خدمات‌دهی 5G در ایران از کیش آغاز می‌شود

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
با امضای دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل‌و‌نقل در بستر 5G، پیاده‌سازی نسل پنجم ارتباطات برای استفاده از خدمات آن در کشور آغاز می‌شود.
تبلیغات

نخستین سایت 5G ایران، دوم مرداد با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتور ایرانسل در تهران راه‌اندازی شد. در هفته‌ی جاری قرار است دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل‌و‌نقل هوشمند بر بستر نسل پنجم ارتباطات با همکاری شرکت ایرانسل امضا شود.

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌ی چهارجانبه‌ برای طراحی و ایجاد پایلوت حمل‌و‌نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های ارتباطات سلولی نسل جدید در چهارچوب شبکه ملی اطلاعات جزیره کیش فردا، یکشنبه در تهران برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، زیرساخت‌های ارتباطی موردنیاز و آمادگی در منطقه‌ی آزاد کیش برای پیاده‌سازی شبکه تلفن همراه 5G و خدمات کاربردی مرتبط با آن ایجاد شده است.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، ایجاد پایلوت حمل‌و‌نقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های نسل جدید مخابراتی عنوان شده است. بر این اساس، حمل‌و‌نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین در جزیره کیش به‌صورت آزمایشی، عملیاتی شده و از قابلیت‌های اینترنت اشیا نیز در این حوزه استفاده می‌شود. تجربیات این طرح پایلوت می‌تواند برای تسری خدمات 5G به سایر شهرهای ایران کمک کند. 

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از امضای تفاهم‌نامه‌ی دیگری نیز با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر می‌دهد که ارائه‌ی مشاوره‌ی خدمات پزشکی از راه دور بر بستر فناوری‌های نوین را در دستورکار دارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای پیاده‌سازی سایر کاربست‌های تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات در صنایع مختلف، همکاری سایر اپراتورها در برنامه قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات