وزیر ارتباطات: اختیارات رگولاتوری برای برخورد با گرانفروشی اپراتورها افزایش می‌یابد

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه‌ی طرحی به دولت خبر داد تا بدین‌وسیله اختیارات سازمان تنظیم مقررات به‌منظور برخورد با گرانفروشی اپراتورها افزایش یابد
تبلیغات

پس از گذشت یک ماه از گران‌شدن تعرفه‌های اینترنت موبایل ازسوی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، هنوز تغییری در تعرفه یا نحوه‌ی نمایش بسته‌های اینترنت دیده نمی‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش‌تر گفته بود وزارت ارتباطات این اختیار و قدرت را دارد تا با اپراتورها برخورد کرده و آن‌ها را وادار به بازگردانی تعرفه‌های اینترنت موبایل به حالت قبل کند. بااین‌حال پس از دادن مهلتی ده‌روزه به اپراتورهای موبایل و حتی اعلام جریمه‌ی دو میلیارد تومانی، اپراتورها همچنان نسبت به ایجاد هرگونه تغییری سکوت کرده‌اند.

حال، جهرمی از تقدیم طرحی به دولت سخن می‌گوید تا بدین‌ترتیب، اختیارات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای برخورد با مسئله‌ی گرانفروشی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر ارتباطات امروز با حضوریافتن در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اقدام دو اپراتور در افزایش تعرفه را خلاف ضوابط پروانه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و مصداق گران‌فروشی اعلام و عنوان کرد: «به‌سبب این تغییر، خلائی ایجاد شد و این‌ها از عدم وجود ابزار برخوردی لازم، گران‌فروشی را ادامه دادند. از دید ما هم این گران‌فروشی هیچ توجیه اقتصادی ندارد و منطقی پشتش نیست و این مشکل باید برطرف شود.»

به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، موضوع گران‌فروشی ازسوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تأیید شده و دادگاه تعزیرات نیز برگزار شده است. آذری جهرمی خبر داده که در دادگاه برگزارشده، آخرین دفاعیات اپراتورها گرفته شده و حکم آن به‌زودی اعلام می‌شود.

آذری جهرمی همچنین از اخذ ابزارهای نظارتی و اختیاراتی لازم به وزارت ارتباطات از سمت دولت برای برخورد با متخلفان در هفته‌ی جاری خبر داد. وی می‌گوید: «از دید ما، اتفاقی که افتاده گران‌فروشی است و تمام مبالغ باید به مردم برگردد و حتما باید بابت این گران‌فروشی با مختلفان برخورد شود. ما پیگیر موضوع هستیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات