تعداد بازدید لایو اینستاگرامی فردوسی پور از مجموع پلتفرم‌های ایرانی بیشتر شد [به‌روزرسانی]

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
۸۰۹ هزار نفر گزارش عادل فردوسی‌پور از بازی پرسپولیس و اولسان را ازطریق اینستاگرام تماشا کردند. این تعداد از مجموع بازدید مسابقه در پلتفرم‌های پخش زنده‌ی داخلی بیشتر است.
تبلیغات

گزارش عادل فردوسی‌پور از فینال جام قهرمانی آسیا با رقابت دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان کره‌جنوبی بیش از ۸۰۹ هزار بازدید را به‌نام خود ثبت کرد. این در حالی است که مدیر روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (ساترا) از مجموع تماشای آنلاین ۸۰۰ هزار نفر از مسابقه‌ی امروز در ۹ رسانه‌ی صوت‌و‌تصویر داخلی خبر داده است.

علی سعد در توییتر خود، این میزان تماشا را «نشان‌دهنده‌ی موفقیت رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر در آزمون پخش فینال لیگ قهرمانان آسیا» دانسته و آن را حاصل تلاش جمعی رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر در پاسخ به نیازهای جدید جامعه عنوان کرده است.

البته پخش زنده‌ی مسابقه‌ی پرسپولیس در اینستاگرام با مشکلات زیادی همراه بود و تعداد زیادی از کاربران در ایران با قطع‌و‌وصل‌شدن گسترده‌ای به تماشای بازی نشستند. عادل فردوسی‌پور پیش‌تر هم با برنامه‌ی کلاسیکو در برنامه‌ای اینترنتی توانسته بود رکورد بیشترین بازدید را بشکند و در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۱/۸ میلیون بازدید بگیرد.

این شگفتی به همین‌جا ختم نشد و صفحه‌ی فارسی فدراسیون فوتبال آسیا در اینستاگرام که پیش از این کمتر از ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده داشت، در ۲۴ ساعت و تا عصر امروز به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دنبال‌کننده رسید.

بهره‌نبردن نظام حاکمیتی از فرصت‌ها در حوزه‌ی محتوای جذاب، این بار هم صدای برخی مدیران حوزه‌ی ارتباطی کشور را درآورد. وزیر ارتباطات پیش از آغاز مسابقه، با پیش‌بینی ثبت رکورد میزان بازدید لایو، از «تنگ‌نظری‌ها» در این زمینه گلایه کرده بود. محمدجواد آذری جهرمی گفت: «می‌شد امروز پلتفرم‌های ایرانی هم رکورد بزنند.» علاوه‌بر وزیر، رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم با پایان‌گرفتن مسابقه، متن تندی درباره‌ی قربانی‌شدن پلتفرم‌های ایرانی با ضعف در حوزه‌ی محتوا منتشر کرد. امیر ناظمی در اینستاگرام خود نوشت:

‏اینکه ضعف اصلی در حوزه‌ی سیاست ‎#محتوا است و پلتفرم‌های ایرانی هم قربانی این ضعف هستند، دوباره مشخص شد.ابتدا تولیدکننده‌ی محتوا را محروم می‌کنیم، بعد دوست داریم با پلتفرم‌داری، بقیه را هم محروم کنیم از دوست‌‌داشتن‌هایشان.باید صراحتا گفت: شما که به دروغ شعار حمایت از پلتفرم ایرانی می‌دهید، مشکلتان پلتفرم نیست. شما محتوای جذاب ندارید، شما با محتوای جذاب مشکل دارید، شما فقط دنبال تحمیل نظرات خود به کسانی هستید که محتوای شما را قبول ندارند، اسم این تحمیل نظر را گذاشته‌اید پلتفرم ایرانی!این حدود ۳ میلیونی که امروز وارد صفحه اینستاگرام AFC شدند، به صراحت گفته‌اند محتوای دیگری را می‌پسندند، گفته‌اند سیاست محتوای شما را قبول ندارند.بسیاری فینال را نه از تلویزیون دیدند، نه از پلتفرم‌های ایرانی. به یک دلیل: سوء‌مدیریت!و حالا دوباره سرریز یک سوء‌مدیریت سربار ‎#فضای_مجازی شد!کی این یادگیری دسته‌جمعی روی خواهد داد؟

سازمان فناوری پیش‌از‌این هم بارها مخالفت خود را با پرداختن بیش‌از‌حد حاکمیت به رویکرد «پلتفرم‌سازی» درمقابل رویکرد «محتواسازی» عنوان کرده و خواستار حمایت از تولید محتوای جذاب برای ارائه به‌جای ساخت پلتفرم‌های متعدد اما ناکارآمد شده بود.

به‌روزرسانی: باتوجه به آمار منتشر شده از صفحه AFC فارسی، ظاهرا در مجموع بیش از ۴٫۶ میلیون نفر لایو بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را در اینستاگرام تماشا کرده‌اند؛ اما باتوجه‌به قطعی و کیفیت پایین اینترنت بعضی از کاربران، بسیاری از افراد موفق به تماشای کامل این بازی نشده‌اند که درنتیجه بیشترین تعداد تماشاکنندگان لایو در هر لحظه به عدد ۸۰۹ هزار نفر رسیده است.

به‌روزرسانی ۲: بنابه‌ اعلام تلویبیون در توییتر، در طول پخش بازی این سرویس به رکورد ۶ میلیون کاربر یکتا و ۱ میلیون و ۵۰ هزار کاربر به‌صورت هم‌زمان دست یافته است؛ که از آمار ارائه‌شده توسط ساترا بسیار بیشتر است و درصورت صحت، تعداد بازدید فینال لیگ قهرمانان آسیا از طریق پلتفرم‌های داخلی از لایو اینستاگرام AFC بیشتر بوده است.

به‌روزرسانی ۳: علی سعد، سرپرست معاونت کاربران وتنظیمگری اجتماعی ساترا، توییت خود درباره‌ی مجموع تماشای آنلاین مسابقه در ۹ رسانه‌ی صوت‌و‌تصویر داخلی را حذف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات