ورود وزارت کشور به مسئله تأمین امنیت سفرها در تاکسی‌های اینترنتی

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار ویدئویی مربوط به دزدیده‌شدن بسته یکی از کاربران اسنپ با خودرو دارای پلاک جعلی، وزارت کشور از ورود به مسئله تأمین امنیت تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.
تبلیغات

ابتدای هفته جاری، یکی از کاربران در فضای مجازی ویدئویی منتشر کرد و مدعی شد که راننده اسنپ با پلاک جعلی بسته او را دزدیده است. پس از این موضوع، مدیرعامل اسنپ اعلام کرد که طبق قوانین این تاکسی اینترنتی، ارسال بار ازطریق سرویس مسافر ممنوع است. محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، جعلی‌بودن اطلاعات راننده را نیز رد کرد و گفت پلاک او به‌اشتباه در سیستم ثبت شده بود.

مدیرعامل اسنپ اضافه کرد برای به‌نتیجه‌رسیدن مشکل این کاربر، شخصا با همکاری مقام‌های قضایی پیگیر موضوع خواهد بود. حال معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرده است که برای حل چنین مشکلاتی قرار است پیش از پایان سال جاری جلسه‌ای با شرکت‌های تاکسی اینترنتی به‌منظور نظارت برای تأمین امنیت و پاسخ‌گویی آن‌ها در حوزه امنیتی برگزار شود.

به‌گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری گفته است که مشکلات امنیتی در رفت‌و‌آمدهای شهری با روی‌کار‌آمدن شرکت‌های اینترنتی کاهش پیدا کرد. وی معتقد است:

اگر امروز را در حوزه مسافرکش‌های شخصی با وضعیت گذشته تطبیق دهیم، مشاهده می‌کنیم که در گذشته از نظر امنیتی مشکلات بسیاری وجود داشت؛ به‌‌گونه‌ای که اگر فردی در‌کنار خیابان برای جابه‌جایی مسافرکش شخصی مقابلش می‌ایستاد، شاید اتفاقات ناگواری را شاهد بودیم؛ اما با ورود تاکسی‌های اینترنتی و سامان‌دهی افرادی که به‌عنوان مسافرکش‌های شخصی فعالیت می‌کنند، وضعیت بهتر شده است و امروزه از بسیاری از اتفاقات گذشته جلوگیری شده است.

ذوالفقاری با اشاره به ویدئو منتشرشده در فضای مجازی و پاسخ‌گونبودن اسنپ دراین‌باره بیان کرد که موضوع به واحد رصد وزارت کشور اعلام شده است تا جلسه ویژه‌ای درباره بررسی اعتبارسنجی افرادی برگزار شود که می‌خواهند در این شرکت‌ها فعالیت کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: «بی‌تردید با گسترش بی‌رویه‌ این حوزه مخالف هستیم و باید سامانه‌ این شرکت‌ها به پلیس برای تشخیص اصالت خودرو و صلاحیت فردی متصل شود تا این مشکلات دقیق بررسی شود.» به‌گفته ذوالفقاری، مسئولیت مدیرعامل و افراد فعال در این حوزه نیز باید مشخص شود و وزارت کشور در این حوزه تصمیم‌گیری خواهد کرد و تصمیم نهایی را تا پیش از پایان سال جاری اعلام می‌کند.

افزون‌براین، حسین ذوالفقاری گفت امکان بستن فضای مجازی وجود ندارد؛ چون بسیاری از فعالیت‌ها همچون آموزش اکنون در این بستر انجام می‌شود و در این فضا مانند فضای واقعی، همیشه امکان بروز جرم وجود دارد. وی اضافه کرد که این جرم‌ها با رصد و پایش و برخورد مهارشدنی هستند. ذوالفقاری در همین زمینه اشاره کرد که هماهنگی با دستگاه‌های قضایی و امنیتی برای رسیدگی به جرایم فضای مجازی به‌طور مرتب انجام می‌شود و پلیس فتای ناجا هم مرتب مشکلات مختلف را پایش می‌کند. وی درانتها گفت بحث اینترنت داخلی هم در مسیر خود دنبال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات