امضای الکترونیکی جایگزین امضای کاغذی پزشکان می‌شود

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
با رونمایی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت، دیگر به امضای پزشک روی کاغذ در زمان مراجعه به مراکز درمانی و داروخانه‌ها نیاز نیست.
تبلیغات

سامانه و مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان نظام پزشکی رونمایی شد. با رونمایی این مرکز، از‌این‌پس پزشکان در سراسر کشور با استفاده از امضای الکترونیکی نسخه‌های دارویی خود را صادر خواهند کرد و داروخانه‌ها نیز این نسخه‌ها را خواهند پذیرفت. همچنین، پرونده‌ی سلامت مردم با استفاده از این سامانه با حداکثر سرعت و حداقل هزینه صادر و تشکیل می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند به‌راحتی به پرونده‌ی خود دسترسی داشته باشند.

علی‌رضا رزم‌حسینی، وزیر صمت، در مراسم رونمایی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت، مزایای راه‌اندازی این سامانه را جلوگیری از اسراف دارو و رانت‌ و سوء‌استفاده و کاهش هزینه‌های دولت و حوزه‌ی سلامت عنوان کرد. این مرکز گواهی‌های الکترونیکی در سطوح اطمینان ۱ و ۲ در زیرساخت کلید عمومی کشور را ذیل مرکز ریشه‌ی کشور و طبق قانون تجارت الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دریافت کرده است.

گفتنی است امضای الکترونیکی می‌تواند هر نوع علامتی باشد که به‌صورت الکترونیک ایجاد می‌شود و مانند امضای دست‌نویس، آثار حقوقی احراز هویت امضاکننده‌ی سند دارد. راه‌اندازی پروژه‌ی سلامت الکترونیکی یکی از ۲۳ پروژه‌ی اولویت‌دار دولت ‌الکترونیکی محسوب می‌شود و با رونمایی مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت، گام‌ مهمی در استقرار و به‌کارگیری امضای الکترونیکی در تمامی اسناد و تبادلات برداشته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات