ارائه کد ملی برای خرید بلیت مترو الزامی شد

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
با دستور ستاد کرونا و تصمیم شهرداری تهران برای جلوگیری از حضور مبتلایان به کرونا در جامعه، ارائه‌ی کد ملی برای خرید بلیت مترو تهران الزامی شد.
تبلیغات

سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا آذرماه اعلام کرد به‌‌منظور جلوگیری از افراد مبتلا به کرونا در اماکن عمومی، افراد تنها با ارائه کارت ملی می‌توانند از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده و در اداره‌ها حضور پیدا کنند. در روزهای اخیر نیز، شارژ بلیت مترو فقط با ارائه‌ی کد ملی امکان‌پذیر شده است. البته پیش‌از‌این، ارائه‌ی کد ملی برای خرید بلیت هواپیما و قطار و اتوبوس هم اجرایی شده بود.

احسان محبی‌نظر، عضو کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در حساب توییتری خود اعلام کرد که تا ظهر امروز، ۲۰ بهمن، بیش از ۵۷ میلیون استعلام برای جلوگیری از ورود مبتلایان به کرونا به وسایل حمل‌و‌نقل عمومی (هواپیما، قطار، اتوبوس و مترو) انجام شده و به‌واسطه‌ی آن، از سوارشدن ۸۳۱۱ مبتلا جلوگیری شده است. بر‌این‌اساس، مبتلایان به کرونا در دوران قرنطینه چهارده روز نمی‌توانند بلیت مترو، هواپیما، قطار و اتوبوس تهیه کنند.

محبی‌نظر می‌گوید به‌طورمیانگین مترو تهران روزانه بیش از ۸۰۰ هزار مسافر دارد و قطع رنجیره‌ی کرونا در این زمینه ضرورت زیادی دارد. برای این منظور، راهکارهای متعددی بررسی و درنهایت تصمیم گرفته شد که برای خرید بلیت الکترونیک، کد ملی متقاضیان ثبت تا از ورود مبتلایان به کرونا به ایستگاه‌ها جلوگیری شود. اجرایی‌شدن این موضوع در همین روزهای کم باعث ایجاد مشکلاتی برای هم‌وطنان افغانستانی شده است.

محبی‌نظر در‌این‌باره هم گفته است که برای حل مشکل اتباع خارجی امروز، ۲۰ بهمن، نامه‌ای به شهرداری تهران ارسال شد تا با قید فوریت امکان ورود کد اتباع خارجی و بررسی با سامانه‌ی استعلام سلامت وزارت بهداشت فراهم شود.

پس از اعلام این موضوع، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در توییتر اعلام کرد که اتباع خارجی و مهاجران می‌توانند تا پیش از ۱۵ اسفند که سیستم امکان ثبت کد اقامت را ایجاد کند، بدون محدودیت‌ از باجه کارت‌های خود را شارژ کنند‌.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات