ابرآمد سرویس رایانش ابری تام را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
مطالعه 5 دقیقه
ابرآمد یک سال پس از تأسیس و با شیوع کرونا، رشد زیادی را تجربه کرد و اکنون ۵هزار کاربر دارد. حال ابرآمد از سرویس جدید خود رونمایی کرد.
تبلیغات

ابرآمد روز سه‌شنبه، ۱۴ بهمن ماه، طب مراسمی از سرویس جدید خود در حوزه‌ی ابری با نام «سرویس رایانش ابری تام» رونمایی کرد. به گزارش زومیت، در ابتدای مراسم، فرید فولادی، مدیرعامل شرکت همکاران سیستم و از سرمایه‌گذاران و سهام‌داران ابرآمد، اعلام کرد که شیوع کرونا دنیا را برای همیشه تغییر داد به‌طوری‌که دیگر نمی‌توان به شرایط پیش از آن بازگشت.

فولادی گفت در زمان شیوع کرونا، اهمیت سرویس‌های ابری بیش‌ازپیش نمایان شد و کسب و کارهای فعال در این حوزه، با وجود دیگر حوزه‌ها، با رشد زیادی مواجه شدند. به‌گفته‌ی مدیرعامل همکاران سیستم، مؤسسه گارتنر بازار رایانش ابری در جهان را ۳۰۴ میلیارد دلار برآورده کرده؛ این میزان فراتر از پیش‌بینی گارتنر برای سال ۲۰۲۰ است.

آمار گارتنر از حجم بازار رایانش ابری در سال ۲۰۲۰

درکنار این، تنها در ایران طی یک سال، ۱۶ میلیون کاربر به شبکه اینترنت اضافه شد و ۷۷ درصد کاربران هم از موبایل با سرعت بالا در بخش دیتا استفاده می‌کنند. این موضوع باعث شد تا کسب و کارهایی که با رشد مواجه شدند، چالش مدیریت و کنترل حجم عظیم کاربران را تجربه کنند. در این میان، برخی نتوانستند نیاز کاربران را جواب دهند و سیستم آن‌ها کند شد.

فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم

همین موضوعات، اهمیت مهاجرت به سرویس‌های ابری را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند؛ درواقع فولادی می‌گوید مهاجرت به کلاد دیگر امری ضروری است و تنها مسئله‌ی زمان مهاجرت مطرح است. ابرآمد، شرکت جدیدی که ذیل همکاران سیستم به ارائه‌ی سرویس‌های ابری مشغول است، بهمن سال گذشته تأسیس شد. این شرکت، نیاز شرکت‌ها به راه‌اندازی دیتاسنترهای اختصاصی را برطرف می‌کند. درواقع ابر آمد، فناوری اطلاعات را به‌عنوان یک خدمت دراختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

به‌گفته‌ی فولادی، مزیت‌های رایانش ابری، ماهیت توزیع‌شده‌ی آن، اطلاعات تکرارپذیر، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری است.

  • توزیع‌شدگی: در یک نقطه وجود ندارد و از نقاط مختلف می‌توان به آن دسترسی داشت
  • تکرارشونده: دیتاها تکرار می‌شود و تکراری است، پس با مشکل یک سورس، از دست نمی‌رود
  • انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری: امکان ارتقا سرویس به‌دلخواه کسب و کار؛ برای مثال در زمانی‌که مشتریان کم یا زیاد می‌شوند، سرورها به تناسب این موضوع، کم و زیاد می‌شوند
مزیت های سرویس های رایانش ابری ابرآمد

مدیرعامل ابرآمد: ابرآمد از زیرساخت‌های ایرانی استفاده می‌کند تا ارتباطات پایدارتری ایجاد کند

وضعیت ابرآمد یک سال پس از تأسیس

مدیرعامل ابرآمد، برخی سرویس‌های شرکت را سرویس رایانش ابرآمدی، سرویس دسکتاپ ابرآمدی، سرویس پشتیبان‌گیری ابرآمدی و سرویس جدید رایانش ابری تام معرفی کرد. به‌گفته‌ی علی الیاسی، مشتریان می‌توانند از سرویس پشتیبان‌گیری به‌صورت مستقل یا همراه‌با سرویس رایانش ابری تام استفاده کنند. خدمات دسکتاپ ابرآمدی هم در دوران دورکاری مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت.

نمودار رشد ابرآمد

الیاسی می‌گوید از فروردین تا دی امسال، به بیش از ۵۰۰۰ کاربر در ابرآمد سرویس ارائه شد که این سرویس‌ها از سه مرکز داده‌ی داخلی ارائه شدند. مدیرعامل ابرآمد مزیت رقابتی این شرکت را، ارائه‌ی خدمات باکیفیت به مشتری عنوان می‌کند. بهراد غیاث‌الدین، یکی از مدیران ابرآمد هم در همین زمینه اعلام کرد که ابرآمد فعلا دغدغه‌ی رقابت ندارد و حقیقتا در حال حاضر، رقابتی هم در کشور وجود ندارد. او گفت هدف ما این است که تعداد بیشتری از شرکت‌ها به‌سمت فناوری ابر و دریافت خدمات آن بیایند.

مدیرعامل ابرآمد علی الیاسی

علی الیاسی همچنین اشاره کرد که اکنون دیگر ارائه‌ی خدمات خام و زیرساخت‌های مجازی، مخاطبان سازمانی را راضی نمی‌کند. وی در همین زمینه گفت: «ما در ابرآمد با ارائه‌ی سرویس‌ها به‌صورت مدیریت شده، در تلاشیم تا مدیران را از دغدغه‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات رها کرده و با ایجاد اطمینان از ارائه‌ی سرویسی پایدار و باکیفیت، اجازه دهیم صاحبان کسب و کارها بر بخش‌های تخصصی کسب و کارشان تمرکز کرده و کسب و کارشان را توسعه دهند.»

رونمایی سرویس رایانش ابری تام

کسب و کارها همواره با چالش‌هایی همچون عدم اختلال در دیتاسنتر، سلامت دیتا، استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری به‌روز و بکاپ‌گیری رو‌به‌رو هستند. محصول جدید ابرآمد با نام سرویس رایانش ابری تام قصد دارد خدمات رایانش ابری را در لایه‌های مختلف و به‌صورت مدیریت شده دراختیار کسب و کارها قرار بدهد. برخلاف سرویس رایانش ابرآمدی که سلف سرویس است، سرویس رایانش تام خدماتش را به‌صورت کامل به کاربر ارائه می‌کند و نیاز به انجام هیچ کاری توسط کاربر نیست.

پوریا استکی مدیر توسعه کسب و کار ابرآمد

پوریا استکی، مدیر توسعه کسب‌وکار ابرآمد توضیح داد که سرویس رایانش ابری تام از سرور مجازی یا زیرساخت پردازشی، زیرساخت شبکه، زیرساخت ذخیره‌سازی، زیرساخت امنیت و پشتیبانی تشکیل می‌شود. کسب و کارها و سازمان‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از این سرویس، از مزایای یک دیتاسنتر اختصاصی استفاده کرده و با ویژگی «Pay as you go» با توجه به میزان نیاز خود به زیرساخت‌ها و بودجه، منابع را کم و زیاد کنند. پشتیبانان ابرآمد نیز، نیازمندی‌های زیرساختی کسب‌وکارها را با توجه به صنعت‌شان استخراج کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

استکی: سرویس ذخیره‌سازی ابرآمد به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

سرویس رایانش ابری تام مدیریت دقیقی را اعمال می‌کند که شامل نگه‌داری، به‌روزرسانی و حل چالش‌های روزانه مدیران می‌شود. استکی دیگر مزیت‌های سرویس‌های ابری را شامل پرداخت به میزان مصرف، مقیاس‌پذیری، رفع محدودیت‌های جغرافیایی در دسترسی به داده -‌ها، امنیت در برابر حملات سایبری و امکان بازیابی داده‌ها در صورت امکان عنوان کرد.

به‌گفته‌ی پوریا استکی، ابرآمد از تجربه‌ی ۵۰ ساله همکاران سیستم و شرکت رمیس استفاده می‌کند؛ هر دوی این شرکت‌ها تجربه‌ی چند ساله در نگه‌داری دیتاسنترهای مختلف و حساس کشور دارند. پوریا استکی همچنین خبر داد که سرویس ذخیره‌سازی ابرآمد به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

مسئله امنیت فضای ابری

ابرآمد به‌منظور رفع نگرانی‌های امنیتی برای مدیران و کسب و کارها، قراردادی را با عنوان منع افشای اطلاعات با آن‌ها امضا می‌کند؛ بر این اساس، ابرآمد متعهد می‌شود که از لحاظ حقوقی و فنی، خود یا پرسنل وابسته به دیتای کسب و کارها دسترسی ندارند؛ همچنین سطح SLA ابرآمد ۹۹/۹۵ درصد است. به‌گفته‌ی استکی، تمام لایه‌های شبکه ریداندنسی پایدار هستند و دیسک هم سرورها را رمرگذاری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات