باب دیاچنکو: اطلاعات بیش از ۲۶۷ میلیون حساب کاربری رایچت لو رفت [بروزرسانی: هک تایید شد]

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
باب دیاچنکو خبر از لو رفتن اطلاعات بیش از ۲۶۷ میلیون حساب کاربری رایچت، پلتفرم گفت‌وگوی آنلاین و ارتباط با مشتریان داد.
تبلیغات

باب دیاچنکو، محقق امنیتی نام‌آشنا در حوزه‌ی تهدیدهای سایبری، از لو رفتن اطلاعات بیش از ۲۶۷ میلیون حساب کاربری رایچت خبر داد. گفتنی است؛ دیاچنکو پیش از این، خبر لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر تلگرام طلایی و هاتگرام را داده بود.

رایچت پلتفرمی برای گفت‌وگوی آنلاین است که کسب‌وکارها از آن برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. این پلتفرم در ۲۹ شهریور سال جاری خبر داده بود که ۸۳۵۲ سایت به‌طور فعال از رایچت استفاده می‌کنند. باب دیاچنکو در توییتر نوشت ۲۶۷ میلیون حساب کاربری رایچت شامل نام، ایمیل، گذرواژه، متادیتا، چت رمزگذاری‌شده و غیره فاش شده؛ همچنین اطلاعات کاربران ازطریق حمله‌ی بات به‌طور کل از بین رفته است. دیاچنکو همراه‌با توییت خود، تصویر زیر را منتشر کرد:

توییت باب دیاچنکو درمورد لو رفتن اطلاعات ۲۶۷ میلیون اکانت رایچت

رایچت دقایقی پیش با انتشار توییتی نسبت به توییت دیاچنکو واکنش نشان داد. رایچت نوشت: «دوستان عزیز از اولین لحظه‌ای که این توییت دریافت شد، واحد فنی در حال بررسی مشکلات پیش اومده هست. در توییت‌های بعدی گزارش‌هایی رو از روند بررسی‌های انجام شده منتشر می‌کنیم.» البته بنیان‌گذار رایچت در پاسخ به زومیت، وجود ۲۶۷ میلیون حساب‌ کاربری در این پلتفرم را تکذیب کرد اما اطلاعات بیشتری دراختیار زومیت قرار نداد. گفتنی است که وب‌سایت رایچت نیز از دسترس خارج شده است.

به‌روزرسانی

رایچت با ارسال اطلاعیه‌ای برای کاربرانش، ضمن تأیید هک شدن این پلتفرم به‌دلیل یک مشکل فنی، اعلام کرد که اطلاعاتی لو نرفته است. رایچت به کاربران توصیه کرده که رمز عبور خود را تغییر دهند.

رایچت در اطلاعیه‌ی خود نوشت:

دوستان عزیز، بروز یک مشکل فنی باعث دسترسی غیر مجاز به پایگاه داده رایچت شده. حفظ امنیت و حریم خصوصی شما برای ما بسیار مهمه. دیتا در رایچت به شکل رمزنگاری شده نگه‌داری میشه اما به جهت اطمینان بیشتر از شما خواهش می‌کنیم که پسورد خودتون رو تغییر بدید.نکته‌ی دیگر اینکه اگر در حین مکالمه اطلاعات مهمی مانند رمز عبور برای مشتریان خود ارسال کردین لطفا رمز عبور اون‌ها رو تغییر بدید.ما به‌زودی اطلاعات کامل‌تری رو از روند کارهای انجام شده منتشر می‌کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات