ساترا سامانه ثبت تخلفات ترافیک اینترنت اپراتورهای همراه راه‌اندازی کرد

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از شکایت برخی کاربران مبنی بر تخلف اپراتورهای تلفن همراه در پلتفرم‌های داخلی برای محاسبه ترافیک اینترنت، ساترا سامانه ثبت تخلفات ترافیک اینترنت اپراتورهای همراه راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

طی روزهای اخیر، برخی کاربران فضای مجازی به محاسبه‌ی ترافیک اینترنت با تعرفه بین‌الملل توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه در پلتفرم‌های داخلی اعتراض کرده‌اند. پیرو همین موضوع، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با ارسال نامه‌ای به وزارت ارتباطات خواستار برخورد و جلوگیری از ادامه‌ی این تخلفات شد.

براساس آنچه ساترا اعلام کرده است، برخی اپراتورها که طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ملزم به محاسبه‌ی ترافیک رسانه‌های صوت و تصویر داخلی با تعرفه‌ی نیم‌بها بودند، تبلیغات اغواکننده مبنی بر مشاهده‌ی رایگان سریال در سطح شهر انجام می‌دادند؛ اما بدون اطلاع دادن به کاربر، تعرفه‌ی ترافیک اینترنت آن‌ها را به نرخ بین‌الملل محاسبه می‌کردند. این درحالی است که مطابق مصوبه شماره ۲۳۷ و ۲۴۸ و ۲۵۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، «اپراتورهای تلفن همراه ملزم به اعمال تعرفه‌ی نیم‌بها و سرعت متفاوت و بسته‌های ترجیحی برای تولیدکنندگان محتوای داخلی هستند و کلیه‌ی اپراتورهای داخلی موظف‌اند امکان تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل را اعمال و تعرفه‌ی مصرف دیتای محتواهای داخلی را به صورتی ترجیحی و به میزان حداکثر ۵۰ درصد تعرفه دیتای بین‌الملل محاسبه کنند.»

ساترا پس از ارجاع یک رسانه به مقام قضایی و تذکر جدی به ۶ رسانه‌ی دیگر، سامانه‌ای برای ثبت تخلفات هزینه‌ی ترافیک اینترنت در محتوای نمایشی رسانه‌ها راه‌اندازی کرده است. به نقل از ساترا، کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت تخلفات در وب‌سایت ساترا، هرگونه تخلف در زمینه‌ی محاسبه‌ی ترافیک اینترنت را گزارش کنند و از نتیجه‌ی آن مطلع شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات