مدیرعامل علی بابا به گروه اسنپ پیوست

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل علی‌بابا دومین فردی است که امسال از پلتفرمی نام‌آشنا به گروه اسنپ می‌پیوندد. پیش از این، بنیان‌گذار چیلیوری به اسنپ پیوسته است.
تبلیغات

بعد از اینکه بنیان‌گذار چیلیوری به گروه اسنپ ملحق شد، حال گذر مدیرعامل علی‌بابا، سامانه نام‌آشنای رزرو اینترنتی بلیط، به اسنپ افتاده است. به گزارش روابط عمومی اسنپ، مسعود طباطبایی در سمت «معاون توسعه‌ی کسب‌و‌کار» و «مدیر سرویس سوپرمارکت» به گروه اسنپ پیوسته و قرار است در حوزه‌ «خواروبار» فعالیت کند.

طباطبایی می‌گوید چنین تصمیمی به یک‌باره گرفته نشده و طی ماه‌های اخیر و با تعامل مجید حسینی‌نژاد، هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا و هیأت مدیره‌ی گروه علی‌بابا حاصل شده است. پس از او قرار است مجید حسینی‌نژاد مانند قبل، مدیرعامل گروه باشد، البته طباطبایی در هیأت مدیره باقی خواهد ماند.

به‌گفته‌ی مدیرعامل سابق گروه علی‌بابا، مجموعه‌های متفاوتی به وی سمت‌های شغلی پیشنهاد داده بودند؛ اما طباطبایی به این نتیجه رسیده است که در بخش سوپرمارکت اسنپ می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و ارزش بیشتری خلق کند؛ همچنین به سمت اهداف خود و مجموعه حرکت کند.

مسعود طباطبایی مدیر عامل علی بابا

طباطبایی قصد دارد در قدم اول، با تمرکز بر حوزه‌ی سوپرمارکت گروه اسنپ، این بازار را گسترش دهد. او در این خصوص توضیح می‌دهد: «اسنپ در حوزه‌ی تاکسی، غذا و بخش‌های دیگر هم موفق عمل کرده؛ حالا ما به ‌دنبال آن هستیم تا خرید آنلاین از سوپرمارکت‌ها را نهادینه کنیم و به یکی از سرویس‌های اصلی مورد نیاز مردم تبدیل شویم تا افراد در سراسر کشور بتوانند از سرویس سوپرمارکت و روش‌های متفاوت ما در این حوزه استفاده کنند.»

با توجه به آنکه اسنپ پلتفرم گردشگری فعالی با نام «اسنپ تریپ دارد»، طباطبایی اعلام می‌کند که گروه‌های اسنپ و علی بابا، با آگاهی توافق کرده‌اند که وی در تمام حوزه‌ها به ‌جز گردشگری مشغول به فعالیت شود تا تداخلی در این زمینه به‌ وجود نیاید. طباطبایی در همین زمینه، به پیوستن شهرام شاهکار از گروه دیجی‌کالا به اسنپ اشاره می‌کند که در حوزه‌های کاری متفاوتی مشغول به کار شد و مشکلی پیش نیامد؛ در نتیجه، اکنون می‌توان دراین‌باره آسوده‌خاطر بود.

مجید حسینی نژاد در مراسم یلدای کارآفرینی امسال در مورد تأثیر شیوع کرونا بر فروش علی بابا گفته بود فروش این پلتفرم ۹۵ درصد کاهش پیدا کرده است؛ اما با خارج شدن تعداد زیادی از فعالان این حوزه، اکنون علی‌بابا ۳۵ درصد سهم بازار را در دست دارد. ترکش‌های شیوع کرونا به تن پلتفرم‌های متعددی خورده است؛ اکنون نه‌تنها کسب و کارهای جدید بیشتر در حوزه‌ی فروشگاه مشغول به فعالیت می‌شوند، بلکه بزرگان کسب‌وکارهای شناخته‌شده‌ی پیشین نیز به ‌سوی پلتفرم‌هایی کشیده می‌شوند که در حوزه‌ی فروش مواد غذایی مشغول به فعالیت هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات