز فارم‌ها را نیروگاه‌های تجدیرپذیر تازه‌تأسیس هم می‌توانند تأمین کنند که علاوه‌بر مصرف‌نکردن سوخت، به شبکه‌ی برق هم می‌توانند متصل شوند. او می‌گوید: «استفاده از این نیروگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ی توسعه‌ی نیروگاه‌های تجدیدپذیر را فراهم کند.»

سخن‌گوی صنعت برق به مراکز غیر‌مجاز ماینینگ توصیه کرد که پیش از برخورد قضایی و پرداخت خسارت، مجوز فعالیت را از وزارت صمت دریافت کنند تا وزارت نیرو نیز برق این مراکز را از روش‌های تعیین‌شده اختصاص دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات