مدیرعامل اسنپ: تخلف راننده اسنپ از طرف مقامات قضایی پیگیری می‌شود

یک‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از انتشار ویدئوی فردی که از نرسیدن بسته‌ی خود توسط ناوگان مسافری اسنپ شکایت می‌کرد، مدیرعامل اسنپ به این موضوع واکنش نشان داد.
تبلیغات

روز پیش، یکی از کاربران تاکسی اینترنتی اسنپ با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، ادعای جعلی بودن پلاک راننده‌ی اسنپ و ناموفق بودن پیگیری پشتیبانی تیم اسنپ را مطرح کرد. این کاربر اظهار کرد بسته‌ای به سرویس مسافر اسنپ تحویل داده است؛ اما بسته به مقصد نرسیده و راننده در دسترس نبوده تا با او تماس بگیرد. وی با گرفتن استعلام متوجه شده که شماره پلاک تاکسی اسنپ جعلی است و پشتیبانی اسنپ می‌گوید که کاری جز تماس با این راننده از دست آن‌ها برنمی‌آید.

 مدیرعامل اسنپ با انتشار ویدئویی در آپارات، توضیحاتی ارائه کرده است. محمد خلج در ابتدا تأکید کرده که مسافران نباید از وسیله‌ی نقلیه‌ای استفاده کنند که مشخصات آن با مشخصات درج‌شده در اسنپ مغایرت دارد. همچنین طبق قوانین اسنپ، نباید از سرویس مسافر برای فرستادن بار یا بسته استفاده کرد.

مدیرعامل اسنپ: ما ارسال مرسوله را از طریق سرویس مسافر تأیید نمی‌کنیم

خلج گفت:

تیم اسنپ همواره در تلاش است در کنار کاربرانش باشد و در مواردی که طبق قوانین و مقررات در حوزه‌ی پشتیبانی این مجموعه‌ قرار می‌گیرد به تعهدات خود پایبندیم. قوانین و مقررات اسنپ در سایت و اپلیکیشن این سامانه قرار دارد. بندهای مهم این قوانین نیز به‌طور مستمر از طریق کانال‌های رسمی اسنپ و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌شود. بر اساس همین قوانین، جابه‌جایی بار فقط از طریق سرویس «باکس» مجاز است. نوع قرارداد کاربران راننده در سرویس جابه‌جایی مسافر با سرویس ارسال مرسوله متفاوت است و به همین علت ارسال مرسوله را از طریق سرویس مسافر تأیید نمی‌کنیم. همچنین باید بگویم که پشتیبانی مسافر در اسنپ خودرو با پشتیبانی بار در اسنپ باکس متفاوت است و در هر دو مورد اگر مشکلی در سفر ایجاد شود، اسنپ طبق قوانین و مقررات خود پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.

خلج در مورد مشکل کاربری که بسته ارسال کرده بود، ادعای جعلی بودن مدارک و پلاک خودروی راننده را رد می‌کند و می‌گوید: «اطلاعات پلاک خودرو با کارت خودرو مطابقت دارد؛ ولی یک رقم از پلاک خودرو به‌اشتباه در سیستم ثبت شده که پیگیر دلایل بروز این اشتباه هستم. این اطلاعات با نامه‌ی قضایی در اختیار مسافر قرار می‌گیرد. بنابراین موضوع جعلی بودن پلاک خودرو صحت ندارد. همچنین کاربر راننده، مراحل احراز هویت را گذرانده و دارای تأییدیه‌ی نیروی انتظامی است.»

خلج:  استفاده از اسنپ برای اشخاص کمتر از ۱۸ سال مجاز نیست

خلج اضافه کرده که ممکن است برخی والدین با حساب کاربری شخصی خود برای فرزندان‌شان اسنپ بگیرند. به‌گفته‌ی او، استفاده از اسنپ برای اشخاص کمتر از ۱۸ سال مجاز نیست و در طول سفر حتما باید والدین یا یک فرد بزرگسال همراه فرزندان باشند.

به ‌گفته‌ی مدیرعامل اسنپ، در صورت بروز هرگونه مشکل در سفرها، تیم امنیت سفر و تیم حقوقی اسنپ با همکاری نهادهای قضایی در کنار کاربران خواهد بود. وی اضافه می‌کند که روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مرسوله با سرویس حمل بار اسنپ، به سلامت جابه‌جا می‌شود و حتی از یک اشتباه کوچک به‌سادگی گذر نمی‌شود. خلج از جمله اقدامات اسنپ برای حفظ امنیت سفر را ثبت شدن اطلاعات کاربران مسافر و راننده و مشخصات سفرها،‌ امکان به اشتراک ‌گذاشتن موقعیت مکانی لحظه‌ای، پشتیبانی ۲۴ ساعته و احراز هویت و تأیید صلاحیت کاربران راننده عنوان می‌کند. او همچنین اشاره می‌کند که اسنپ با همکاری پلیس ناجا، با یک استعلام همه‌جانبه، صلاحیت تمام متقاضیان را پیش از پیوستن به ناوگان بررسی می‌کند. به‌ گفته‌ی خلج، این ویژگی‌ها در کنار هم، نوعی خاصیت بازدارندگی از جرم ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل اسنپ اطمینان خاطر می‌دهد که برای به نتیجه رسیدن مشکل کاربر مورد بحث، وی شخصا با همکاری مقامات قضایی، پیگیر موضوع خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات